≫ 

Džakarta neprestano tone: Vlasti donele konačnu odluku o premeštanju prestonice Indonezije

Umesto Džakarte, prestonica će biti jedan od gradova na ostrvu Borneo

  • 0

Indonežanski predsednik Džoko Vidodo danas je potvrdio da će se prestonica iz brzo tonuće i saobraćajem zagušene Džakarte premestiti na ostrvo Borneo.

- Naš glavni grad premešta se na ostrvo Kalimantan. Biće smešten u središnjem, istočnom ili južnom Kalimantanu - napisao je Vidodo na svom Tviter profilu koristeći indonežanski naziv za ostrvo Borneo.

- Temeljno smo proučili sve aspekte i odluka će biti u skladu s nacionalnom vizijom za sledećih 10, 50 i 100 godina - dodao je.

PRESELJENJE ĆE KOŠTATI OKO 33 MILIJARDE DOLARA

Grad Palangkaraja i područje u blizini Balikpapana, bogatog naftom, razmatraju se među verovatnim lokacijama novog glavnog grada.

Stručnjaci tvrde da, za razliku od drugih delova u Indoneziji, većinu Bornea ne potresaju vulkanske erupcije i zemljotresi.

Krakatau, Erupcija, Vulkan

Oko 40 odsto Džakarte ispod je nivoa mora; Foto: Wikimedia Commons/Pinpin/NASA Shuttle Radar Topography Mission

Vlada želi da počne sa selidbom u novi glavni grad do 2024. godine, po završetku drugog Vidodovog petogodišnjeg mandata.

Ministar za planiranje nacionalnog razvoja Bambang Broddžonegoro rekao je ranije ove godine da će preseljenje koštati 33 milijarde dolara.

OKO 40 ODSTO DŽAKARTE ISPOD NIVOA MORA

Finansiranje izgradnje uključivaće omogućavanje graditeljima stambenih naselja da upravljaju vladinom imovinom u Džakarti u zamenu za pomaganje u izgradnji novog grada, rekao je.

Vlada je kao glavne razloge preseljenja navela saobraćajne gužve, česte poplave i odrone.

Jakarta sea wall, Dzakarta Džakarta, zastitni zid more

Za Džakartu kažu da brzo tone ik da je začepljena saobraćajnim gužvama; Foto: Pixabay

Oko 40 odsto Džakarte, koji trenutno ima 10 miliona stanovnika, nalazi se ispod nivoa mora i nastavlja da tone.

Za masovno izbijanje podzemnih voda stručnjaci krive stanovnike, trgovačke centre i apartmane.

Oko 630 miliona kubika vode svake godine se ispumpava iz tla, navode gradske vlasti.

Ekonomski gubici zbog gradskih saobraćajnih gužva i zastoja procenjuju se na 7 milijardi dolara godišnje.

Pojedini aktivisti koji se zalažu za očuvanje životne sredine kritikovali su planirani potez, upozorivši da će izgradnja novog grada u središtu šume naštetiti prirodi.

- Iz vlade tvrde da su započeli procenu o posledicama na prirodu, ali to nije bilo transparentno - rekao je Dismas Hartono, direktor indonezijske neprofitne organizacije za životnu sredinu Valhi.

(Telegraf.rs/Hina)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Više sa weba

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA