OVE POLOVNJAKE SU SRBI NAJVIŠE KUPOVALI U 2015: Najvažniji kriterijum bila je - CENA! (FOTO)

Grupa vozila koja košta do 1.500 evra je na trećem mestu

  • 28

Koji su najtraženiji polovni automobili u Srbiji? Odgovor glasi – oni sa cenom do 2.000 evra. Kako pokazuje statistika sajta www.polovniautomobili.com, ubedljivo najveći broj kupaca traži vozila upravo do te cene, ali je poražavajuće to što je na drugom mestu interesovanje za automobile čija je cena oko 1.000 evra.

"VOZILA GA JE SAMO POKOJNA BABA DO PIJACE": Ovo je TOP 5 REKLAMA za prodaju POLOVNIH AUTOMOBILA u Srbiji!

Grupa vozila koja košta do 1.500 evra je na trećem mestu.

Ipak, nije sve tako crno kada se pogleda i ostala statistika, pošto su naredni kupci oni koji traže automobile do 5.000 evra, a za njima oni koji se interesuju za vozila od 5.000 do 7.000 evra. O luksuznim automobilima nije potrebno posebno govoriti.

Kao i novi luksuzni automobili, i luksuzni polovni pronalaze svoje kupce. Očigledno je da situacija nije sjajna, ali vozača sa dubljim džepom ipak ima.

OVO JE BOMBA VEST: Evo kako će se uskoro AUTOMOBILI plaćati - JEFTINIJE (FOTO)

Da je visoka cena registracije najveći problem vozača u Srbiji zna se odavno. U prilog tome govori i statistika prema kojoj su najtraženije kubikaže do 2,0 litra, jer su svi automobili iznad toga, zbog takozvanog "poreza na luksuz“, veoma skupi za prosečnog vozača.

Na drugom mestu su automobili sa motorom do 1,6 litara, a slede oni sa agregatima do 1.800 kubika. Interesovanje za vozila sa većom kubikažom od 2,0 litra postoji, ali se ona uglavnom više gledaju, a manje kupuju.

Dizelaši prosto nemaju milosti prema konkurenciji, pošto preko 60% kupaca stavlja dizel kao jedinu opciju, dok benzin i plin (TNG) zajednički uzimaju oko 25%.

"Čiste“ benzince traži nešto manje od 10% kupaca. Potražnja isključivo za hibridima i električnim vozilima je zanemarljiva. Zbog čega je dizel kod nas toliko popularniji od benzina tema je za opširnu diskusiju.

Cena više nije realan faktor jer je dizel skuplji od benzina. Manja potrošnja dizel agregata je još uvek očigledna, ali sveukupna isplativost u odnosu na benzince ipak se dovodi u pitanje.

Tradicionalno, Nemci. VW, Opel, Audi i BMW zauzimaju prva četiri mesta. U stopu ih sledi Fiat, kojeg takođe u stopu prate Renault, Mercedes i Peugeot. Ni Ford nije daleko, dok je Citroen s mukom uspeo da napravi nešto veću prednost u odnosu na Alfa Romeo. Iza njih su izjednačeni Zastava i Škoda.

Kako bismo stekli uvid u to zbog čega su pojedini modeli najtraženiji, prenosimo mišljenje vozača sa sajta www.mojagaraza.rs o njihovim prednostima i manama.

"fiat punto II" (1999-2010)

Foto: polovniautomobili.com Foto: polovniautomobili.com

Prednosti – Jeftin. Majstori i delovi (novi i polovni) se lako nalaze. Održavanje nije skupo. Mala potrošnja goriva, naročito kod dizelaša. Odličan za grad, pregledan, lak za parkiranje, a ipak ima dovoljno mesta za vozača i suvozača. Odličan odnos uloženo-dobijeno.

Mane – Benzinac od 60 KS suviše slab.

Problem prave sitnice oko struje, sijalice, elektro-servo, sajla kvačila, podizači, sajle klimatizacije. Neudoban prilikom dužih putovanja, posebno na zadnjoj klupi. Lošija završna obrada u kabini i zvučna izolacija. Slabe kočnice.

"opel Astra G" (1998-2009)

Foto: polovniautomobili.com Foto: polovniautomobili.com

Prednosti – najpouzdaniji je benzinac od 1.6 litara, mada ni ostale verzije nisu loše. Dizelaš od 1.7 litara je veoma mali potrošač. Pristupačne cene delova, kako novih, tako i polovnih.

Otporna na koroziju. Nudi dovoljno mesta u kabini. Generalno nema probleme sa elektronikom.

Mane – tvrda i neudobna sedišta, što naročito smeta pri dužim putovanjima. Isto važi i za oslanjanje.

Osetljiv prednji trap. Benzinac 1.4 suviše slab, a 1.6 troši ulje. Dizelašu 1.7 na većim kilometražama strada upravljačka jedinica pumpe visokog pritiska - popravka je veoma skupa.

"golf IV" (1997-2003)

Foto: polovniautomobili.com Foto: polovniautomobili.com

Prednosti – Lako se prodaje i dobro drži cenu. Dizelaši vrlo malo troše, pružaju odlične performanse, izdržljivi su i generalno pouzdani, mada nisu imuni na skupe kvarove. Robustan. Delovi se lako nalaze.

Kvalitet materijala, izrada i zvučna izolacija na premijum nivou.

Mane - Benzinci od 1.4 i 1.6 litara tromi i troše mnogo goriva. “Kvarljivi” podizači stakala, ECU, izduvni sistem, turbina, dizne, protokomer, lambda sonda.

