≫ 

Upozorenje "Železnica": Ne prelazite divlje prelaze na brzoj pruzi Beograd-Novi Sad, testiranje u toku

Nepoštovanjem ovih pravila građani direktno ugrožavaju sopstveni život i celokupnu bezbednost železničkog saobraćaja na brzoj pruzi

  • 7
Železnička pruga, šine

Foto: Pixabay.com

"Infrastruktura železnice Srbije" upozorava građane da je na pruzi za velike brzine Beograd - Novi Sad, na kojoj su u toku dinamička ispitivanja, pešacima i drumskim vozilima zabranjeno prelaženje preko ove pruge na nedozvoljenim mestima, na "divljim" prelazima i na nepropisan način.

Tokom dinamičkih ispitivanja pruge za velike brzine između Beograda i Novog Sada neovlašćenim licima zabranjen je bilo kakav pristup i kretanje peronima i kolosecima u stanicama i duž čitave pruge.

Nepoštovanjem ovih pravila građani direktno ugrožavaju sopstveni život i celokupnu bezbednost železničkog saobraćaja na brzoj pruzi.

Naime, voz za testiranje brze pruge Beograd - Novi Sad, sastavljen od mernih kola Nemačkih železnica, tokom dinamičkih testiranja u petak, 21. januara 2022. godine, dostigao je brzinu od 200 kilometar na sat.

Testni voz Nemačkih železnica svakodnevno obavlja veći broj vožnji na prvoj srpskoj brzoj pruzi, tako da je, na primer, 24. januara 2022. godine planirano čak dvanaest vožnji velikim brzinama na različitim deonicama brze pruge.

To znači da iako redovan železnički saobraćaj na brzoj pruzi između Beograda i Novog Sada treba da počne u martu, voz za testiranje se već sada kreće ovom prugom brzinom do 200 km/sat.

Pri saobraćaju voza za velike brzine, i ako uoče pešaka ili vozilo na pruzi, mašinovođe ne mogu da zaustave voz i posledice su pogubne. Zbog toga se svako neodgovorno i nepropisno prelaženje preko brze pruge, u situaciji kada testni voz saobraća velikim brzinama i do 200 km/sat, može završiti tragično.

U proteklih nedelju dana od kako su počela dinamička testiranja na brzoj pruzi Beograd - Novi Sad, primećeno je da neodgovorni pojedinci prelaze preko ove pruge na mestima gde to nije dozvoljeno, čak i tamo gde je duž pruge postavljena zaštitna ograda, ugrožavajući na taj način sopstveni život.

U periodu dinamičkih testiranja brze pruge Beograd - Novi Sad pojačano je prisustvo pripadnika MUP-a i službe obezbeđenja "Infrastrukture železnice Srbije" i izvođača radova duž čitave ove deonice.

Međutim, samo ukoliko građani vode računa o ličnoj bezbednosti, ponašaju se savesno i odgovorno, poštuju propise i prelaze brzu prugu samo na mestima koja su za to predviđena, mogu da se sačuvaju ljudski životi i bezbednost svih učesnika u saobraćaju.

Dinamička testiranja na pruzi za velike brzine do 200 km/sat Beograd - Novi Sad su počela 17. januara 2022. godine, a da su dan kasnije na prvu srpsku brzu prugu stigla i specijalna merna kola kompanije Nemačkih železnica "Deutsche Bahn Systemtechnik", koja je angažovana za realizaciju ovog posla.

Testiranje brze pruge obavlja se fazno i po deonicama duž cele brze pruge Beograd - Novi Sad, a planirano je da ova faza ispitivanja traje do 4. februara 2022. godine. Testiranja se obavljaju svakodnevno u vremenskom periodu od 7.00 do 17.00 sati, dakle u vidnom delu dana i u uslovima potpune obustave železničkog saobraćaja na pruzi Beograd - Novi Sad.

Za vreme dinamičkih testiranja na trasi brze pruge Beograd – Novi Sad u funkciji će biti dva putna prelaza, i to u železničkoj stanici Batajnica i u Kamendinu. Oni će povremeno biti zatvarani u vreme prolaska mernih kola kojima se obavlja dinamičko testiranje brze pruge.

"Infrastruktura železnice Srbije" apeluje i upozorava sve učesnike u drumskom saobraćaju na ovim putnim prelazima da poštuju saobraćajnu signalizaciju i propise, posebno kada ovi putni prelazi budu povremeno zatvarani zbog prolaska mernih kola za dinamičko testiranje brze pruge Beograd – Novi Sad, kako bi se sačuvala bezbednost saobraćaja i zaštitili ljudski životi.

Video: Nezapamćeno: Srpski voz dostigao rekordnih 201.5 km/h

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • DARKO 100%

    24. januar 2022 | 15:49

    Za te brzine nama bi trebala Japanska zeleznicka infrastruktura za brze vozove koji jure i do 400 km /h koje nekoriste klasicne sine i pruge kao kod nas ,jer mi jos nismo stekli ni kulturu savesti i odnosu prema odgovornosti kad se nadju ljudi blizu prelaza ili zeleznice,mislim da ce u pocetku biti dosta problema dok se ljudi naviknu i shvate kolika je odgovornost koja se mora postovati

  • Map

    24. januar 2022 | 15:57

    Za tu brzinu kako kazu dvesta na sat trba zeleznicka pruga da bude ogradjena sa obe strane isto kao autoput

  • duja

    24. januar 2022 | 17:51

    pa valjda ce biti ogradjena i nadgledana pruga kamerama.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA