≫ 

Policija kreće u strogu kontrolu vozača: Ove tri stvari će proveravati i danju i noću

U slučaju sudara nevezani putnik na zadnjem sedištu deluje na putnike ispred sebe kao da mu je skočio sa četvrtog ili petog sprata zgrade. Dakle, razmišljajte da ispred vas može biti neko veoma drag i da ga možete svojom nepažnjom usmrtiti

  • 21
Saobraćajna policija Foto: Marko Jovanović

U prvom kvartalu 2020. godine u saobraćajnim nesrećama život je izgubilo 107 osoba, povređeno je 3.839. Upoređujući sa istim periodom prošle godine broj nesreća se smanjio, ali je poginulo 25 lica više, što je povećanje za četvrtinu u osnosu na isti period prošle godine. Stručnjaci objašnjavaju da su udesi sa fatalnim posledicama proizvod nepažnje, preterane brzine i upotrebe alkohola u vreme posle korone i potpunog opuštanja u saobraćaju.

MUP će u narednih nekoliko nedelja organizovati akcije koje će biti usmerene na kontolu korišćenja sigurnosnih pojaseva, alkohol i prekoračenje brzine u naseljenim mestima, piše RTS.

Na putevima u Srbiji, u prvom kvartalu ove godine, dogodilo se 2.724 saobraćajki, u kojima je bilo stradalih i povređenih osoba, što je za 0,9 odsto manje u odnosu na isti period prošle godine. Međutim, raste broj poginulih što zabrinjava i policiju i stručnjake.

Psihoza i dalje vlada kod pojedinih vozača, dok drugi žele po svaku cenu da nadoknade ono što je ispušteno za vreme vanrednog stanja. Vozači često gledaju u mobilne telefone i što je najgore ne koriste sigurnosne pojaseve, pa su mnogi zbog toga naročito u čeonim sudarima izgubili život, ali i ugozili živote suvozača.

- Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja tek negde oko 12 odsto suvozača. U slučaju sudara nevezani putnik na zadnjem sedištu deluje na putnike ispred sebe kao da mu je skočio sa četvrtog ili petog sprata zgrade. Dakle, razmišljajte da ispred vas može biti neko veoma drag i da ga možete svojom nepažnjom usmrtiti - kaže Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobrćaja.

Najviše saobraćajnih nezgoda dogodilo se u naseljenim mestima, gde se desilo 75 odsto njih, a stradalo je ili povređeno 3.946 osoba. Udesa ima i na auto-putevima gde su učestali oni sa dva ili više poginulih lica.

- Ljudi voze mnogo opuštenije i kada se i ako se dogode udesi na auto-putu, to su obično nezgode nenormalnih razmera, a nikad ispod 10 vozila samo što vozači ne očekuju takvu radnju ispred sebe - kaže profesor Milan Vujanić, saobraćajni stručnjak.

U svakom slučaju treba biti obazriv, naročito na magistalnim putevima. Ibarska magistala, regionalni putevi i želja mnogih da otputuju iz grada nosi sa sobom niz zamki i opasnosti, kažu u MUP-u i dodaju da će se kontolisati vezivanje i na prednjim i na zadnjim sedištima, ali i da će pri svakom zaustavljanju, bez obzira na doba dana, biti alkotesta.

Video: Ode dozvola: Preticao preko duple pune na magistrali u Baru

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Cobi

    5. jun 2020 | 15:28

    Neka Damir kaže koliko su se čeona sudara dogodila ( procentualno) u naseljenim mestima u odnosu van naseljenih mesta, pa onda da kaže koliko je siguran pojas u naseljenim mestima ( pojas spašava u čeonim sudarima, a ne u bočnim) a policija kažnjava po onome što je neko napisao zakon, kao što vozimo preko celog leta sa upaljenim svetlima, zahvaljuiujući nekome što je prepisao zakon iz skandinavije, Srbija je država sa najviše sunčanih dana u Evropi.

  • Red briggade

    5. jun 2020 | 15:03

    Pa Damir prima 790.000 dinara mesečno za svoj mukotrpan posao,koji daje rezultate samo grobarima.

  • Goran

    5. jun 2020 | 15:24

    Damire Okanoviću, bar 10 stvari je bitnije od vezanog pojasa. Nemerljivo je važnije sprečavanje UZROKA saobraćajnih nezgoda od pojasa. Alkohol, droga, prekoračenje brzine, nepropisno preticanje, nepropisno zaustavljanje, parkiranje, nepoštovanje prvenstva prolaza, korišćenje mobilnog telefona, vožnja tehnički neispravnih automobila, neuključivanje migavaca, prolazak na crveno svetlo, nepoštovanje odstojanja tj. vožnja "uz branik"... Kada ovo dovedete u red, onda možete i pojas... Jer, ako sve ovo navedeno bude ispoštovani, do udesa ne bi ni dolazilo.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA