Teške saobraćajne nesreće ponovo se nižu od ukidanja vanrednog stanja: Već poginulo 5 motorista

*Od 16. marta do 6. maja poginulo 33 osobe * Za poslednjih 23 dana poginulo 24 osobe *Motoristi posle dužeg vremena na ulici

  • 2
Saobraćajna nesreća, udes, motor, motociklista Foto ilustracija: Shutterstock

Vikend za nama obeležile su teške saobraćajne nesreće u kojima su stradale čitave porodice. I tokom vanrednog stanja, u Srbiji je bilo teških udesa i nastradalih osoba. Vladimir Vida iz Uprave saobraćajne policije kaže za RTS da je prebrza vožnja najčešći uticajni faktor zbog kojeg dolazi do fatalnih udesa.

Pre dva dana u selu Ranutovac, u sudaru s kamionom, nastradao je vozač autobusa. Dan pre toga, dve osobe su poginule, a jedna je povređena u saobraćajnoj nesreći koja se dogodila na magistralnom putu Valjevo-Beograd u valjevskom selu Popučke.

Vladimir Vida iz Uprave saobraćajne policije navodi da su od trenutka ukidanja vanrednog stanja na srpskim putevima poginule 24 osobe.

- To je zaista veliki broj. Međutim, treba uzeti u obzir da je maj mesec, da je lepše vreme, veći broj biciklista i motociklista na našim putevima, veći intezitet saobraćaja, pa je i za očekivati veći broj nezgoda - kaže Vida.

Ističe da je statistika ista kao u istom periodu prethodne godine - od 6. maja do 29. 

U periodu od 16. marta do 6. maja, kada je na snazi bilo vanredno stanje, u saobraćajnim nesrećama su poginule 33 osobe.

- Možemo da kažemo da je u odnosu na prethodnu godinu broj poginulih prepolovljen. Tada je 67 lica poginulo u istom periodu, a slična je situacija i sa brojem povređenih. Najamanje njih je poginulo u noćnom periodu, što je za očekivati s obzirom na zabranu kretanja - kaže Vida.

Motociklisti ponovo na ulicama

Vladimir Vida naglašava da je prebrza vožnja najčešći uticajni faktor zbog kojeg dolazi do saobraćajnih udesa.

Vladimir Vida Vladimir Vida / Foto: RTS Printscreen

- U medijima se dosta pričalo za vreme vanrednog stanja da je veliki broj vozača koji drastično krše odredbe propisa o dozvoljenoj brzini kretanja. Mogu da istaknem da smo u kontaktu sa kolegama iz inostranstva saznali da je i tamo bio isti problem. Jednostavno, mali broj neodgovornih vozača je iskoristio priliku kada je na putevima bio manji broj vozila - objašnjava Vida.

Kaže da su motoristi posle dužeg vremena ponovo na ulici, da su delimično nespremni oni, a delimično i ostali vozači na njih, pa je u periodu od ukidanja vanrednog stanja život izgubilo čak 5 vozača motora.

- I biciklisti su inače veoma ranjiva kategorija učesnika u saobraćaju, pogotovo što su to često starije osobe. Prošle godine je na našim putevima poginulo čak 65 biciklista, što je zaista veliki broj. Često su se nesreće događale u večernjim i noćnim satima jer biciklisti nisu nosili reflektujuće materiji, a bicikli nisu bili propisno obeleženi - ističe Vladimir Vida.

Kaže da jedna petina svih nezgoda sa tragičnim posledicama kao uticajni faktor ima alkoholisanost vozača.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Petar

    29. maj 2020 | 08:48

    To je strasno,kad ce ljudi da nauce da motor nije za ulicu nego za trkacku stazu,a jos gori su roditelji koji kupuju takvo oruzje deci!R.I.P.

  • Jovan Futog

    29. maj 2020 | 09:26

    Omladino, ne treba zuriti na groblje. Niko nije ostao ne sahranjen. Sta znaci 5 minuta u zivotu. Kada se to shvati bice manje poginulih u saobracaju.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA