Naučnici misle da su otkrili kada će Sunce "eksplodirati" i umreti, a mi zajedno sa njim

plaža, more, sunce Foto: Tanjug/AP

Naše Sunce nije tako staro kao druge zvezde. Međutim, naučnici već pokušavaju da odrede tačno kada će Sunce umreti.

To, naravno, nije lako i ne može se samo reći datum, a u pitanju je ogromna kugla energije kod koje smo jedva uspeli samo da zagrebemo površinu istraživanja.

Naučnici su uspeli da otkriju nekoliko ključnih tačaka o budućnosti Sunca, uključujući kraj njegove trenutne životne faze.

Kada će Sunce umreti?

Dok do potpune smrti Sunca ima još trilione godina, neki naučnici veruju da će se trenutna faza životnog ciklusa Sunca završiti za pet milijardi godina od sada.

U tom trenutku, masivna zvezda u centru našeg Sunčevog sistema će pojesti većinu svog vodoničnog jezgra. U stvari, Sunce kakvo poznajemo će umreti. Kada se to dogodi, Sunce će postati crveni džin. Prestaće da stvara toplotu nuklearnom fuzijom. NASA kaže da će jezgro postati nestabilno i da će se skupiti otprilike u to vreme, prenosi Bgr.com.

Kada jezgro počne da postaje nestabilno, spoljašnji slojevi Sunca će se proširiti. To proširenje će na kraju progutati Merkur i Veneru.

Sunce, oluja Foto: Pixabay

Pored toga, grubi solarni vetrovi sa Sunca će udarati u Zemlju, oduzimajući joj magnetno polje koje stvara njenu atmosferu.

To je zastrašujuće vreme za razmišljanje, posebno za bilo koji život - ljudski ili neljudski - koji bi mogao ostati sve te godine od sada. Naravno, postoji niz drugih pretnji od Sunca pre nego što se to dogodi.

Budućnost Zemlje je mračna

Dok je ideja Sunca koje umire zastrašujuća, postoji i šansa da čovečanstvo neće biti tu da to iskusi.

Prema naučnicima, Zemljini okeani će ispariti zbog energije sa Sunca za milijardu godina od sada. U to vreme, osvetljenost Sunca će se takođe povećati za oko 10 procenata. Postoje i druge pretnje klimatskih promena koje takođe treba uzeti u obzir.

Naučnici kažu da je budućnost Zemlje mračna. Možda su zbog toga brojni ljudi fokusirani na svemirska putovanja i na to da nas odvedu na druge planete.

Ne samo da bi to omogućilo čovečanstvu da nastavi da preživljava, već bi nam dalo novi dom u koji bismo mogli da odemo kada Sunce na kraju umre.

Video: Na nebu se pojavio magičan fenomen i tačno se zna šta predskazuje

• mixa

20. januar 2022 | 13:30

Jel moguće da još nisu shvatili da je Bog stvorio svet planete i zemlju po svojoj volji i da će zemlja biti raj kada dodje nebesko kraljevstvo. Ne zavaravajte se da mu ima kraj.

• Mikula