≫ 

Pad aviona Boing 737-800 kineske avio kompanije bio nameran: Pogibiju 132 osobe izazvao neko u kokpitu?

Avion je uradio ono što mu je neko rekao u pilotskoj kabini - rekao je neimenovani izvor za Wall street journal

  • 0
Kina, pao avion, boing, spasioci Foto: Tanjug/AP, Twitter, Profimedia/ddp USA/Imaginechina

Kako se navodi u izveštajima, čini se da je avion kompanije China Easter Airlines, koji se srušio u martu, kada su 132 osobe poginule, namerno usmeren da podleti ispod planine, i to od strane nekoga ko je bio za komandama aviona.

Analiza američkih zvaničnika registratora leta crne kutije pronađene usred olupine sugeriše da je namerni unos iz pilotske kabine primorao avion Boing 737-800 na njegov katastrofalan zaron.

- Avion je uradio ono što mu je neko rekao u pilotskoj kabini - citirao je neimenovani izvor za Wall street journal.

Avion je krstario na stalnoj visini i brzini pre nego što se iznenada spustio na više od 6.000 metara za nešto više od minuta i srušio se u blizini grada Vudžou u provinciji Guangsi.

Kineski istražitelji su vodili istragu o nesreći, ali su američki zvaničnici umešani jer je avion američke proizvodnje.

Dok su greške u dizajnu Boingovog kasnijeg modela 737-Max bile uzrok dve fatalne katastrofe 2018. i 2019. godine, što je dovelo do prizemljenja modela širom sveta, 737-800 je dugo bio u svakodnevnoj upotrebi širom sveta.

Stručnjaci za vazduhoplovstvo su primetili da je šema leta prikazana na sajtovima za praćenje, kao i izostanak prijavljenog poziva ili bilo kakvog gubitka signala podataka, što liči na pad Germanvingsa 2015. godine. Tom prilikom, putnički avion Erbas A320 je namerno srušio pilot dok je prelazio francuske Alpe, ubivši 150 ljudi.

Wall Street Journal je izvestio da kineske vlasti nisu nagovestile svojim američkim kolegama da je bilo mehaničkih problema ili problema sa kontrolom leta sa avionom koji se srušio 21. marta. Avio-kompanija je rekao da su i pilot i kopilot bili dobrog zdravlja, bez poznatih finansijskih ili porodičnih problema.

Kineske vlasti su ubrzo nakon pada saopštile da iz aviona nije poslata šifra za hitne slučajeve, što sugeriše da uljez nije mogao da dođe do kokpita. Kineska vazdušna kontrola vazduha nije komentarisala ništa, osim što je prošlog meseca rečeno da istražitelji nastavljaju istragu.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA