Tajni trikovi tržnih centara zbog kojih trošimo više para (primećujete li da svi to radimo)

Jedan od poslednjih u nizu strategija ide dotle da postavljaju tajne uzorke pločica ili parketa po podovima prodavnica sa namerom da uspore kupce

  • 16

Kako bi vas naterali da prilikom kupovine potrošite više novca, lukavi prodavci svakodnevno primenjuju različite trikove.

 

VLADA SRBIJE DONELA ODLUKU: Evo koliko će koštati HLEB!

 

Jedan od poslednjih u nizu strategija ide dotle da postavljaju tajne uzorke pločica ili parketa po podovima prodavnica sa namerom da uspore kupce i nateraju ih da utroše više vremena i para i to u delovima u kojima se nalaze proizvodi koji im donose najveću dobit.

 

Izmenjivanjem linija i uzoraka, tim potrošačkih stručnjaka iz Francuske, Belgije i Holandije uspeo je da otkrije kako da uspore brzinu kretanja kupaca, piše britanski Mirror.

OBRATITE PAŽNJU NA KRETANJE

 

Linije na podu ‘javljaju’ nam kojom brzinom da hodamo. Pokazalo se, na primer, da povećanje udaljenosti između linija na podu uključuje podsvesnu želju da što pre dosegnemo kraj reda – što bliže kraj deluje, to brže hodamo prema njemu.

 

Tako, što su linije međusobno bliže, to su kupci više išli polako. Nasuprot tome, naučnici su otkrili da su kupci ubrzavali kada su razmaci između linije bili širi.

 

Akademici koji su posmatrali 4.000 ljudi u seriji eksperimenata, rekli su da ako su linije razmaknute 50 cm, to je stvaralo optičku iluziju da je kraj reda dalje nego što jest. A kupci bi tada usporili korak, kako bi sačuvali energiju.

 

U kasnijim testovima, sporiji kupci su se pokazali znatno boljima u prisećanju koje su proizvode videli od onih koji su išli brzo, što je značilo i da je bila veća verovatnost da će ih i kupiti.

 

Foto: Telegraf

Foto: Telegraf

 

Ova tajna sa podom samo je jedna od brojnih inovacija trgovačkih divova kako bi preživeli nagli porast on-line trgovine.

 

Druga metoda koja se često koristi je muzika, koja se može koristiti i za usporavanje, kao i za ubrzavanje kupaca, na primer kod ulaza u radnju ili butik, kako se ne bi stvarala gužva.

 

- Literatura nam pokazuje kako na ljude deluje učinak gradijenta cilja. Programi lojalnosti u trgovinama nude nam poklon ili popust nakon što se prikupi 10 kupona. U početku, nema žurbe da se sakupe svi kuponi, ali što su bliži desetom, to učestalost kupovanja raste - kaže profesor Niko Huvink.

 

Prof. Huvink je objasnio kako ovaj rad nije ograničen samo na maloprodaju.

 

- Postoje potencijalne primene za uzorke na podu koji deluju na brzinu kretanja u bilo kojem prostoru u kojem želite da upravljate prolazom ljudi. To uključuje prostore u kojima se stvaraju gužve, poput muzeja, železničkih stanica i aerodroma - rekao je on.

 

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • vlada

    11. decembar 2016 | 14:03

    Ja guram kolica i automatski sabiram koliko će me izaći sve to. Kada dostignem limit, mogu da šetam i sporije i brže isto mi je. Ovde je limit jedino novčanik i nikakvi trikovi na nas ne deluju

  • Slobo

    11. decembar 2016 | 10:30

    Ova pravila ne vaze za veliku vecinu kupaca u Srbiji. Prosecan Srbin kupuje sta mora i nijedan trik na njega ne deluje. Ovo mozda deluje na manjinu u Srbiji kojima je novac samo obican papir.

  • Blesko de Gama

    11. decembar 2016 | 12:01

    Džaba njima svi trikovi i prevare kada je novčanik ograničen. A da su majstori prevare, jesu. Mislim čak da imaju i zaposlene kojima je u opisu posla, smišljanje prevara.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA