Šarčević najavio promenu Ustava: Srednjoškolsko obrazovanje će biti obavezno

Ministar prosvete predstavio Okvir Strategije razvoja srednjeg obrazovanja i vaspitanja i celoživotnog učenja do 2027.

  • 5
Mladen Šarčević, ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević, ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja / Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

Ministar prosvete Srbije Mladen Šarčević predstavio je danas Okvir Strategije razvoja srednjeg obrazovanja i vaspitanja i celoživotnog učenja do 2027. i tom prilikom istakao da bi najveća promena trebalo da bude obavezno srednje obrazovanje za sve.

- Obuka dece treba da bude takva da srednje obrazovanje bude obavezna kategorija, kao što je to sada osnovno. Mislim da ćemo to uspeti veoma brzo da realizujemo, čekamo promenu Ustava - istakao je Šarčević.

Ministar je u Klubu poslanika rekao da je strategija završena još početkom godine, ali da je situacija sa epidemijom korona virusa odložila njeno predstavljanje.

Kada su reforme u obrazovanju u pitanju, veoma je važno, prema njegovim rečima, da se zna sa koje tačke se krenulo.

- Estonija se digitalizovala još 2000, mi smo tek ozbiljno počeli 2017. godine. Da se nismo digitalizovali i radili obuke, ne bismo mogli ništa da sprovedemo - rekao je Šarčević.

Gimnazije su na reformu, kako kaže, čekale 40 godina i one iz opšteg obrazovanja sada doživljavaju ukupan preobražaj, i pre same Strategije uz činjenicu da izborni programi ove godine ulaze u treću godinu gimnazije.

- Ove godine smo uspeli da pored ovih okolnosti, protažiramo tri posebna nova smera nadarenih za sport, s pravim sportskim kurikulumom. Sve ekipe su ovih dana prezentovane po gradovima, juče je bio Beograd, danas je Sremska Mitrovica, sutra Novi Sad, potom i Novi Pazar.

Imamo i novi profil koji je počeo u četiri gimnazije po raznim gradovima, za učenike nadarene za audio vizuelne i scenske umetnosti, koji će se baviti studijama u zoni kreativnih industrija. Pravimo i interdiscliplarne veze izdmeđu IT smerova i smerova nadarenih za ove umetničke profile - kazao je ministar.

Istakao je i da je ove godine pušteno pet centara nadarenih za istoriju i geografiju.

- Ove godine kreću i tri škole u pilotu za međunarodnu maturu, povećali smo broj đaka kada su u pitanju IT odeljenja i imamo povećanje kada je u pitanju fizika- istakao je Šarčević.

Najveća poluga u ovoj Strategiji je državna matura, kako kaže i dodaje da se ona deli na stručnu, umetničku i na opštu. Tog 22. juna za dve godine Srbija će po obrazovanju biti druga država, prema ministrovim rečima, jer će se promeniti sve što se znalo o ocenjivanju, radu, vrednovanju, rezultatima...

- Dualno obrazovanje je sada vidljivije na trećem i četvrtom stepenu, koji imamo u planu da još više razvijemo. Srednje stručno je nekada bilo najmasovnije i treba da doživi novu vrstu reformisanja po raznim oblastima. Tu mora da se vidi komponenta preduzetništva i time ćemo se najviše baviti. Imamo i centre celoživotnog učenja, za sada je najbolji model u Kragujevcu i tu će Strategija dalje da dizajnira - rekao je ministar prosvete Šarčević.

Stručnim konsultacijama na izradi Strategije razvoja i obrazovanja prisustvovali su i nastavnici, direktori, predstavnici stručnih društava, Nacionalnog prosvetnog saveta, sindikata, organizacija civilnog društva, kao i međunarodnih partnerskih organizacija.

(Telegraf.rs/ Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • J...

    4. jun 2020 | 16:06

    Sarcevic da se se pozabavi nastavnim programom a ne zakonima!previse je njemu predsednik dozvolio!mnogo je sebi dao za pravo sarcevic!!

  • Loko

    4. jun 2020 | 19:11

    Nemoj nam ti nista menjati! Sa ostalim videcemo. Ti nećeš!

  • aaaaaa

    4. jun 2020 | 15:59

    Može da se promijeni Ustav da je srednja škola obavezna ali i upisati u Ustav da Država plaća učenicima da dolaze na nastavu kao kad ideš na posao, pa neka visina plate učenicima bude onoliko kolko si dobar djak tolka ti je plata, što si bolji djak veća ti je plata, to je dobro zbog toga da bi smo potstakli učenike da idu u školu i da uče dobro, znači kad se donosi neki zakon mora da ima obostrano dobro, da su sve strane zadovoljne, a ne kao svaki put se donosi zakon koji je samo dobar vlastima a gradjane ko j.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA