Nju su okrivili da je blokirala Suecki kanal: Misli da je bila meta jer je "uspešna žena"

Tokom blokade Sueckog kanala, Elselehdar je radila kao prva pomoćnica, komandujući brodom Aida IV u Aleksandriji, stotinama milja dalje od Sueca

  • 5
Marwa Elselehdar Foto: Instagram/marwa.elselehdar

Prva žena kapetan broda iz Egipta optužena je da je odgovorna za nasukavanje broda Ever Given, koji je blokirao Suecki kanal i izazvao velike probleme u međunarodnoj trgovini. Ona je u tom trenutku bila stotinama milja dalje od Sueca.

Marva Elselehdar (29) je prošlog meseca, dok je i sama čitala vesti o velikom brodu koji je preprečio put ostalima u Kanalu, primetila nešto čudno. Dok je proveravala telefon, naišla je na glasine na mrežama koje su govorile da je ona kriva za to.

- Bila sam šokirana - kaže Marva, prva kapetanka broda u Egiptu, prenosi BBC.

Tokom blokade Sueckog kanala, Elselehdar je radila kao prva pomoćnica, komandujući brodom Aida IV u Aleksandriji, stotinama milja dalje od Sueca.

Brod u vlasništvu egipatske uprave za pomorsku sigurnost snabdeva svetionik na Crvenom moru.

Plovilo se takođe koristi za obuku kadeta Arapske akademije nauka, tehnologije i pomorskog transporta (AASTMT), regionalnog univerziteta koji vodi Arapska liga.

Glasine o ulozi Marve Elselehdar u slučaju Ever Givena podstakli su skrinšotovi lažnih naslova u vestima - koje je navodno objavio Arab Njuz, a u kojima piše da je ona umešana u Suecki incident.

Montirana slika deluje kao da je preuzeta iz originalne priče Arab Njuza, objavljene 22. marta, o Marvinom velikom uspehu kao prve žene kapetana broda u Egiptu.

Slika je desetinama puta deljena na Tviteru i Fejsbuku.

Nekoliko Tviter naloga pod njenim imenom su takođe proširili ove lažne tvrdnje.

Postala meta zato što je uspešna žena?

Marva je rekla za BBC da ne zna ko je prvi proširio lažnu priču ili zašto je to urađeno.

- Mislila sam da sam možda postala meta jer sam uspešna žena na ovom polju ili možda zato što sam Egipćanka, ali nisam sigurna - rekla je ona.

Ovo nije prvi put da se suočava sa izazovima u industriji kojom kroz istoriju dominiraju muškarci.

Prema trenutnim podacima Međunarodne pomorske organizacije, žene čine samo 2 odsto svetskih moreplovaca.

Marva kaže da je oduvek volela more i da je inspiracija da se pridruži trgovačkoj mornarici naišla pošto je njen brat upisao AASTMT.

Iako je akademija tada primala isključivo muškarce, ona je svejedno aplicirala i dobila dozvolu da im se priključi posle pravne provere tadašnjeg egipatskog predsednika Hosnija Mubaraka. Ona kaže da se tokom studija susretala sa seksizmom na svakom koraku.

- Na brodu su bili stariji muškarci različitih mentaliteta, pa je bilo teško pronaći istomišljenike sa kojima bih razgovarala. Bilo je izazovno dok sam prolazila kroz sve sama, a da to ne utiče na moje mentalno zdravlje - objašnjava.

Ona dodaje kako "ljudi u društvu još uvek ne prihvataju ideju o devojkama koje rade na moru daleko od svojih porodica".

- Ali kada radiš ono što voliš, nije neophodno da tražiš svačije odobrenje - dodaje.

Kada su se pojavile glasine o njenom učešću u Sueckoj blokadi, uplašila se da bi to moglo da utiče na njen posao.

- Lažni članak je bio na engleskom i raširio se po drugim državama. Trudila sam se da opovrgnem navode u tekstu jer je ugrozilo moju reputaciju i sve napore koje sam uložila da bih bila ovde gde sam sada - kaže ona.

Ipak, kaže da su je pojedini odgovori ohrabrili.

- Komentari na članak su bili veoma negativni i grubi, ali bilo je mnogo drugih od običnih ljudi i mojih kolega koji su me podržavali. Odlučila sam da se usresredim na svu tu podršku i ljubav koju dobijam, tako da sam bes pretvorila u zahvalnost - kaže ona.

Marva na kraju kaže da "vredi napomenuti da je sada postala još poznatija nego pre".

Video: Brod blokirao Suetski kanal: Ugrožena svetska ekonomija

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA