≫ 

"Moj život se raspao. Ljudi, nemojte da me mučite": Vlasnik poljskog autobusa smrti o detaljima nesreće

Kako je dosad ustanovljeno u istrazi, na kolovozu uopšte nema tragova kočenja, što ukazuje na to da je vozač najverovatnije zaspao

  • 2
Hrvatska nesreća autobus Foto: Tanjug/AP

Nakon nesreće poljskog autobusa koji je prevozio hodočasnike u Međugorje i koji je u subotu sleteo sa autoputa prema Zagrebu, između Brezničkog Huma i Komina, najteže je u nedelju bilo stanje dvoje pacijenata u varaždinskoj bolnici.

Stanje petoro pacijenata bilo je stabilno, a četvoro je u subotu naveče avionom transportovano za Poljsku. U Čakovcu je smešteno dvoje pacijenata i njihovo stanje je stabilno. U KB-u Dubrava svih šest pacijenata je stabilno, a takođe i šest pacijenata u KBC-u Zagreb i četvoro u Klinici za traumatologiju KB-a Sestre milosrdnice. I dok lekari i medicinsko osoblje brinu o pacijentima, obducenti moraju da ustanove koje su povrede preminulih pacijenata bile smrtonosne i da sačine zapisnike o obdukciji, prenosi Jutarnji list.

Sledi i priprema dokumentacije kako bi porodice preminulih u dogovoru s nadležnim ministarstvima mogli da saznaju kada će moći da preuzmu tela svojih najmilijih kako bi mogli da organizuju sahranu.

Trenutno je nepoznanica šta je pošlo po zlu s obzirom na to da su nadzorne kamere HAC-a sedam minuta pre snimile autobus koji je normalno išao putem.

Načelnik PU varaždinske Predrag Benčić u subotu je izjavio da je vozač smrtno stradao, ali nema potvrde je li nesreću preživeo i drugi vozač koji je bio u prednjem delu autobusa. Je li on taj koji je izleteo kroz vetrobransko staklo, zasad nije potvrđeno. Policiji je poznat identitet svih putnika i vozača. Prema nezvaničnim informacijama, vozač autobusa je bio stariji od 70 godina. Ako se to potvrdi, postavlja se pitanje da li je smeo da upravlja autobusom i je li možda uzimao neke lekove koji bi mogli da utiču na njegovu sposobnost upravljanja.

Prema onome što je dosad ustanovljeno, autobus je po redu vožnje krenuo u petak u 9 sati sa stanice, izjavio je za poljski fakt Jacek Antoškievič, vlasnik prevozničke kompanije Megapol. Prema njegovim rečima, autobus je bio ispravan, prošao je sve tehničke testove, ali nije želeo da kaže da li je vozačima ovo bila prva tako duga ruta.

- Moj život se raspao. Ljudi, nemojte da me mučite. Šokiran sam i na tabletama za smirenje. Za mene je to strašna tragedija - rekao je očajni vlasnik.

Autobus je prevozio putnike na hodočašće u Međugorje, a među njima su bila tri sveštenika, šest časnih sestara i hodočasnici iz okoline Konina, Sokołova i Jedlnie kod Radoma. Ministar unutrašnjih poslova Davor Božinović još u subotu je rekao da hrvatska policija sarađuje s kolegama iz Poljske u istrazi. Još u subotu iz autobusa je izvađen tahograf i pokazalo se da je uništen. Nakon što je ovlašćeni tehničar iz njega pokušao da pročita podatke, oni se nisu mogli pročitati.

- To znači da se neće moći utvrditi kojom se brzinom autobus kretao u trenutku nesreće, a trebal bi da je 100 km/h. Međutim, u tahografu su bile dve digitalne vozačke kartice, vozačeva i suvozačeva, što upućuje na to da je poljski prevoznik korektno angažovao dva vozača za tako dalek put. Jedan vozač ne bi, prema propisima, mogao samostalno da odradi putovanje od Poljske do Međugorja. Prema podacima s vozačkih kartica, vozač i suvozač do trenutka prometne nesreće nisu bili ni u kakvom prekršaju radnih aktivnosti i korektno su se zamenili nakon određenog broja sati vožnje - kaže Zoran Kalauza, izvršnog direktor kompanije Tahograf iz Svete Nedelje.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Vesna G

    8. avgust 2022 | 14:57

    I kada kazem da ljudi posle 65te godine zivota ne bi smeli biti profesionalni vozaci dobro me ne rastrgnu.Ako se sa 65 ide u penziju onda nema sta da radi za volanom autobusa, kombija ,kamiona, taksija Moze da vozi civilni auto,da vozi sebe i svoju porodicu.Znam kamiondzije kojima je uradjen bajpas ,i ko zna koje jos bolesti i preko 65 g,a profesionalno voze kamion po Evropi. za mene su oni putujuce ubice

  • Stefan84

    8. avgust 2022 | 03:24

    U mom lokalu sam video poznanika kojeg poznajem od detinjstva, ali posto smo se ozenili, krenuli svojim putem i preselili se od svojih roditelja, nisam ga video dugo. Tako pricamo mi o poslu, sta ima novo kod nas dvojice. I dosli smo do toga da je vozac autobusa u Srbiji. Nesto je bila tema dani u nedelji i ja sam ga pitao da li uvek ima isti dan u nedelji ili mu se menjaju, misleci na slobodan dan. Dobio sam odgovor zbog kojeg sam se najezio, kao da moje dete obavlja taj posao, jednostavno me je obuzela jeza, odgovor je da nema uopste slobodan dan, jer nema vozaca, nema ko da ga zameni da bi imao jedan slobodan dan u nedelji. I da nije u pitanju kraci vremenski interval, vec jako dug period bez slobodnog dana. Nekad radi iz nocne u prvu itd. Da, znam da moze da se potrudi da radi nesto drugo kako bi imao, na kojem bi mu mozda bio manje potreban..ali mi je neverovatna ta osoba koja drži takvu firmu, ljudi sa takvim mozgom, koji smeju tako da dopuste i da se izivljavaju nad svojim radnicima. Da li je umoran, da li je bolestan, da li ovo, ono, on je na putu i upravlja svojim zivotom i zivotom 50ak drugih ljudi. Zaista jezivo nesto, a mogu da zamislim kako je ovima sto voze i preko, pojedinima. Za neke znam koju kilometražu nabiju bez pauza, plus koliko sati u danu, veoma veliki broj u odnosu na dozvoljen broj sati voznje. J e z i v o.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA