Otkrivena čudna bakterija na dnu okeana, preživljava u svim uslovima, sama stvara energiju

Naučnici su dugo sumnjali da ovakvo nešto postoji

bakterija Foto: Pixabay

Neobična forma bakterije koja je otkrivena na dnu okeana ima čudan metabolizam kakav nema nijedna do sada otkrivena forma. Tim nemačkih naučnika kažu da mikroorganizam ima neuobičajenu mogućnost da preživi na organskim, ali i neorganskim supstancama, bez potrebe za kiseonikom, piše Russia today.

Organizam, poznat kao Acetobacterium woodii, izabrao je za sebe čudne okolnosti života, pa su mu dom hidrotermalni kanali, ali i  creva termita.

Ono što ovu bakteriju čini jedinstvenom je njena sposobnost da stvori i koristi vodonik i ugljen dioksid da napravi energiju. Međutim, naučnici su dugo sumnjali da ovakvo nešto postoji.

- Već je bilo spekulacija da mnogi drevni oblici života imaju metabolizam koji smo opisali kod ove bakterije - objasnio je mikrobiolog Voker Miler sa Univerziteta u Frankfurtu.

- Ovo se sumnjalo, na primer, za Asgard archaea koja je otkrivena pre nekoliko godina na morskom dnu kraj obale Kalifornije. Naša istraga dovela je do prvog dokaza da ovi načini funkcionisanja metabolizma zaista postoje.

Jedan od načina funkcionisanja metabolizma je fermentacija organskih materija u alkohole, acetilnu kiselinu i molekularni vodonik, dok drugi deo metabolizma funkcioniše kao "sudopera za elektrone" za spoljnu sredinu.

Ovo bakteriju potpuno čini neuništivom, a nije moguće da pređe na čoveka.

Ova kombinacija čini fermentaciju energetski mogućom.

• Ivan

5. april 2020 | 11:51

Sad je donesite iz okeana gore i zarazite ceo svet!

• Strucnjakowsky

5. april 2020 | 11:56

Samo vi čeprkajte po bakterijama i virusima.Strucnjaci nasli. Pazi.

• Guliver

5. april 2020 | 12:08

E jos name bakterija fali pored ovog virusa i da covek bude zbrisan sa planete zemlje.