• 0

Džef Bezos tvrdi da je hajka protiv njega politički motovisana: Pisanje Kašogija u Vašington Postu nije bilo popularno u određenim krugovima

Moje vlasništvo nad Vašington postom je neizbežno značilo da će određeni moćni ljudi koji na pogrešan način doživaljavaju njihovo izveštavanje pogrešno zaključiti da sam im neprijatelj. Predsednik Tramp je jedan od tih ljudi, kaže Bezos.

  • 0

Tekst koji je na svom blogu prošle nedelje objavio Džef Bezos, vlasnik i osnivač kompanije "Amazon", privukao je veliku pažnju svetskih medija. Kao bomba je odjeknula vest da je velika medijska kuća AMI, ucenjuje milijardera da će objaviti njegove intimne fotografije, a priča još uvek nije dobila svoj epilog.

Naime, sve je počelo od navodne afere koju Džef Bezos ima sa bivšom voditeljkom Loren Sančes, kao i navoda da se upravo zbog toga razvodi od svoje supruge Mekenzi sa kojom je bio 25 godina u braku.

Bezos se razvodi od supruge Mekenzi Foto: Profimedia/INSTAR Images

Kada je on milijarder, obavestio javnost da se razvodi, magazin "The National Enquirer" je objavio veliku reportažu o njegovom neverstvu, zajedno sa fotografijama na kojima je Bezos sa ljubavnicom, kao i seksi poruke je slao, a gde je navodio koliko je voli i šta bi joj sve radio.

Uredništvo magazina je istaklo da poseduju i slike gde je Bezos skroz nag, ali da je nisu objavili jer je isuviše eksplicitna. Milijarder je pokrenuo svoju istragu oko toga kako su njegove privatne slike i poruke dospele u javnost.

Na čelu istrage je Gavin de Beker, ekspert za javnu bezbednost i bivši saradnik američkog predsednika Ronalda Regana.

U javnost su dospele njegove poruke koje je slao ljubavnici kao i određene fotografije Foto: Profimedia

On je u medije izneo tvrdnje da je čitavo ovo curenje informacija bilo politički motivisano, što je i Bezos naveo u četvrtak u svom blogu, optuživši AMI, matičnu firma magazina "The National Enquirer", za ucenjivanje.

- U pismima koje je AMI slao se mogu videti precizni detalji koji se tiču njihovog ucenjivanja - napisao je Bezos.

- Oni će objaviti moje privatne fotografije (radi se fotogafijama na kojima su navodno Bezos i Loren Sančez), ako Gavin i ja ne damo lažnu izjavu za medije da nemamo nikakvih saznanja u kojima sugerišemo da je AMI imao skrivenih političkih motiva u ovom slučaju - ističe Bezos. Takođe se od milijardera zahtevalo da prekine istragu koju je vodio.

Ranije je Bezos u svom blogu naveo da je AMI povezan sa Donaldom Trampom. Milijarder je dodao da je zbog vlasništva nad Vašington postom, stekao brojne moćne neprijatelje, uključujući i Donalda Trampa ali i njegovog prijatelja i direktora AMI-ja Dejvida Pekera.

Kompanija AMI ga je ucenjivala da prekine privatnu istragu koju je vodio Foto: Tanjug/AP, Profimedia/Promo/National Enquirer

NE ŽALIM SBOG INVESTICIJE U "POST"

- Moje vlasništvo nad Vašington postom je neizbežno značilo da će određeni moćni ljudi koji na pogrešan način doživaljavaju izveštavanje Vašington posta i pogrešno zaključiti da sam im neprijatelj. Predsednik Tramp je jedan od tih ljudi, ako je suditi po brojnim tvitovima. Takođe, izveštavanja našeg ubijenog kolumniste Džamala Kašogija u Vašington postu nije bilo popularno u određenim krugovima - ističe Bezos u blogu.

- Ali ipak i pred svega, ne žalim zbog svoje investicije. Post je kritička institucija sa kritičkom misijom. Moje upravljanje Postom i moja podrška toj misiji, koja će ostati nepokolebljiva, je nešto na šta ću biti ponosan kada budem imao 90 godina i kada budem preispitivao svoj život. Naravno, ako budem bio srećan da živim toliko dugo - dodaje on.

Poručili su mu da poseduju njegove intimne slike koje će objaviti Foto: Profimedia

AFERE KOJE JE RASKRINKAO VAŠINGTON POST

Vašington post je naziv za američki dnevni list koji izlazi u Vašingtonu i predstavlja najpoznatiju, najčitaniju i najuticajniju publikaciju u tom gradu. Predstavlja takođe jednu od najstarijih publikacija u gradu, s obzirom da je prvi štampani primerak izašao 1877. godine. Post je takođe poznat i po ulozi koju su početkom 1970-ih njegovi reporteri Bob Vudvord i Karl Bernstejn imali prilikom pokretanja afere Votergejt i tako posredno doveli do kolapsa Niksonove administracije. Pored toga Post je poznat i po sledećim tekstovima i kritičkim mišljenjima.

Bivši američki predsednik Ričard Nikson Foto: Tanjug/AP

Skandal je počeo kada su uhapšena petorica provalnika koji su upali u kancelariju Demokratskog nacionalnog komiteta u hotelu Votergejt u Vašingtonu 17. juna 1972. godine. Istragu je u početku vršio FBI da bi kasnije prešla u nadležnost Votergejt komiteta koji je obrazovao Senat SAD. Istragom se ispostavilo da je ova provala bila samo jedna u nizu nelegalnih aktivnosti a koje su obuhvatale zastrašivanje, političku špijunažu i sabotiranje. Za ovo je bio odgovoran Niksonov štab i ljudi lojalni njemu.

DŽAMAL KAŠOGI

Ubijeni saudijski novinar Džamal Kašogi bio je dugogodišnji kolumnista ovog lista. On je svojim tekstovima oštro kritikovao saudijsku kraljevsku porodicu i vlast u Rijadu, posebno prestolonaslednika Mohameda bin Salmana. Sa druge strane aktuelni američki predsednik Donald Tramp i njegova administracija blisko sarađuju sa vlastima Saudijske Arabije.

Džamal Kašogi, ubijeni saudijski novinar Foto: Tanjug/AP

VALTER RID

Godine 2007. Post je objavio dva teksta o zanemarivanju pacijenata i lošim uslovima lečenja u vojnom medicinskom centru "Valter Rid". Kada su tekstovi objavljeni usledio je veliki skandal. Nekoliko slučajeva zanemarivanja pacijenata je prijavljeno 2004. godine. Kada je izbio skandal, vojnici koji su prijavili slučajeve su kažnjavani svakodnevnim inspekcijama i prisiljavani su da ćute i da ne govore za medije.

Post je dosta kritikova i administraciju bivšeg predsednika Džordža Buša, pa je list 2004. godine pozvao glasače da svoj glas daju Bušovom protivkandidatu Džonu Keriju.

Vašington Post je kritikovao Buša Foto: AP/Tanjug

Post se, kao i mnogi drugi mediji u SAD, nastoji predstaviti kao politički neutralan i objektivan. Međutim, u američkoj javnosti, pogotovo njenom konzervativnom delu, vlada široko rasprostranjeno mišljenje kako je taj list, kao i većina štampanih, odnosno "tradicionalnih" medija, liberalno, odnosno levo orentisan.

Sam list, kao što je to i običaj u SAD, u svojoj redakciji i među kolumnistima ima osobe različitih ideoloških opredjeljenja, od levice do desnice, pa to ponekad izaziva teškoće kod svih koji žele precizno definisati njegovu političku orentaciju.

(Telegraf.rs/N.C.)

Komentari

Preporuka sa Weba

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima