Sve što treba da znate o novim pravilima u gradskom prevozu

Na svakih uplaćenih 900 dinara građani će ubuduće dobijati gratis 100 dinara kredita, a sada je moguće da se sa jednom kartom od 89 dinara promeni i do pet prevoza

  • 16

Posle pisma koje je premijer Aleksandar Vučić uputio gradonačelniku Siniši Malom uspeli smo da zajedno sa republičkom vladom pronađemo zajedničko rešenje koje omogućava da GSP opstane, a da se penzionerima i svim drugim kategorijama ne povećaju cene karata, rekao je Goran Vesić, gradski menadžer, gostujući u emisiji "Beogradska hronika" na Radio-televiziji Srbije.

Gradski menadžer je podsetio da je situacija koju je u prevozu zatekla nova gradska vlast bila veoma teška.

- Gradski prevoz je godinama urušavan, od 2009. do 2012. godine nije kupljen nijedan autobus, a taj sistem zahteva da svake godine bude unapređen u određenom broju.

Foto: Beoinfo Foto: Beoinfo

 

Onda je kupljen veliki broj "Solarisovih" autobusa, gde je nabavljeno mnogo više zglobnih nego solo autobusa, što povećava troškove, dovodi do situacije da u špicu imate poluprazne autobuse na nekim linijama i tako nemate rentabilan prevoz.

Mi ćemo se potruditi da ove godine, zajedno sa republičkom vladom, dođemo u situaciju da kupimo "Ikarbusove" autobuse jer želimo da pomognemo domaću proizvodnju, a sa druge strane unećemo neke novine, poput električnih autobusa, pokušaćemo da uvedemo besplatan "wi fi" u određene autobuse i trudićemo se da povećanom naplatom, obezbedimo građanima bolji prevoz – kazao je Vesić.

Foto: wikipedia/I.Blu Foto: wikipedia/I.Blu

Osim kontrolora u gradskom prevozu i sadašnjih patrola Komunalne policije, Vesić je najavio da će se izmenom Zakona o komunalnoj policiji uvećati sastav ove gradske službe za oko 800 ljudi.

– Od tog broja, oko 150 do 200 njih biće povezani sa gradskim prevozom, kao što je to na primer u Londonu, i pripadaće saobraćajnom odeljenju u okviru ove gradske službe. To će povećati sposobnost grada da obavlja kontrolu plaćanja karata i zato je važno podsetiti građane da je u interesu svih da se gradski prevoz plaća – kazao je Goran Vesić.

On je podsetio da su uvedene vremenske karte koje koštaju 89 dinara i traju 90 minuta, čija aktivacija počinje od trenutka validiranja u autobusu. Na trafici je moguće kupiti karte u trajanju od jedan, tri i pet dana, koje su namenjene turistima i drugima koji imaju potrebu za takvim vremenskim trajanjem i one važe od trenutka kupovina na trafici.

Foto: BusPlus Foto: BusPlus

– Ove karte su u interesu građana jer je do sada postojala karta za jednu vožnju od 73 dinara, a naše analize pokazuju da građani promene dva ili više prevoza u tom vremenskom periodu, a sada je moguće da se sa jednom kartom od 89 dinara promeni i do pet prevoza i tako racionalnije potroši novac. Uvodimo i godišnju kartu koja važi za sve kategorije u javnom prevozu, kojom je omogućeno korisnicima da plate vožnju 11 meseci a da se voze 12 meseci.

Ona se plaća unapred i na ovaj način omugaćavamo jeftiniju vožnju gradskim prevozom. Kod dopuna "bus plus" kartica uveli smo i novinu da se na svakih uplaćenih 900 dinara dobije 100 dinara gratis, čime se dobija popust veći od 10 odsto – kazao je Goran Vesić.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ivan

    14. januar 2015 | 17:07

    Ovo sa "vremenskom" kartom je cista otimacina, tj na taj nacin je poskupela pujedinacna karta za skoro 40%, a svi cute. Meni nije cilj da uskacem iz prevoza u prevoz i promenim 5 prevoza za 90min. Meni je cilj da zavrsim neki posao. Sta da zavrsim za 90min??Ko ima prava da me natera da koristim vremensku kartu ako imam posla od 2-3-4h?? Prvi put za mojih 45 godina, pocecu da se svercujem. SRAMOTA !!!

  • Zoran17

    14. januar 2015 | 15:31

    Ovo je bezobrazluk sa uvođenjem vremenske karte, bez mogućnosti kupovine karte za jednu vožnju iz praktično znači poskupljenje za nas koji povremeno koristimo gradski prevoz, a se obzirom na mesto stanovanja nije nam potrebno više od pola sata da stignemo do željene destinacije. Naravno da nikom normalnom neće pasti na pamet da za 10-15 minuta vožnje plaća 89 dinara.

  • Sasa

    14. januar 2015 | 15:00

    U interesu gradjana bi bilo da ste ostavili i pojedinacne karte.voleo bih da cujem jedan valjani razlog zasto njih nema

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA