≫ 

Kako će naziv liste SNS za izbore 2020 kreirati kampanju

Iako se zvanično raspisivanje izbora očekuje tek početkom marta, kako je najavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, predizborna trka izgleda već počinje

  • 73

Srpska napredna stranka donela je sinoć konačnu odluku o tome da na predstojeće parlamentarne izbore izađe sa listom "Aleksandar Vučić - Za našu decu!", potvrđeno je za Telegraf.rs.

Iako se zvanično raspisivanje izbora očekuje tek početkom marta, kako je najavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, predizborna trka izgleda već počinje.

Odabir naziva izborne liste, logičan je prvi korak stranaka koje se kandiduju, tvrde stručnjaci, a cilj slogana je da suštinu politike stranke usadi u podsvest građana i direktno komunicira sa njihovim opredeljenjem.

Na koji način naziv liste s kojom će naprednjaci izaći na prolećne parlamentarne izbore može da kreira kampanju i šta se krije iza ove poruke?

Kako objašnjavaju, potrebno je uraditi istraživanje i fokus grupe, i na kraju izabrati naziv koji izaziva emocije kod birača.

Sa tim je saglasan i profesor Fakulteta političkih nauka, Zoran Stojiljković koji nam je objasnio da je "sva mudrost u kampanjama da se složene formule prevedu u što jednostavnije slogane koji imaju visok simbolički značaj i poruku".

- Važna je ta osnovna poruka koja je više emocionalna nego što je konkretna. Lako je pamtljiva i najčešće je dobro da stane u jednu rečenicu. "Aleksandar Vučić - za našu decu" otprilike treba čitavu stranku da fokusira na ličnost koja je prestižna, bavi se svim pitanjima, ključna je bez obzira na kojoj se poziciji nalazila. Potom imate tu parolu koja govori da je to nešto što je kakva-takva izvesnost i sigurna investicija, kao da je on tu i on je pouzdan, a ovi drugi su nepoznanice. To je poruka ovog slogana - objasnio je on u izjavi za Telegraf.rs.

ZORAN STOJILJKOVIC Profesor Fakulteta političkih nauka Zoran Stojiljković - Foto: Tanjug/Nemanja Jovanović

Iako istraživanja pokazuju da će birači u Srbiji glasati za stranku bez obzira kakav slogan ona imala, takođe pokazuju i da sa dobro osmišljenom kampanjom i veštim porukama mogu privući ne samo neopredeljeni, nego i pristalice drugih stranaka.

- Naši ljudi ne prepoznaju političke koncepte, oni se opredeljuju birajući izvesniju sigurnost, na osnovu nečega što je njihov interes. To je svrha te vrste poruka koje mi dobijamo, koje treba da motivišu te ljude. Ljudi se opredeljuju na osnovu uverenja, nekakve koristi ili fokusiranja nekog lidera - objasnio je profesor i naglasio da našim ljudima ne znači mnogo neka ideja, naziv ili ideologija stranke ne znači mnogo, oni se vezuju za lidera.

- Ako lider na neki način izaziva pozitivnu emociju i simpatiju, onda se glasa za to - objasnio je.

Šta naprednjaci žele da poruče svojim glasačima?

Prema rečima marketinškog stručnjaka Nebojše Krstića, iza ove odluke naprednjaka, krije se namera da se istakne težnja Aleksandra Vučića da je zadatak stranke da se ne bavi rekapitulacijom prošlosti, već okrene ka budućnosti.

Okrugli sto , Uloga nezavisnih regulatornih tela u politickom zivotu Srbije, Ivan Djuric, Nebojsa Krstic Marketinški stručnjak Nebojša Krstić - Foto: Tanjug/Filip Krajinčić

- Sloganom žele da podcrtaju Vučićevu tezu da bude praktična, pragmatična i reformska snaga koja je okrenuta ka budućnosti i ka misiji da od Srbije napravi dobro mesto za život svojih građana i mesto iz kog se naša deca neće iseljavati, već će ovde moći da nađu svoju profesionalnu i životnu perspektivu - objasnio je on za naš portal.

Ovi slogani obeležili su političku scenu Srbije od 1990. do danas

Među najupečatljivijim političkim sloganima od 1990. godine do danas pamte se pobednički slogani SPS-a - "Sa nama nema neizvesnosti" i "Srbija se saginjati neće." Sa ovim sloganima SPS i Slobodan Milošević odneli su ubedljivu pobedu na izborima 1990. godine.

Na parlamentarnim izborima 2000. godine pobeda DOS-a ostala je upamćena sloganima: „Ko sme da vas pogleda u oči”, "Ko, Koštunica", "Vojislav Koštunica, čovek iz komšiluka".

Četrnaest godina kasnije, na vanrednim parlamentarnim izborima kada je najviše mandata dobio Aleksandar Vučić, odnosno SNS i njegova koalicija, ostaće upamćen pobednički slogan "Budućnost u koju verujemo". Na parlamentarnim izborima održanim 2016. godine slogan "Srbija pobeđuje" doneo je još jednu pobedu SNS-u na čelu sa Aleksandrom Vučićem.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Marija

    18. februar 2020 | 19:48

    "Za našu decu" jer deca su budućnost, a Srbija korača ka budućnosti.

  • dejan

    18. februar 2020 | 20:06

    Jako smislen naziv. Deca i jesu buducnost nase zemlje i treba se usmeriti ka njima i obezbediti im sto bolje uslove za zivot i napredak. Na mladima svet ostaje.

  • marko

    19. februar 2020 | 07:38

    U nove pobede za buducnost nase dece.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA