"Ikarbus" preuzela kineska kompanija LGNEA: Proizvodnju šire i na elektrovozila, otvaraju nova radna mesta

U prvih 6 meseci nakon preuzimanja 100 novih radnika

  • 5

Novi većinski vlasnik Zemunskog "Ikarbusa" je kineski "Landžou Guangtung nju enerdži automobajl" (LGNEA) koji planira proširenje proizvodnje i na elektrovozila.

Proces privatizacije je već počeo kroz unapred pripremljeni plan reorganizacije. Kinezi će biti vlasnici 51 odsto kapitala "Ikarbusa", država 26 odsto a ostali deo pripada malim akcionarima.

Aleksandar Vićentić, direktor "Ikarbusa", navodi da je kineska kompanija "Landžou Guangtung nju enerdži automobajl" isplatila dug "Ikarbusa", čime su se, kako kaže, stekli uslovi da otpočne proces privatizacije.

- Privatizacija će teći kroz unapred pripremljeni plan restrukturiranja koji ćemo mi u narednih desetak dana predati Privrednom sudu. Kada se završi taj proces, Kinezi će postati većinski vlasnici "Ikarbusa" - navodi Vićentić.

Dodaje da će po završetku administrativnih poslova kineska kompanija početi da sprovodi svoje poslovne planove i programe, a jedan od njih je i prijem novih radnika.

- U prvih šest meseci nakon preuzimanja očekujem da ćemo primiti oko sto radnika-  navodi generalni direktor "Ikarbusa".

Aleksandar Vićentić, Ikarbus Foto: Tanjug/Zoran Žestić

Dodaje da je kineski "Đinlung" jedan od najvećih svetskih proizvođača baterija za elektrovozila, te da je veliki proizvođač elektroautobusa, elektrokamiona i elektrodostavnih vozila.

- "Đinlung" ima ozbiljne planove za "Ikarbus". Zadržaće postojeći proizvodni program i proširiće ga elektrovozilima koje planira najpre da ponudi zemljama u regionu, a potom i ostalom delu Evrope i sveta - rekao je Vićentić.

Dodaje da će se svi autobusi praviti pod brendom "Ikarbusa".

- Svi autobusi i dizel i elektro praviće se u "Ikarbusu", pod brendom "Ikarbusa" i kao takvi biće plasirani na naše tržište, tržište zemalja u regionu a onda i na evropsko i svetsko tržište - navodi Vićentić.

Dodaje da će se potpuno promeniti proces proizvodnje.

- Menja se proces proizvodnje jer se menjaju i uslovi na tržištu. Mi verujemo da ćemo sa izuzetnim kvalitetom elektrokomponenti koje nudi 'Đinlung' i našom radnom snagom postati i više nego konkurentni - navodi generalni direktor "Ikarbusa".

Naglašava da je ova privatizacija jako bitna, jer se, kako kaže, u Evropi i celom svetu praktično dešava revolucija u auto-industriji, jer se prelazi sa dizel-motora na elektromotore i da su u toj oblasti Kinezi daleko ispred svih drugih u svetu.

"Đinlung" je jedan od najvećih svetskih proizvođača baterija za elektrovozila, i veliki proizvođač elektroautobusa, elektrokamiona i elektrodostavnih vozila.

Kineska korporacija planira da u Srbiji otvori i fabriku baterija u okolini Loznice.

(Telegraf.rs/RTS)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Srba

    22. mart 2019 | 13:22

    Dobro dosli braco Kinezi. Vi ste pravi prijatelji, koji nece da ucenjuju kao "prijatelji " sa zapada.

  • Jeretik

    22. mart 2019 | 11:31

    Da uvezbavamo jedenje pirinca sa stapicima , ili jahanje na kamilama , posto je mrtva trka ?

  • Kiza

    22. mart 2019 | 11:12

    Znaci dzabe Vucic stavljao meckin znak i zamajavao narod

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA