Da li nam prodaju škart obuću? Svaka treća žalba kupaca odnosi se na cipele, a trgovci ne prihvataju reklamacije

Osam dana je rok u kome prodavac mora da odgovari na reklamaciju

  • 4

Svaka treća reklamacija u kupovini odnosi se na obuću, a kupci se najviše žale da trgovci ne prihvataju reklamacije. Proveravali smo da li su kupci objektivni, ali i čija je reč poslednja kada se odlučuje da li će se reklamacija uvažiti.

Da đon na čizmama otpadne nekoliko dana posle kupovine nije retkost. Godišnje Nacionalnoj organizaciji za zaštitu potrošača stigne više od 6.000 žalbi na kvalitet proizvoda i usluga. Na prvom mestu su reklamacije na obuću, na drugom informaciona i komunikaciona oprema, a na trećem mestu su žalbe na rad bele tehnike i velikih kućnih aparata.

- Ono gde je najčešće zabluda potrošača, to je da imaju pravo da robu zamene i da vrate novac bez da se pozivaju na neki objektivan razlog, znači da imaju određeni vremenski period kada mogu da se predomisle. Jedino kada poručuju robu na daljinu, putem interneta, telefonom od registrovanih firmi imaju period u roku od dve nedelje kada mogu da se predomisle - kaže Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača.

A zabl

Dešava se da se đon odlepi i nekoliko dana nakon kupovine cipela, Foto-ilustracija: Profimedia/Wavebreak

uda potrošača je i da "Jugoinspekt" odlučuje da li će prodavac prihvatiti ili odbiti reklamaciju.

- Prosto nismo prepoznati u zakonu na taj način. Nas može da angažuje neka od strana u sporu da damo stručno mišljenje pošto posedujemo stručne kapacitete i opremu koja može da vrši ispitivanja na obući. Mi smo insistirali kod zakonodavca da ovakvu vrstu ispitivanja uvedu kao obaveznu prilikom uvoza robe da bi se predupredio broj reklamacija, siguran sam da bi se smanjio broj, višestruko smanjio broj reklamacija - ističe Saša Filipović iz "Jugoinspekta".

Da podsetimo. Zakonom su prava građana u brojevima sledeća:

Dve godine – imate pravo na opravku i zamenu robue, iako nemate garanciju.

Četrnaest dana – imate pravo da se predomislite ukoliko ste naručili robu preko Interneta, TV prodaje, kataloga, na prezentaciji ili od prodavca koji se pojavio na vašim vratima.

Osam dana – rok u kome prodavac mora da odgovari na reklamaciju.

Petnaest dana – rok za rešavanje reklamacije (izuzetak su nameštaj i tehnička roba, kada je rok za rešavanje reklamacije 30 dana).

Trideset dana – rok u kome je prodavac dužan da vam isporuči robu, ukoliko nije drugačije ugovoreno.

(Telegraf.rs/RTS)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Milan

    14. decembar 2018 | 11:42

    Kupovao sam i jeftinu i skupu obuću,svuda i nikad mi se nije nijedan defekt desio.Sta taj narod radi sa tom obućom ne znam.Imam utisak da je do ljudi a ne do kvaliteta obuce!

  • Milica Milivojevic

    15. decembar 2018 | 22:55

    Zabluda je da agencija za zastitu potrosaca moze da vam pomogne.prvo:ako uopste i uspete da ih nadjete.tako su dobro"sakriveni"da prosto izgubite i volju da ih trazite.a kad ih nekim slucajem i nadjete samo ste gubili vreme.pisem iz licmog iskustva koje cu podeliti sa vama.kupili smo cipele u "ecco"(koje nisu ni malo jeftine)bukvslno su obuvene 10 puta(jer je krenulo kisno i hladno vreme pa ih je bilo nemoguce nositi)i pocele su da pucaju na"cudnom mestu"gde je nelogicno da pukne od nosenja vidi se da je greska u proizvodnji tog"materijala".receno nam je da je garancija 2 godine i pri tom nam uvalili i sredstva za odrzavanje al ajde neka kazem mozda je bolje....reklamirali smo cipele i kako smo i predpostavili odbijena je reklamacija sa objasnjenjem da je krivica kupca.a da je njima bas zao sto se to nama desilo.namucili smo se da nadjemo ageciju za zastitu potrosaca(bili smo bas uporni)i naravno nista.kazu da mozemo da nosimo cipele na dodatno vestacenje u tekstilinspekt pa ako se dokaze da smo u pravu(sto mi i jesmo)da ih tuzimo (ako oni uopste i prihvate rezultat vestacenja)sto traje jaaaako dugo i mucno.mi smo sve to predlozili u podavnici u kojoj smo kupili a oni nas setali od sefa do menadzera i nazad i nikakav odgovor nismo dobili.tako da smo kao i odustali jer sut sa rogatim ne ide.pametniji popusta.pukli pare i nista.svi kazu zakon je zakon al zakon nije na strani nas obicnih smrtnika.tako da ako vas prevare(a hoce to je meminovno)prevare.ajmo dalje do sledeceg i tako u nedogled.srecno svima i nikom se isto ne dogodilo

  • Goci

    15. decembar 2018 | 08:53

    Mislim da ljude, koji donose i sprovode zakon o zaštiti potrošača, treba pod hitno penzionisati i nove zakone doneti. Ovakavog javašluka nema nigde u eu.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA