Šetnjama od šaltera do šaltera odzvonilo

Reforma javne uprave uz podršku Evropske unije

  • 10
e uprava Ninoslav Kekić/Foto: Ivan Zupanc

Okruženje u kojem posluju domaći privrednici ume da bude opterećeno preprekama koje često nisu vidljive i jasne, posebno ako tek započinjete posao. Dobijanje neke dozvole može da bude komplikovano i dugotrajno. Pronalaženje podataka i informacija o postupcima, potrebnoj dokumentaciji, podacima neophodnih za odlučivanje, zahtevima i rokovima, oduzima vremena privredi. Ove informacije nisu uvek javno dostupne, ažurne i na jednom mestu. Greške koje se zbog ovoga mogu javiti u procesu podnošenja dokumentacije su izvesne i odnose se često na nepotpunu ili pogrešnu dokumentacija, pogrešno uplaćen iznos takse i slično.

- Uspostavljanjem Registra administrativnih postupaka štedimo vaše vreme, povećavamo efikasnost javne uprave i stvaramo sigurno i predvidivo poslovno okruženje - objašnjava Ninoslav Kekić, pomoćnik direktora Republičkog sekretarijata za javne politike.

- Registar nudi informacije o svim postupcima gde zainteresovana lica mogu onlajn, sa par klikova, da pronađu ono što im je potrebno, bez nepotrebnog obilaska različitih šaltera. Izborom određenog postupka dobiće sve ažurne i tačne informacije na jednom mestu – o potrebnoj dokumentaciji, iznosima koje je potrebno uplatiti i na koji tekući račun, kako i gde mogu predati zahtev. Zahtev takođe mogu pronaći u Registru i preuzeti ga u elektronskoj formi i elektronski ga popuniti. Ključno je da koristite ćirilično pismo radi brze pretrage informacija za postupke koji su vam potrebni - precizira Kekić i dodaje da je do sada dostupno 27 elektronskih usluga za privredu, i to usluga Uprave za duvan i Uprave za zaštitu bilja.

- U narednom periodu, broj usluga biće mnogo veći i obuhvatiće i usluge Ministarstva unutrašnjih poslova, Ministarstva zaštite životne sredine, Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Uprave za veterinu. Želimo da poreskom obvezniku, odnosno privredniku Republike Srbije učinimo sve informacije o njegovim pravima, njegovim obavezama lako dostupnim, da na jedan do tri klika on dobije sve informacije, da ne provodi vreme pred šalterima, da ne ide da se informiše na određenim šalterima, da ne mora da okrene nekoliko brojeva telefona da bi dobio određenu informaciju nego jednostavno otišao je na Portal, ukucao je nekoliko slova, ukoliko bira po ključnoj reči i samim tim je došao do onoga što mu je potrebno - kaže on.

e uprava Ninoslav Kekić/Foto: Ivan Zupanc

Sa Registrom administrativnih postupaka ste uvek prvi pred šalterom, bez obzira na vreme kada ste po informaciju došli. Od 2.600 postupaka koliko se nalazi u Registru administrativnih postupaka, sada je dostupno oko 1.650, dok će preostali biti dostupni u fazama. Privrednici od nove usluge imaju svoja očekivanja. Marija Ivanković Jurišić, vlasnica "Marija handmade" kaže da za nju postojanje ovakvog registra znači postojanje jednog jedinstvenog elekstronskog šaltera.

- Za mene je to mesto na kome možemo da završimo posao u vrlo kratkom roku, da to bude transparentno, da bude olakšano, ubrzano, što nam je jako važno da ne gubimo silno vreme koje smo do sada gubili u tim fizičkim odlascima i šetnjama po raznim šalterima da prikupimo jedan, drugi, treći papir. Ono što ja eventualno očekujem od ovog Portala je i, pored te transparentnosti, i ta neka obaveza da određenu stvar dobijem u određenom roku. Da se ne dešava da nam kažu to će trajati dva meseca ili dođite tad, pa dođemo i nije gotovo itd. Dakle, ja zamišljam da ćemo moći da podnesemo zahtev za određenu potvrdu ili papir i da ćemo dobiti i neku garanciju u kom roku nam stiže određeni papir. To je jako važno jer smo i mi vrlo često ograničeni rokovima kada apliciramo za razne stvari za šta nam te potvrde u stvari i trebaju, i bitna nam je ta brzina, odnosno ušteda vremena - kaže vlasnica "Marija handmade".

S druge strane, pomoćnik direktora Republičkog sekretarijata za javne politike Ninoslav Kekić poziva privrednike i građane da ih kontaktiraju ukoliko primete da na Portalu nema nekih podataka i šta je to što nedostaje.

- Težićemo da i u roku od 24 časa, iako su rokovi tri dana, da pružimo odgovor da li se taj postupak očekuje u narednom mesecu ili taj postupak jednostavno je propustio organ koji je zadužen za taj postupak da popiše i da u nekom što kraćem roku da ga učini dostupnim i da te informacije budu tačne. Nikako nemojte odustajati od toga da date predlog kako bi možda bilo lakše da se pretražuju određene stvari, kako bi možda bilo jednostavnije da se objasne određene stvari za određeni postupak jer ovo je naš zajednički zadatak, ovo je Portal za privrednike kao korisnike i u budućnosti za građane, a javnoj upravi je cilj da bude u službi svojih građana -kaže Kekić.

Pokretanje Portala Registra administrativnih postupaka, samo je jedan od rezultata reforme javne uprave, koja se u Srbiji sprovodi uz kontinuiranu podršku Evropske unije.

Zašto Registar?

Preko Registra se mogu pokrenuti elektronske usluge za privredu na Portalu eUprava za usluge koje su digitalizovane. Tako samo jednim klikom možete pristupiti digitalnom zahtevu na Portalu eUprava, i brzo i lako podneti zahtev i priložiti potrebnu dokumentaciju, a nadležni organ će u najkraćem roku, doneti elektronsko rešenje i isporučiti ga u elektronski sanduče podnosioca zahteva na Portalu eUprava.

Očekivanja privrednika

- Mislim da je ovo sjajna stvar ukoliko bude prilagođena svima, svim korisnicima, od malih zanatskih radnji do velikih korporacija, da prosto svi mogu da se snađu i da mogu uspešno da koriste Portal i da završe posao. Ukoliko možemo da utičemo ili da damo neku povratnu informaciju bilo bi dobro da u ovim procedurama i postupcima koji budu obuhvaćeni na Portalu imamo možda i pregled svih aktuelnih javnih poziva ili konkursa što će biti isto sjajna prilika da na jednom mestu, da se na jednom mestu informišemo i uputimo u konkretne stvari koje nas budu interesovale - kaže Marija Ivanković Jurišić, vlasnica "Marija handmade" radnje iz Čumićevog sokačeta.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Majka

    17. jun 2021 | 09:46

    Ajde ds vidimo i to. Cudo. A sta je sad primera radi za promenu podataka u licnoj karti. Drzava menjala ulice ja vec tri puta cekala red pred policijom po dva sata i moracu izgleda jos jednom. Radi se o Borci i Paliluli. Neljubaznost na najvisem nivou. Strasno.

  • Dsk

    17. jun 2021 | 10:47

    Zadnjih 20 godina slušam istu priču, AMAN!!!!

  • Dušica

    17. jun 2021 | 13:34

    Nebi bilo loše da u svakom gradu prošetate do policijskih uprava i vidite ogromne redove gradjana koji cekaju za licna dokumenta. Nakon toga se oglasite dali se ceka, seta i sta vec.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA