≫ 

4 zlatna pravila na srpskim auto-putevima: Ove stvari vozači moraju da poštuju, inače će strašne nesreće biti sve češće

Ne približavajte se vozilima koja su ispred vas, već držite bezbedno odstojanje od "dve sekunde"

  • 19

Nakon stravične nesreće koja se dogodila danas u Jagodini, kada je u dva lančana sudara poginulo sedam a povređeno 35 do 40 osoba, dok je oštećeno preko 40 vozila. Mi smo porazgovarali sa Damirom Okanovićem, direktorom Komiteta za bezbednost saobraćaja koji nam je objasnio koja pravila se moraju poštovati kako više ne bi dolazilo tragičnih nesreća poput ove.

Bila je sumaglica i odjednom zid, a u kolima pored mrtva žena: Stravična svedočenja očevidaca teške nesreće kod Jagodine (FOTO) (VIDEO)

- Prvo pravilo, napisano crnim slovom, koje nikako ne sme da se krši jeste da se rastojanje mora držati. Ne približavajte se vozilima koja su ispred vas, već držite bezbedno odstojanje od "dve sekunde", što znači da kad vozilo ispred vas prođe pored nekog objekta ili znaka, vi pored tog objekta treba da prođete tek posle dve sekunde. Sve pre toga nije bezbedno. Pošto je danas vidljivost bila ograničena zbog magle odstojanje treba da bude i veće, srazmerno vidljlivosti - ističe Damir Okanović.

Damir Okanović Printskrin: Telegraf

Preticanje na desnu stranu je zabranjeno, a ukoliko želite preći na levu stranu, obavezno uključivanje žmigavca kada se obavlja preticanje.

- Ni slučajno se ne savetuje ablendovanje ili "nabijanje" na vozilo ispred kao signal da se vozač skloni. Leva traka se koristi samo za preticanje, i ona je zabranjena za vožnju. Preticanje s desne strane je strogo zabranjeno - napominje Okanović.

Današnja nesreća u Jagodini Foto: Tanjug/Dušan Aničić

Pošto je danas uzrok nesreće bila velika magla, Okanović savetuje da je bitno prilagoditi brzinu atmosferskim uslovima.

- Usporite ako je magla, vozite brzinom kojom možete da se zaustavite ako se ispred vas nađe neka prepreka! U slučaju nailaska na saobraćajnu nezgodu na autoputu, odmah uključite sve pokazivače pravca, obucite svetloodbojni prsluk i zajedno sa svim putnicima odmah napustite vozilo! Ako je vaše vozilo poslednje u koloni postavite najmanje 50 metara iza sigurnosni trougao i upozorite nailazeće vozače na zastoj - ističe Okanović i dodaje da u tim situacijama, ukoliko putnici izađu iz vozila, moraju odmah napustiti kolovoz autoputa ako je to moguće. Ukoliko je to nemoguće neka se sklone što više uz desnu ivicu.

Bitno je da ukoliko možete pristupite ukazivanju prve pomoći povređenima Foto: Tanjug/Dušan Aničić

Ukoliko se pak, pri nailasku na saobraćajnu nezgodu nalazite na autoputu, a vozite u levoj traci, pomerite se i zaustavite vozilo što više u levo, po potrebi i siđite delimično sa puta.

Takođe, ako ste u srednjoj ili desnoj traci, pomerite se i zaustavite što više u desno. Ostavite prolaz u sredini (koridor života) za prolazak vozila hitne pomoći, vatrogasaca i policije!

-  Pozovite 192 i obavestite policiju o mestu saobraćajne nezgode, smeru u kojem se nezgoda dogodila, a ako ste u mogućnosti i o broju vozila koja su učestvovala u nezgodi, tipu vozila (automobil, kamion, autobus) i broju povređenih - dodaje on.

Bitno je da ukoliko možete pristupite ukazivanju prve pomoći povređenima, ne pomerajte ih osim ako im je život u direktnoj opasnosti, .

Okanović je za Tanjug danas rekao da u udesima poput ovih danas, vozači nose svoj deo odgovornosti, ali da je krajnje vreme da se urade i neke stvari sa aspekta bezbednosti puta.

U udesima poput ovih danas, vozači nose svoj deo odgovornosti; Foto: Marko Jovanović

- Ovo što se dogodilo jutros, može da se dogodi i večeras. Krajnje je vreme da uspostavimo video nadzor nad kompletnim Koridorom 10 i 11, krajnje je vreme da se uspostavi sistem upozoravanja i obaveštavanja vozača na svim deonicama, a pogotovu na deonicama gde je vrlo česta pojava magle - kazao je Okanović.

Dodao je da je potrebno uspostaviti upravljanje saobraćajem tako što će se iz operativnog centra upravljati dozvoljenim brzinama.

- U situaciji kao što je bila ova jutros bilo bi mnogo bolje da smo imali operativni centar odakle bi operater smanjio i komandovao ograničenje brzine u datim vremenskim uslovima - rekao je on.

Video: Evo kako izgleda auto-put u Jagodini posle stravične nesreće 

(M. Antonijević/ m.antonijevic@telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Stiw...

    9. oktobar 2018 | 15:30

    U ovim slucajevima obavezno se postavi svetlosna signalitacija na vidnom mestu... Na 100 met ispred pojasa magle.... Tada bi svi reagovali na vreme... Tako se resava na zapadu.. A ako treba da se ovo ponovi vi cekajte i pametujte...

  • Ljubinka

    9. oktobar 2018 | 16:05

    U Hrvatskoj postoji svetlosna signalizacija o brzini kretanja vozila upozorenje naopasnost ,radovi na putu ,gusta magla poledica .itd. Pa bi mogla takva obaveštenja dase postave i na Srpskim putevima

  • Zoran Veteran

    9. oktobar 2018 | 16:43

    Ne treba nama Okanovic za ovo, ovo je samo pokazatelj koliko smo disciplinovani u saobraćaju, svest mora da se probudi, svi negde jure, trkaju se na autoputu,ablenduju da se sklonis, gledam upravo po magli izjutra voze brzo kada su nam refleksi na minimumu vidljivost slaba,sve je to današnji rezultat, Okanovic nije bio pre 30 godina,čini mi se da je zdravije bilo voziti..

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA