Šta je uzrok nesreća kod Jagodine u kojima je poginulo 12 ljudi? Počela su saslušanja oštećenih i svedoka

"Niko još sa preciznošću ne može da kaže koji lančani sudar se prvo dogodio, ali pretpostavka je da je bilo gotovo istovremeno"

  • 9

Tužilaštva u Jagodini, Paraćinu i Despotovcu pokrenula su istrage zbog stravičnih saobraćajnih nesreća u kojima je poginulo 12 osoba, a više od 35 lakše i teže povređeno. Saslušanje oštećenih i svedoka je počelo, ali je još rano govoriti o uzroku saobraćajnih nezgoda.

"Prizor je bio jeziv. Istrčali smo i pomagali u opštem haosu": Jagodinski lekari krenuli zbog jedne nesreće, završili pomažući u teškoj tragediji

- Počela su saslušanja oštećenih, ali i svedoka kojih je zaista mnogo. Od ovih iskaza zavisi dalji tok postupka, odnosno da li će biti osnova da se pokrene nečija krivična odgovornost - ovo je, za "Novosti", juče rekao osnovni tužilac u Jagodini Aleksandar Cvetković, potvrdivši da je započeta istraga stravičnog lančanog sudara sedam kamiona i četiri automobila na delu auto-puta Beograd – Niš, kod sela Mijatovac nadomak Jagodine.

Magla uzrok nesreće Foto: Tanjug/Dušan Aničić

U tom udesu su četiri osobe nastradale, a više od 15 je povređeno. Istragu podjednako jezive nesreće u traci auto-puta ka Beogradu, kod Končareva, gde su takođe četiri osobe poginule, a desetak povređeno, vodi Osnovno javno tužilaštvo u Paraćinu. Živote su izgubili Marija Čajetinac (33) iz Beograda i Jan Petrik (29) iz Kovačice, bračni par Suzana (58) i Mile (58) Vidanović iz Paraćina, kao i Peđa Antonijević (29) iz Velikog Sela kod Pirota. Među nastradalima su i dvojica makedonskih državljana Burim D. (38) I Ljuljdim R. (37).

Nažalost, juče je povredama podlegao i Nenad Stefanović (42) iz Kruševca. Uz sve to, lakše i teže je povređeno oko 35 osoba. Prema nezvaničnim informacijama, oba udesa su se dogodila zbog neverovatno guste magle.

Nažalost, juče je povredama podlegao i Nenad Stefanović (42) iz Kruševca Foto: Tanjug/Dušan Aničić

Tužiteljka Marina Makarijev iz Paraćina kaže da je njihov posao veoma otežan jer je potrebno identifikovati sve svedoke kako bi se obavila neophodna saslušanja.

– Uzimanje izjava je počelo i to je naš prvi posao narednih dana. Zasada, prema dostupnim informacijama, sedmoro povređenih na lečenju nisu životno ugroženi. U udesu su, inače, učestvovala 23 vozila – kaže jagodinska tužiteljka Makarijev.

Niko još sa preciznošću ne može da kaže koji lančani sudar se prvo dogodio, ali pretpostavka je da je bilo gotovo istovremeno. Sva svedočenja ukazuju da je magla na tom delu auto-puta bila toliko gusta da je vidljivost bila skoro na nuli.

(Telegraf.rs/ Info centrala)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Vozac Knic

    11. oktobar 2018 | 18:10

    Gde bi policija da izadje na autoput sa rotaciom da uspori saobraćaj. Iskaču iz kukuruza i zaustavljaju vozila zbog pojasa ili svetala. Nije posao policije samo da naplaćuje kazne.

  • Boki

    11. oktobar 2018 | 20:23

    Taj autoput je veoma nebezbedan. Prolazim često na toj relaciji, put je preopterećen teretnim saobraćajem. Posledice toga su česta naporna preticanja, oštećen kolovoz zbog tereta koji trpi i naravno sama veličina teretnih vozila koja zauzimaju veliki deo puta. Pored toga i velika razlika u brzini sporih i brzih automobila, jednostavno tu nema mesta za sve. Kamion koji ide 70 km/h, drgi ide 90 km/h, slabiji automobli koji se "vuku" 100 km/h, autobusi idu 105, oni osrednji automobili idu oko 120 km/h i brži idu 150 km/h (ograničenje na 130 je fikcija). Tolika raznolikost izaziva česta sustuzanja, preticanja, onaj srednji pretiče onog najsporijeg, onaj najbrži pretiče obojicu i vožnja Niš - Beograd se svodi na jednu trku različitih kategorija vozila i neprestano preticanje. To mora da se reši pojačanim aktivnostima policije, uvođenjem aktivne signalizacije gde će u špicu ograničenje biti svedeno na nivo onih sporijih, u maglovitom i kišnom periodu opet smanjiti brzinu na adekvatnu meru i sve to kontrolisati i kažnjavati sve prekršioce. Idealno bi bilo proširiti autoput za jednu traku i dati kamionima svoju tako da ne ometaju ostale učesnike.

  • marko

    11. oktobar 2018 | 20:22

    Po meni putari, morali su da nekako upozore vozace.Zna se da tu ima magle.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA