Veliko otkriće: U blizini Niša pronađen fosil prvog neandertalca iz Srbije

Naučnici su u pećini Pešturina pronašli gornji kutnjak

Srpsko-kanadski tim utvrdio je prvi nalaz prisustva neandertalaca na teritoriji Srbije, a otkriće je objavljeno u prestižnom naučnom časopisu "Journal of Human Evolution", saopštio je Filozofski fakultet u Beogradu.

- Gornji kutnjak iz pećine Pešturina u Jelašničkoj klisuri predstavlja prvi pouzdano identifikovani fosil neandertalca sa teritorije Srbije. Rezultati detaljne analize ovog fosila objavljeni su danas u časopisu Journal of Human Evolution - kaže se u saopštenju.

Rezultate je saopštio međunarodni naučni tim koji čine Predrag Radović iz Narodnog muzeja u Kraljevu, Džošua Lindal i prof. Mirjana Roksandić sa Univerziteta u Vinipegu (Kanada), i profesor Dušan Mihailović sa Filozofskog fakulteta u Beogradu.

Neandertalci su naseljavali Evropu i deo Azije u periodu između 400 i 40 hiljada godina pre sadašnjosti. Genetičke studije objavljene tokom poslednjih desetak godina pokazale su da su se neandertalci ukrštali sa anatomski modernim Homo sapiens-om.

Prisustvo neandertalaca na teritoriji Srbije još od ranije je pretpostavljano na osnovu ostataka materijalne kulture, a nalaz iz Pešturine predstavlja prvi direktni dokaz tog prisustva, navedeno je u saopštenju.

VIDEO: Zahi Havas o najvećim otkrićima u Dolini kraljeva i ispod velikih piramida

(Telegraf.rs/Beta)

• BASA

18. april 2019 | 12:58

Zelimo vam lepo vreme za istrazivanje , na nasim prostorima ima toga jos neistrazenog ! Sve cestitke ! Zelimo vam Srecan Uskrs !

• ko zna zna