Nedovoljno mesta u kabini, naročito na zadnjoj klupi. Održavanje skuplje nego što mnogi misle. Mogući skupi kvarovi kod dizelaša lako pojedu svu uštedu.

"reno megan" II (2002-2009)

Foto: polovniautomobili.com Foto: polovniautomobili.com

Prednosti – Izuzetno udoban. Prostrana kabina, čak i pozadi. Pogodan za duga putovanja. Dizelaš od 1.5 l je veoma mali potrošač, a pruža dobre performanse - vlasnici ga toplo preporučuju.

Povoljna cena u odnosu na konkurente sličnog godišta. Dizelaši od 1.9 i 2.0 l takođe za preporuku.

Mane - Mali prtljažnik zbog specifičnog dizajna. Suviše se naginje u krivinama, nedovoljno direktan upravljač, osetljivo oslanjanje, loša preglednost, problematična ključ kartica.

Prisutno škripanje plastike i drugi zvuci u kabini. Dizelaš 1.5 osetljiviji je na loše gorivo od snažnijih 1.9 dCi i 2.0 dCi.

"fiat stilo" (2001-2007)

Foto: polovniautomobili.com Foto: polovniautomobili.com

Prednosti - Motor 1.9 JTD je na veoma dobrom glasu: malo troši, dobro „vuče“, elastičan je i veoma pouzdan. Stillo nudi odličan odnos cene i kvaliteta, pouzdan je, a održavanje nije skupo.

Vlasnici hvale i prostranost kabine (čak i na zadnjem sedištu) i prtljažnika. Solidno se ponaša u krivinama.

Mane - Učestale su žalbe na probleme sa elektronikom, posebno kada je u pitanju vazdušni jastuk. Sijalice u farovima ne traju dugo i teško se menjaju. Osetljivo oslanjanje i malo odstojanje od tla; naročito nizak prednji kraj, pa lako dolazi do „kontakta“, kratka i tvrda prednja sedišta.

"pežo" 307 (2001-2007)

Foto: polovniautomobili.com Foto: polovniautomobili.com

Prednosti - Francuski udoban, sa dovoljno mesta za sve putnike - prostraniji nego što deluje spolja. Odlična sedišta. Sve dizel verzije su za preporuku: imaju dovoljno snage za bezbedno preticanje, uz vrlo pristojnu potrošnju. Održavanje je pristupačno, a delovi lako dostupni.

Mane - Oslanjanje nije naročito izdržljivo, naročito prednje, mada se to može pripisati našim lošim putevima. Lošije performanse i veća potrošnja kod benzinaca. Vlasnici preporučuju da se izbegava verzija sa filterom čestica (FAP). Često stradaju sijalice u farovima. Problemi sa elektronikom.

"ford fokus" (1998-2004)

Foto: polovniautomobili.com Foto: polovniautomobili.com

Prednosti - Ubedljivo najupravljiviji u klasi, mada nema sportski imidž. Delovi i održavanje nisu toliko skupi koliko se generalno misli. Udoban i izuzetno pouzdan. Prostrana kabina. Najviše se preporučuje 1.8 TDDI motor (nema plivajući zamajac), retko pravi probleme i vrlo je ekonomičan.

Mane - Nešto tvrđe oslanjanje. Nepregledan, naročitno pri vožnji unazad. Kod pojedinih dizel verzija mogući skupi kvarovi, pa se treba čuvati lošeg goriva. Pre kupovine ga treba dobro proveriti, pošto troškovi popravke mogu da budu veliki. Nedostatak kvalitetnih servisa.

"bmw serije 3 - E46" (1998-2004)

Foto: polovniautomobili.com Foto: polovniautomobili.com

Prednosti - Pouzdan. U stanju je da pređe ozbiljne kilometraže ako je dobro i redovno održavan. Ipak, jeftin primerak u lošem stanju može napraviti dosta problema. Potrošnja za ovu klasu vozila je prihvatljiva. Upravljiv i lepo leži na putu. Udoban.

Mane - Benzinci uvek imaju veću potrošnju, posebno ako se forsira. Održavanje nije jeftino ali je prihvatljivo. Prednji trap brzo strada, tvrđi za naše puteve. U zavisnosti od godišta, problem može da se javi sa separatorom uljnih isparenja i turbo punjačem. Tiptronic menjač jedan od čestih kvarova.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Boki

    29. decembar 2015 | 16:13

    Samo je zalosno sto ima toliko mnogo kupaca najjeftinijih automobila koji uz to uopste nemaju realnu cenu, pre svega zbog zabrane uvoza. Auto koji kod nas kosta 1000 evra u Nemackoj se moze kupiti za 150, pritom u daleko boljem stanju. Nazalost takav auto ne moze da se uveze pa su najsiromasniji prinudjeni da plate najskuplje i da kupe najlosije u odnosu na svoj budzet. Malo skuplji su vec bolji i imaju realniju cenu. Najbolji polovan auto je izmedju 5 i 7 hiljada evra, ali nazalost vecina kupaca nema toliko para. Jos veca zalost nase drzave je sto pored kupaca najjeftinijih automobila ima i poveci broj kupaca najskupljih. Onda se dolazi do zakljucka da ovi najbogatiji imaju zahvaljujuci ovima sto nemaju...

  • Bole

    29. decembar 2015 | 16:54

    To su price za malu decu pogledajte sta ljudi voze u Beograd, zivim pored osmogodisnje skole kad deca prolaze skoro svi poseduju telefone od 300evra. LJudi navikli da kukaju.

  • Deki 1

    29. decembar 2015 | 18:51

    YUGO JE ZAKON A ZA STILA KVAČILO 60 000 DINARA KO PROSEČAN I DOBAR Yugić

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA