Vapaj upravnika zgrada: Stanari nas tretiraju kao domare i čistačice, a mi to nismo

Upravnik održava sastanke, komunicira sa vlasnicima stanova i sve zahteve prosledi firmi koja se određenim problemom bavi

  • 15

U Srbiji, prema poslednjim podacima, radi 871 profesionalnih upravnika zgrade, a najčešći problemi sa kojima se suočavaju su to što vlasnici stanova misle da su oni odgovorni za sve, da bi trebalo da im budu dostupni 24 sata dnevno i što ih doživljavaju kao domare i čistačice, navode sagovornici Tanjuga.

Dejan Turkalj, direktor firme "Moj upravnik", koja se bavi profesionalnim upravljanjem, objašnjava da je firma ta koja treba da im bude dostupna tokom 24 sata.

Firma koja se bavi profesionalnim upravljanjem treba da ima kol centar, dežurstvo, i da u svakom trenutku vodi evidenciju poziva i reklamacija, precizirao je Turkalj.

Pojasnio je da upravnik zgrade, bilo da je reč o profesionalnom ili upravniku iz redova stanara, ne odlučuje već sprovodi odluke vlasnika stanova koje se donose većinom.

- Upravnik zgrade nije domar niti čistačica, ne bavi se održavanjem zelenila već organizuje sve te aktivnosti. On je terenski radnik u čijoj je nadležnosti da održava sastanke, komunicira sa vlasnicima stanova i sve zahteve prosledi u firmu koja se time bavi - rekao je Turkalj.

Upravnici zgrada nisu čistačice, Foto: Pixabay/klimkin

Kako je dodao, problem je što vlasnici stanova smatraju da je profesionalni upravnik odgovoran za sve, pa i za loše stanje zgrada starih više decenija. Problem je, kaže, i nedostatak novca. Podsetio je da je zakonom i pravilnicima o minimalnim izdvajanjima za tekuće i investiciono održavanje zgrada jasno definisana suma koju stanari moraju da uplate na račun zgrade.

- Pojedini stanari smatraju da sav taj novac prihoduje firma koja se bavi profesionalnim upravljanjem što nije tačno - jasan Turkalj.

Objašnjava da je reč o rezervnom fondu zgrade koji se koristi za tekuće održavanje i hitne intervencije. Problem je, kaže, i loša komunikacija između stanara i upravnika do koje najčešće dolazi zbog loše prezentacije zakona u javnosti.

- Često se u medijima pojavljuju informacije o tome šta su obaveze profesionalnih upravnika, ali sve manje ili skoro nikako koje su obaveze vlasnika stanova, a jedna od njih je upravo održavanje zgrada - istakao je Turkalj.

Prema poslednjim podacima iz Registra profesionalnih upravnika zgrada, koji u skladu sa Zakonom o stanovanju i održavanju zgrada vodi Privredna komora Srbije, u našoj zemlji radi 871 profesionalni upravnik zgrada.

Nadležnost profesionalnih upravnika definisana je tim zakonom, kaže za Tanjug Mirjana Kovačević iz PKS i dodaje da profesionalni upravnik predlaže skupštini stambene zajednice program održavanja zgrade i stara se o održavanju zemljišta koje služi za redovnu upotrebu zgrade.

Sve zgrade moraju da imaju upravnika, Foto: Wikipedia/Lošmi

Takođe, navela je, profesionalni upravnik uz saglasnost skupštine stanara odlučuje o načinu korišćenja zemljišta koje služi za redovnu upotrebu zgrade, obezbeđuje mogucnost prijavljivanja kvarova ili drugih problema kao što su nepoštovanje kućnog reda, buka i drugi štetni uticaji u zgradi 24 sata neprekidno.

- Na osnovu primljene prijave profesionalni upravnik je dužan da obavesti nadležni organ o problemu, odnosno zahteva preduzimanje odgovarajućih mera od nadležnog organa, evidentira svaku primljenu prijavu sa podacima o problemu i vremenu prijema, obezbeđuje izvršenje hitnih intervencija u primerenom roku, a najkasnije 48 sati od trenutka prijave - navela je Kovačević.

Dotrajali krovovi koji prokišnjavaju, oronule fasade čiji su delovi skloni padu, zapušena kanalizacija, krađa oluka i delova slivnika, neispravni interfoni i ulazna vrata zgrade, nepostojanje video nadzora i neadekvatno održavanje higijene samo su neki od zadataka koje profesionalni upravnici u dogovoru sa stanarima moraju da reše, dodala je Kovačević.

Osim svakodnevne komunikacije sa stanarima, javnim i komunalnim preduzećima, rekla je da su profesionalni upravnici u obavezi i da odgovaraju na zahteve građevinske inspekcije, komunalne policije i inspekcije, poreske uprave.

- Takođe, moraju da poznaju finansijske i računovodstvene poslove, kako bi omogućili da stambena zajednica realizuje sve svoje zakonske obaveze - rekla je Kovačević.

Ukoliko profesionalni upravnik neadekvatno obavlja svoje dužnosti, stanari ga, istakla je, mogu prijaviti PKS koja, prema zakonu, treba da u tu svrhu uspostavi Sud časti.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Boki

    23. januar 2019 | 09:25

    A zašta su upravnici?Da uzimaju stanarima novac i dovode skupe majstore a od majstora dobijaju proviziju.

  • Zoran

    23. januar 2019 | 09:42

    Bravo za komentar. Znaci vi ste organizatori posla mi kao ne znamo da organizujemo, ne mamo telefon pa nam trebas ti da organizujes sta da se popravi. Metlu u ruke i alat pa da radis nesto.

  • pajtic67

    23. januar 2019 | 11:33

    Treba ih ukinuti. Ne rade ništa, samo prave troškove!!!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA