ZAŠTO ALBANCI SEBE ZOVU ŠIPTARI: Sve misterije imena crnih orlova! (FOTO)

Jedan narod sa mnogo imena: Albanci, Arbanasi, Arnauti i konačno Šiptari, odnosno Šćipetari. Pokušaćemo da vam rasvetlimo tajnu koja se krije iza imena našeg južnog suseda i rasvetlimo zbog čega je reč Šiptar za jedne herojsko ime, a za druge uvreda

Komentari

  • Svetlana

    14. novembar 2022 | 01:45

    Otac Skenderbega je sahranjen u manastiru Hilandar, a majka mu je potomak obitelji Brankovic.

  • kako

    31. avgust 2021 | 16:08

    Beli a simbol crni orao???

  • Драгана

    18. jul 2019 | 16:19

    Зашто нисте написали да је "Скендербег", Србин и да су му отац и брат сахрањени на Киландару?

  • Marijo

    16. jul 2019 | 12:11

    Ovdje se komentira arbanaški identitet od strane onih koji ni izbliza ne poznju arbnaški govor posebice gegski dijalekt u starijoj verziji koji sadrži drevni jezičnu reminiscenciju drevnih pojmova pomoču kojih možemo razumjeti i mitove i norveške mitove ali i one iz nostratične kulture mezopotamskog bazena u kojima se dodiruju a i isprepliču indoeurospki i afrosemitski pojmovi. Za razumiejvanje uopće strih pojmova iz ovih protora na ilirskom balkanu potrebno je poznavati staroalbanski i rumunjski jezok te vlaška narječja. Činjenica je da su se slaveni izmiješali sa ilirima pa nije ni čudno što u svom jezičnom fundus nalaze toliko ilirskih riječi. Dakle i srbi i hrvati su dobrim dijelom i sami izmiješani sa ilirima baš kao i albanci koji opet nisu posve čisti iliri. Međutim, arbanaški govor je ključ za razumkjevanje svih pojmove počevši od paleobalkanskih sve do imena Europa. Večina europskih naroda je i nastala iz osnovne jezgre s ovih protora koja je kasnije u ograncima disperzirana. Nažalost ovim se politizira i svojata u ime pretenzija na prostor.

  • Revizor

    19. novembar 2017 | 23:14

    Tada oni menjaju naziv u shqiptar. Medjutim, stranci nisu hteli da fzvole da se njihovo poreklo zaboravi pa su ih uporno nazivali albanima iako su oni sami sebe nazivali drugacije, i kako su godine prolazile taj u to vreme, a i danas nepismen narod zaboravio je zasto su promenili naziv, pa ti shqip pocinju da smatraju samo sebi svojstvenim, a naviknuti na to da ih stranci nazivaju albancima pocinju cak i da se ljute ako ih naki, bili koji stranac nazove shqiptarom! Da, to je istorijska cinjenica, i o tome ce se tek pisati, sad kad je turska otvorila arhive.

  • Revizor

    19. novembar 2017 | 23:08

    Dosli su sa vizantijcima prilikom osvajanja arapskog dela sveta, ali su se zbog neuspeha vizantije zatekli u rimskom carstvu koje je one koji nisu prihvatili asimilaciju proteralo na teritoriju krajnje juzne Albanije. Tada im je receno da promene naziv jer je na kavkazu jos uvek postojala njihova drzava, u bilo koji drugi naziv kako bi sakrili poreklo, i kako Srbima ne bi palo na pamet da ih proteraju u njihovu kavkasku albaniju.

  • Vizantion

    11. novembar 2016 | 07:52

    To je narodu totalno iskompleksiran,jedini narodu u svetu koji ako ga zovem te onako kako ono sebe zovu to smatraju uvredom. Paša zoten Šiptar !

  • gost

    16. avgust 2015 | 14:19

    Interesantno kako Srbi bilo koju poznatu osobu sa ovih prostora svojataju i smatraju Srbima, kao u ovom slučaju Skenderbega. Pa vaše pretenzije i što se tiče geografskih prostora i ostaloga stvarno nemaju granica. Normalno uvijek nađete "vjerodostojno obrazloženje", jao...

  • Крагуј

    3. jun 2015 | 07:40

    Ђурђе Кастриотић - Скендер бег (Александар), од деде Константина (племић на двору Цара Душана), оца Ивана (сахрањен у Хиландару) и мајке Војиславе. Браћа су му била Станислав, Константин и Репеш. Ћерке - Марија (удата за Стевана Уријевић), Влајка (удата за Стевана Балшића), Ангелина (удата за Владана Комнена "Аријанта", Марица (удата за Мијата Дибранца) и Јела. Лека "Дукађин" (Дукађин му није презиме него географска одредница порекла) имао је синове Николу (од њега су настале Мирдите и Шаље - католици) и Белог Павла (од њега су постали Гаши - муслимани и Белопавлићи који су остали у својој православној вери). Толико о "арбанашким" националним херојима. Па и Тачијев деда је био православни поп Радослав.

  • David

    1. jun 2015 | 03:21

    Đurađ ("tipično albansko ime") Kastriot ili Skenderbeg je unuk Kneza Lazara,od majke Milice a oca je sahranio u manastiru Hilandar..nije mi jasno zašto bi to radio neko ko nije Srbin??? Mada Albanci imaju jak argument,na sve činjenice oni odgovaraju kratko da nije bio Srbin i to je sve što imaju da kažu..vidim na vikipediji da su i Miloša Obilića proglasili za velikog albanskog junaka..BOŽEEE.. PROČITAJTE KNJIGU "AUSTROUGARSKI PROJEKAT STVARANJA VEŠTAČKE ALBANSKE NACIJE 1876-1914" nisu je pisali Srbi

  • sinani

    30. maj 2015 | 15:23

    skenderbeg nije bio srbin bajo moj

  • Antibot

    30. maj 2015 | 11:13

    Ma sve ok osim sto je cuveni Skenderbeg bio srbin i o tome se lako moze procitati.

  • DarkEdy

    25. oktobar 2014 | 23:23

    Albanian I do not hate! I believe that limits exist and should be respected!

  • Albanian

    24. oktobar 2014 | 00:21

    So that you guys know, when Serbs call us Siptars, it is a derogatory expression. You should teach your youngsters not to use the expression, it should become politically incorrect. The society should learn not to put someone down should not feed the feeling of supremacy, because that leads to nazism! For the rest of the world, we are Albanians. I really hope that there is someone out there reading this without any hate!

  • xhudo

    23. oktobar 2014 | 16:01

    Iz svakog slova vi ćete naci neko poreklo filozofira se previse niko vas ne pita kako ste bili vec kako ste

  • snezana

    23. oktobar 2014 | 02:40

    ljudi,'ajde lepo da se i mi napravimo ludi i da jednostrano proglasimo Albaniju za Srpsku teritoriju,bas bi bilo cool,Velika Srbija,bas lepo zvuci

  • Ponosan

    23. oktobar 2014 | 00:14

    Ako ih toliko mrzite zasto ih ne pustite da zive svoj zivot.ako znate da ih vredja naziv siptar zasto ga koristite zasto ih ne nazivate onako kao oni smatraju da je pravilno. radite na sebe i svoju kulturu,na svoju bitiju, svakome narodu u opkruzenju je jasno da oni hoce da zive na svoje i slobodni.sklonite sa glave mrznju,i da budete cizma nad drugime.ako ste na svome dans bi ste bili i kraini,na kosovo i ne znam gde,a gde ste,niko lako ne napusta svoje mesto,ili ga brani ili ostaje zauvjek tamo gde je. I kao covjek,najvise stete ste samim sebe nacinili.jedan narod nije velik u broju vec u vrednostima i postovanja od drugih.

    • 8. jul 2017 | 21:57

      serbianboy

      @Ponosan

      Zato sto i oni sebe nazivaju Siptarima.U dokumenta im ne pise Albanac nego Siptar. Ako oni sebi u dokumentima stavljaju to.Zasto ja da ih zovem Albancima?

    • 1. april 2019 | 22:02

      shqipetar

      @Ponosan

      probaj reci Shqipetar u sebi i videcesh kako to zvuci.

  • pa nije bas

    23. oktobar 2014 | 00:13

    pa nije bas,ako je recimo ovako:konj je zivotinja jel tako, a tebe neko iznervira a ti mu kazes konju jedan nasta se to misli da si mu dao kompliment ili sta? samo razmislite malo koliko ima takvih reci kod nas

  • Agim

    22. oktobar 2014 | 23:44

    To sto sebe nazivaju "shqipetar"a ostali ih zovu Albanni pokazuje da su najatariji u Evropi to jest Kao Grke sto sebe nazivaju Helenima a ostali Kao Grke

    • 23. oktobar 2014 | 00:14

      Šaqiri K

      @Agim

      Taćno, moj tata uči Serpski u škole jer neje imao jezik glavni, svaka sela imala svoja jezik. Mi kaže katundi a posle tera všatri za ime naselje. I nije šćipetar već šćiptar. Niko nema sreća za okupacija, plašim za budućnosta. Toliko.

  • tooooo

    22. oktobar 2014 | 21:59

    Ja nisam Srbin ali imam dobre prijatelje među Srbima svuda ima i dobrih i loših ... Ludi ajde da živimo normalno kratak je život nevredi trošiti ga u pogrešne svrhe. Pozdrav iz Mitrovice

  • Mila

    22. oktobar 2014 | 21:10

    Zivela Albanija

  • Kvazimodo Sorabius

    22. oktobar 2014 | 20:55

    Tekst je „romansirana biografija“, taman uz zvaničnu verziju, na kojoj počiva današnji albanski nacizam. Poreklo Albaneza, kako ih zovu u Evropskoj domovini Italiji, gde su i danas prisutni, u južnoj Italiji - naročito pokrajina Pulja (na šiptarskom 'kokoška'), Toskana — gde su prešli sa Sicilije. Otuda i ime Scipia = Šćipria, a stariji Šiptari u mom mestu, kraj Peći, i nisu koristili „r“, pa im je ime bilo Šćip, Šćipia. Očigledno vezano za Siciliju — Scipia. Ime Albanija — koje NEMAJU na svom jeziku, je forsirano u Brozovo vreme, da se dokaže i opravda separatizam. ARBANAS je iz korena Arbajter: sluga, radnik. Arnaut je Turski naziv sa značenjem: oni koji se nisu vratili — misli se „došli iz Italije na Balka i nisu se vratili“ ILIRI nisu nikada bili narod, naziv je izveden iz „i“ što znači „ne“, i „lirija“ što znači „sloboda“: I-liri = neoslobođeni, tj ono STANOVNIŠTVO koje nije „oslobođeno“ od Rimskih legija. Ataliota, zvanični pisar na Vizantijskom dvoru, je taksativno napisao: „1043. godine prva AlbaneZka plemena kročila na Balkan, s namerom pljačkanja Konstantinopolisa“. Podvalu o poreklu Arnauta od „Ilira“ je lansirao Bečki dvor (Alkalaj) sa strateškom namerom oslabljenja „Srpske stvari“ vezano za Aneksionu krizu i KONAČNO oslobođenje Balkana (Pravoslavnih!!!) od Osmanlija. Albansko poreklo je lako pratiti od pokrajine Albana, na jugoistočnim padinama Kavkaza, danas Dagestan, preko Bliskog istoka, obodom Afrike do Sicilije i Italije. Albanci su kodifikovali jezik tek 1974!!! Na Balkanu NEMAJU istorijskih tragova, niti artefakata, ni spomenika! Često je idiotija citiranje „istorijskih autoriteta“, i iz Antike, jer su TO njihova mišljenja, a ne činjenice.

    • 22. oktobar 2014 | 22:04

      fair-play

      @Kvazimodo Sorabius

      Otkrila si Ameriku , blage ti veze nemaš a i sama ne znaš šta si htela da kazeš , Arbreši iz Italije Sicilije i Kalabrije su došli iz Albanije kad su Osmanlije došli na Balkanu a ne obrnuto kako ti misliš

    • 22. oktobar 2014 | 22:47

      Cibroslav

      @Kvazimodo Sorabius

      Ako si im reko pobratimus mlogos.

    • 22. oktobar 2014 | 23:45

      Krasnici

      @Kvazimodo Sorabius

      Slazem se potpuno! Zivela Srbija!

    • 23. oktobar 2014 | 13:44

      Вељко

      @Kvazimodo Sorabius

      Подржавам овај коментар у потпуности! Свака част

    • 3. jun 2015 | 07:49

      Крагуј

      @Kvazimodo Sorabius

      Византијски цар Михајло Манијак је 1064 повео војску у напад на Сицилију. У Отрантским вратима их захвати олуја и на обалу Беле земље (Албаније) испливају 24 бродоломника. То су први арнаути, пореклом око Каспијског мора, који су дошли на тло Хелма (Балкана). Постоји документ који обавештава краља Радослава о томе. И Пуља није "Пуља" него Апулија (ми преводимо као "Пуља")

  • Postar

    22. oktobar 2014 | 20:21

    Znaci mi ih hvalimo a oni se ljute.

  • Milan

    22. oktobar 2014 | 20:12

    Ili su sa Kavkaza, a pre ce biti da su Turci

  • anonimus

    22. oktobar 2014 | 19:05

    Da li je siptar dobro ili lose ne znam, zbam da meni zvuci kao mnogo lose I nastavicu da tako zovem:)

  • UNITEDSTATESOFSERBIA

    22. oktobar 2014 | 18:42

    Velikim svetskim silama nije važno ko je ko i šta je šta---VAŽNO. Je da postoje tenzije, da nema mira, da se susedi kolju ,U MEĐUVREMENU englezi se prostiru na pet kontinenata, nemci se šire, ..........................mašine se šetaju po marsu, a ovde se drobe srednjovekovne teme

    • 22. oktobar 2014 | 21:52

      Joka

      @UNITEDSTATESOFSERBIA

      Hvala vam za komentar.Ne bi bila iznenadjena da u obom tekstu stoji da su postali od Srba.Treba se truditi da se odnosi popravljaju da zivimo normalno

  • albos

    22. oktobar 2014 | 18:24

    Dosta bre ljudi, nije bitno siptar ili shqiptar ili ne znam sta, bitno je da budemo dobri ljudi i da se postujemo, ja sam rodjen u inostranstvo pa naucio sam malo srpski da znam da pricam kad idem na odmor u zemlju gde mi je rodjen otac, pozdrav svima siptari ili Srbi , sve najbolje ljudi samo napred i pozitovno.

    • 22. oktobar 2014 | 19:21

      Nenad

      @albos

      Bravo za komentar! Nazalos smo mozda ti i ja jedini koji ovako razmisljaju...ko drugi ne postojue....ne postuje ni sebe

  • Pera Kojot!

    22. oktobar 2014 | 18:20

    Sve u svemu, znamo mi vrlo dobro ko su oni danas! Naravno da svaki narod ima neku tradiciju, samo nesto mi se cini da Crnogorci imaju slicnu narodnu nosnju! I nije mi bas jasno sto je to tako, razumem da su blizu geografski ali me interesuje ko je koga kopirao! Kape im se jedino razlikuju ali istog su oblika!?

    • 22. oktobar 2014 | 19:17

      Tehnodrom

      @Pera Kojot!

      Ne slazem se da su nosnje slicne...dva pojma..albanska narodna nosnja vuce slicnosti sa marokanskim i alzirskim

  • tuzanka

    22. oktobar 2014 | 18:19

    Albanija-Shqipnija to je isto ko Njemacka-Germany il da vam priblizim Crna gora Montenegro.. U Albaniji se svi nazivaju shqiptar pa koje god on vjere bio svi znaju pricat bar dva strana jezika i poticu od ilira..O Albancima moze pricat lose samo onaj ko nije nikad krocio u Albaniju i ko nikad nije imo prijatelja albanca

    • 22. oktobar 2014 | 19:29

      janko

      @tuzanka

      Ponosan sam na svoje drugove albance, vrhunski ljudi iz junackih kuća! Pozz iz Podgorice

    • 22. oktobar 2014 | 21:37

      a ha

      @tuzanka

      Naravno da ljudi ne znaju da u Albaniji žive porodice sa decom koje se kulturno ponašaju i žive u savremenom svetu (koliko je to moguće u Albaniji)...u dotičnoj državi ,ako me još pamet služi, ima najmanje 30% pravoslavnog stanovništva....Ali naravno, postoje ljudi koji se čitav život bore za proširenje Albanije (i to nije mali %) i to je ono kada se kaže divljačko pleme (divljije od onih iz Centralne Azije)...

    • 22. oktobar 2014 | 22:43

      Srbin

      @tuzanka

      Nemas ti pojma ko su oni

  • Yugy-Uh

    22. oktobar 2014 | 18:13

    A da napišete nešto o Belim Hrvatima koji se spominju od Dalmacije do Češke,Slovačke,Poljske i čak istočne Ukrajine možda je to sve povezano, zapravo isti narod hahahahhah!

    • 22. oktobar 2014 | 18:16

      Bravo

      @Yugy-Uh

      BRAVO i mene to zanima jer sam gledao onu njihovu seriju Poreklo hrvata gde ispada da su ti Beli hrvati po celoj Evropi?

  • NS Boy

    22. oktobar 2014 | 18:01

    Država Albanija je podeljena dva plemena geg i tosk.

    • 22. oktobar 2014 | 18:14

      Zoki

      @NS Boy

      A vera je ta koja ih podelila kao hrvate i srbe jeli tako???

    • 22. oktobar 2014 | 18:26

      Arbër

      @NS Boy

      Postovani NS Boy, Radi se o dijalektima, ne o plemenima. Plemenska podijela je karakteristicna za Gege (ukupno 13) slicno kao kod Crnogoraca; dok kod Toske to nije slucaj, jer kod njih regionalna podijela jest puno znacajnija.

  • Arbër

    22. oktobar 2014 | 17:46

    Citam postove koje su poslani do sada i nukome nije palo na pamet da spomene jednog velikog poznavaoca Srpsko-Albanskih odnosa iz pocetka XX veka, a to je DIMITRIJE TUCOVIC. Od njgovih dela i clanaka cak i danas se moze mnogo toga nauciti. Licno, imam ogroman respekt prema Dositeju Obradovicu, vizantologu Ivanu Djuricu i arhitektu Bogdanu Bogdanovicu, njihova dela su monumentalnog karaktera i veliki su dar kako za Srpski narod - no i za sve nas u Balkanu. Ipak, ovaj clanak je afirmativan i daje podstrek za dalja istrazivanja. Samo napred!

  • Bojan

    22. oktobar 2014 | 17:45

    Jednom prilikom sam pricao sa jednim Albancem koji zivi u Novom Sadu i radi ko prevodilac. On kaze da je za njih uvredljivo kada se kaze "Шиптар", a da je pravilno i za njih ponosno "Шћиптар" јер је "шћип" орао.

  • Proka

    22. oktobar 2014 | 17:45

    U sustini svi su narodi isti,kod svakog naroda ima izroda.E kod Albanskog naroda su izrodi ovi sa Kosova.Zna se da ih albanci iz Albanije ne mirisu uopste zbog njihovog karaktera.Pre cete u Tirani cuti pesme Cece nego negog pevaca sa kosova.

  • Taur

    22. oktobar 2014 | 17:38

    Ne zanima me!

  • Srbin

    22. oktobar 2014 | 17:31

    Mi gi u Bujanovac zovemo shuglje! Ma nas ne treba da zanima kako se oni zovu, nas treba da zanima,brine to sto dam uzese celu juznu srbiju, za kosovo nema sta vise da se prica. Rasku kontrolisu tkzv bosnjaci. Vojvodinu separatisti hoce da odvoje, ostao nam samo beogradski pasaluk, vratili smo se u 18 vek, e moji SRBI!

  • Zoki

    22. oktobar 2014 | 17:18

    A ja sam misleo da to ima veze sa njihovom verom i belim kapicama pa zato im se i zemlja zove Albanija - bela zemlja a šiptari su baš oni najbolji muslimanski vernici među njima i divan narod koji ne zna za mržnju nego samo za veru i mir bar to je ono što ja znam a niko od ovih naučnika nije niti povezao taj naziv sa verom!

    • 22. oktobar 2014 | 18:27

      keche

      @Zoki

      bela kapica ili keche nije albanski izum. To je stocharska kapa od shtavljene koze i nosili su je pripadnici svih etnichkih zajednica, koji su u to vreme bili siromasni stochari...

    • 22. oktobar 2014 | 19:42

      S.C.

      @Zoki

      Bas pokazujete kako vas vera uci. Divljacko ponasanje po tucim drzavama

  • abc

    22. oktobar 2014 | 17:10

    Albania - internacionalno, Shqiperia - medjusebno... Isto ko Germany i Deutchland

  • Cika Zoki

    22. oktobar 2014 | 16:55

    Posmatram prvu sliku i kao da nesto nedostaje u njenim ustima, dal' zub ili ???

  • Bakster

    22. oktobar 2014 | 16:55

    Najvise mrze kad ih neko naziva Arnautima...

    • 22. oktobar 2014 | 17:07

      alban

      @Bakster

      Nikako. Turci nas zovu arnauti i bas mi je drago

  • Recoba

    22. oktobar 2014 | 16:48

    Pominjete Skenderbega, odnosno Djordja Kastriotica. A kako mu se zvao otac? Gde su sahranjeni njegovi otac i brat? Gde su mu mosti?

  • Jomi1

    22. oktobar 2014 | 16:40

    Skoro sve ste napisali, samo jednu stvar niste, rec arnaut u prevodu sa latinskog znaci cobanin, time je je sve objasnjeno, i ko su i sta su i odakle su.

  • Lena

    22. oktobar 2014 | 16:36

    Zaboravli ste da kazete da su ih Arapi naselili prvo na Siciliju... sa koje su u XI veku dosli na Helm (sada Balkan)... kao placenici Djordja Manijaka koji je hteo da dize bunu protiv Vizantije.... i da su ih upravo Arapi nazvali Arnautima (sto u prevodu znaci oni koji se neisu vratili...sto se odnosi na njihovu postojbinu u PodKazavju..Tacnije danas uzani prostor izmedju Dagestana i Azerbejdzana).... ah da i jezik im je na dva narecja Gege i Toske i mogu vam reci da se dosta poklapa sa raznim dijalektima Degestanskog i Azerbejdzanskog... narocito u varijantama plemena Dirginci i Cerkezi (a Cerkeze su prve sa Kosova proterali 1998. godine, bila je to jedna mala zajednica)... mnogo toga jos ali da ne davim.

  • Arsim

    22. oktobar 2014 | 16:33

    Kod nas albancima imamo (Fisë)to znači na primer;Krasnić.Gash.Morin.Thać.itd. prvi Fisë zvao se po ime Alban.koliko ja znam ime Albania došao je kao dominantna u ovoj vreme ovog Fisa Alban i zato se zove i danas Albanija.na svoj jezik shqipëria .sve druge variante zavisi na dialektom i jezikom koj kako priča.

    • 22. oktobar 2014 | 17:41

      Milos

      @Arsim

      Arsime zaboravio si Fis Keljmendi da spomenes!!

  • Labinot

    22. oktobar 2014 | 16:31

    Mislio sam da ste barem malo intelegentan narod ali zbog naciobalizma zatvarate oci. Ali sada vidim da ste stvarno ludi. Ne citajte srpske niti albanske price ali citajte strane napise. Ceo svet zba da smo mi iliri. 21 vek je. Kliknite na internet ako imate tamo u vase seli. Selaci

    • 22. oktobar 2014 | 17:05

      orthodox

      @Labinot

      HahahahahAhahahahahahahaha niko ali niko vas ne smatra ilirima osim vi sami sebe

    • 22. oktobar 2014 | 17:07

      Filip

      @Labinot

      Tako je. Eno na goofle book nemacko-ilirski recnik ! Pa vidite koji je to ilirski jezik

    • 22. oktobar 2014 | 21:30

      стрептомицин

      @Labinot

      Немате ви апсолутно никакве везе са Илирима, ама баш никакве! Али једно је сигурно, велики сте узурпатори и присвајате туђе да би створили какву-такву историју о себи.

  • Stefan

    22. oktobar 2014 | 16:26

    Oni nisu crni orlovi ,nego pali orlovi

  • Cik pogodi

    22. oktobar 2014 | 16:14

    Nema tu mnogo matematike.Kada pitate na albanskom jeziku albanca:odakle si? Isti ce vam reci iz Shipnije.Pita te ga: jesi albanac? Svaki ce vam odgovoriti :po, une jam shiptare. Ako pricaju izmedju sebe dva albanca svaki ce reci"une jam shqiptare" ja sam albanac. Niko nece reci "ja sam albaneze".Njima je uvredljivo jedino kad ih srbi nazivaju siptarima sto u sustini i jesu.

    • 22. oktobar 2014 | 20:01

      Naja

      @Cik pogodi

      Lepo si poceo da objasnjavas, ali ja sam se cudio kad su mi prijatelji srbi govorili za srebe koji su dosli 99te u Beograd. Vidi siptare? Pokusao sam da objasnim da su oni kosovari-srbi, a ne siptari. Postoji jos jedno objasnjenje za Albanac - Siptar. To je isto kad u Albaniji srbina ne zovu Srbin nego Shkja, nikad nisam razumeo odakle to Shkija-Skija, odakle potice, zanm samo da to zvuci isto kao albancima, Siptar...

    • 22. oktobar 2014 | 21:49

      alban-de

      @Cik pogodi

      albaneze je na italijanskom ne pricaj gluposti kad nista ne znas

  • Serb

    22. oktobar 2014 | 16:12

    Iliri su Srbi nazvani po svetom Iliji pronadjite zapadne novinske clanke gdje se pise o Srbima i kristi sinonim Iliri manite se ovih nepismenih siptari su pridoslice

  • Astabiti

    22. oktobar 2014 | 16:05

    Koga boli patka!

  • бора

    22. oktobar 2014 | 16:00

    За мене реч -шиптар- на српском значи гњида! Доказали су да заслужују такав назив безброј пута.

    • 9. septembar 2016 | 10:56

      Lakma jasmina

      @бора

      Albanci poštuju familiju,drže do reči a majka, žena i deca su za njih svetinja.Ja takve Albance znam i imam 32 god.jednog "frajera"ŠIPTARA <3

  • Su021

    22. oktobar 2014 | 15:46

    To su najveci smradovi...

  • Саша

    22. oktobar 2014 | 15:45

    Били су они Албанци све до момента док на Газиместану Милошевић није одржао говор и рекао да ће све који стану Србима на пут да среди како треба и како ваља,па су схватили да ако крене азбучним редом биће први, па су преименовали себе у Шиптаре.

  • Djole

    22. oktobar 2014 | 15:35

    Procitajte jovana deretica i sve ce vam biti jasno...covjek je to sve fino objasnio...

    • 22. oktobar 2014 | 15:53

      Kabr

      @Djole

      Nelupetaj te vise sa tom istorijom koju su nam nametnuli!!!!

  • Marko le

    22. oktobar 2014 | 15:33

    Oni se zovu šiptari zato što im se pleme tako zove,to pleme i dalje postoji u podnožiju kavkaza u oblastima nepala i butama,turci su ih doselili posle kosovskog boja da bi imao ko da ih služi! Šiptari nisu potomci ilira što je i očigledno jer su iliri bili na većem stupnju civilizacije tad nego šiptari sad!

    • 22. oktobar 2014 | 17:08

      Filip

      @Marko le

      E svaka ti cast! Sve tacno!

    • 22. oktobar 2014 | 17:26

      Ratan

      @Marko le

      Marko Stefan Nemanja je Siptar iz pleme NIMANI, hihihih, sta cete vi uciti od nas ako saradjujete s nama. u 1045 kad crkva je odojena u rimu i u konstantrinopol Stamboll, Albanci sto su prihvatili u Bizant Ortodoks od rimokatoliqki u orthodoks razumete onda posle godinama pleme nimani je Nemanja i Stefan Nemanja. Karagjorgje je od pleme Kryeziu, titd itd, Ovo vam kazem da budete raspolozni i dobri prema albancima zato mozda pola Srbije su albanci, CIAO \

  • QQ Mene

    22. oktobar 2014 | 15:33

    Za sve ovo nisam siguran ali jedno sigurno znam. Turci ih i dalje nazivaju arnautima!!

  • Albanac iz Prištine

    22. oktobar 2014 | 15:27

    Valda ste svesni toga a činimise da niste!!? Mi Albanci zovemo Hervate Kroat,Nemac serbski albanski Gjerman serbski Albanc (Albania) Albanski Shqiptar (Shqipri) ove vi mešate sve bez veze svako ima svoj jezik i na svoj jezik se izrazi.

  • Scania V8

    22. oktobar 2014 | 15:24

    Nigde konkretnog dokaza da su postojali pre 500 godina a mozda ni tada. Za nas se zna da smo naseljavali Balkan uveliko pre pisma Cirila i Metodija, pre 7og veka. Mislim cak postoje grcki zapisi o juznim slovenima u 1.n.e.

    • 23. oktobar 2014 | 00:30

      Mrgud

      @Scania V8

      Pominju se u vreme vladavine Dusana Silnog kao sluge, vise ih je bilo na granici ka Otomanskom carstvu.

  • RS

    22. oktobar 2014 | 15:21

    ne interesuje me, dajte vise nase istorije. Zaboravljaju poneki...

  • Srbijanac

    22. oktobar 2014 | 15:06

    Šiptari su pleme sa Kavkaza i to je odavno dokazano...Oni nemaju veze sa Ilirima.

    • 22. oktobar 2014 | 16:25

      Milenium

      @Srbijanac

      Da niste vi sa karpata , da nisi slucajno sbrkao... jedino Albanici razlikuju od svih slavena istoka , i to jezik , kultura, tradicija itd..

    • 22. oktobar 2014 | 17:33

      Karađorđije

      @Srbijanac

      Na prastarim kartama na kavkazu je prikazana država na kojoj jasno piše albania.. toliko o "autohtonos"

    • 22. oktobar 2014 | 18:06

      Albanac iz Prištine

      @Srbijanac

      Serbianac svaka ti čas a koju si ti to knjigu pročitao kazi nam svima da to nagemo da Albanci su iz karpata a nisu porekla Ilira !!?

  • Delija

    22. oktobar 2014 | 15:05

    Slušajte dr. jovana deretica i bice sve jasno

    • 22. oktobar 2014 | 16:41

      hhhhhh

      @Delija

      Da slušamo čoveka koji kaže da su Spartanci bili Srbi,takođe i Aleksandar Makedonski čak i Isus je po njemu bio Srbin,mislim da je on odavno dokazao da nije ozbiljan istoričar.

  • Srbijanac

    22. oktobar 2014 | 15:05

    Šiptari su pleme sa Kavkaza,i to je odavno dokazano...

  • Ano Nimus

    22. oktobar 2014 | 14:59

    Predug tkxt da bih ga citao...

    • 22. oktobar 2014 | 16:36

      Алекса

      @Ano Nimus

      Још је пун неистина

    • 22. oktobar 2014 | 16:48

      Bakster

      @Ano Nimus

      Vodi racuna da ti se mozak ne pregreje...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA