Pronađen fosil star 500 miliona godina

Kineski naučnici pronašli su u pokrajini Šandong fosilizovanog trilobita koji datira od pre 500 miliona godina, prenela je kineska novinska agencija Sinhua.

Trilobit dužine četiri centimetra nazvan Phantaspis auratus karakteriše glava produženog prednjeg dela sa dvostrukim šiljastim oblikom nalik zečijim ušima, saopštio je Institut Nanđing za geologiju i paleontologiju Kineske akademije nauka.

Trilobiti su izumrli morski zglavkari koji su živeli u okeanima pre oko 520 miliona godina do 250 miliona godina.

- Prvi put vidimo trilobit tako čudnog izgleda. Neobičan oblik njegove glave mogao je pomoći u lovu na hranu ili zbuniti njegove prirodne neprijatelje - rekao je istraživač Instituta Žao Fangčen, prenose Nezavisne.

Studija je nedavno objavljena u naučnom časopisu „Acta Palaeontologica Polonica“.

Video: Šetao plažom i ugledao neobičan kamen: Otkrio je praistoriju!