Kako nastaje vršnjačko nasilje? Ovo su 2 najčešće greške roditelja zbog kojih dete postaje nasilnik

Psiholog Aleksandra Janković otkriva dva porodična scenarija iz kojih proističe vršnjačko nasilje

Komentari

  • ??

    @Marija Aman ne lupaj svuda u svetu ima dece imucnih koji imaju privilegije i za koje zakon ne vazi kao za ostale. Ako vaspitavas svoje dete kako treba takve stvari apsolutno ne mogu da imaju dodirnih tacaka sa njim. Ti si kao razlog za vrsnjacko nasilje nabrojala apsolutno svaki problem u nasoj drzavi.

  • ??

    @Marija Bravo Marija znaci kontroverzni biznismeni su krivi za vrsnjacko nasilje. Al si ga sad lupila svaka ti cast. Nisam pitao kakvo je bilo stanje u drzavi pre 10 godina vec sta je pre 10 godina bio razlog za vrsnjacko nasilje ako je sad izgovor rijaliti. Cuj ti sebe "ratni profiteri". Kakve veze ratni profiteri imaju sa mojim detetom? Nikakve. Jel ratni profiteri i kontroverzni biznismeni vaspitavaju vasu decu ili vi?

    • Marija

      @??

      Njihova deca su zastićenija pred zakonom, mogu imati 50 krivičnih prijava, bez dana zatvora, zastarele pravosnažne presude itd. A ratni profiteri pokazuju obicnim građanima, nasiljem, bahatošću da su iznad zakona. Mladima postaju idoli i podsticaj, za nasilje ima mnogo motiva. A ratni profiteri, kontroverzni biznismeni i sl su u mladosti bili nasilni. Objasniće vam psiholog.

    • Marija

      @??

      Zar Marko Milošević nije bio nasilan, a zaštićen? Čiji je on sin bio, ko ga je štitio, koga je sve zlostavljao? Ima mnogo takvih primera, nažalost. Laku noć.

  • Voja

    Da li je neko napisao kako su prosle osobe koje su tukle devojcicu iz barajeva i gde su zavrsile dal u zatvor il kucni pritvor

    • B

      @Voja

      Daj uozbilji se. Znas i sam da nije nista od navedenog.

  • B

    Ako sa nekim trebate da znate recima da resavate stvari i probleme to je vase dete koje postoji upravo zahvaljujuci vama. Tako da ko ne zna da vaspitava SVOJE dete drugacije nego batinama taj je definitivno zakazao kao roditelj. Ali dobro, ostaje vam da se vadite na zadrugu, parove i ostale stvari... To ne menja cinjenicu da ste i tu zakazali dozvoljavajuci detetu da to gleda. Istina boli znam.

  • Da zakljucimo

    Decu treba tuci, sto jace to bolje... Jos ako mu ostanu neke trajne posledice ili bar traume ihhh.. Idealno 👌 Ipak je batina iz raja izasla. Jel tako pametnjakovici?

  • Ja

    Krivi su roditelji i oni treba da snose sankcije. Dete koje nije maltretirano od strane roditelja nece ni drugu decu dirati. Kriva je drzava jer su nam sela neobrazovana. Na selima ljudi propadaju. Zatucani su.

  • Simeon

    Gospodo draga, nasilnici postaju sa razlogom,a neki bez... Treba da od naše dece stvaramo ljude koji su sposobni da se odbrane od tog društvenog taloga... Da budu dovoljno ljudi da se udruže i zajedno stanu na put tom zlu. Ne tražimo krivca u drugima,rešenje je tu u nama!

  • Marija

    Zašto g-da Aleksandra, kao članica REM-a i kao psiholog ne učini nešto po pitanju rijaliti programa? Ne da svoje mišljenje o uticaju na celu populaciju, da konstruktivan predlog o eventualnim promenama profila učesnika itd, itd.

  • ??

    Sta je bio krivac pre jedno 10 godina? Sad je rijaliti, a pre 10 godina?

    • Marija

      @??

      Pre 10-ak godina? Ratovi, ratni profiteri koji su postali deo kvazi elite, postali su novokomponovani, kontroverzni biznismeni, kupili su firme, klubove, hotele... A do svega toga su došli nasiljem, otimanjem.

  • Realnost

    Zalite se na Zadrugu i gluposti... Pa da vas pitam, znaci li to da pre Zadruge i Parova nije bilo vrsnjackog nasilja? I uostalom zalite se na Zadrugu i rijalitije a dok pisete komentar Zadruga vam se vrti na tv i vase dete slusa i gleda sta se tamo radi. Budite sigurni da dete nece gledati i zanimati se za Zadrugu onako krisom bez vaseg znanja vec ce onako usput gledati sa vama dok ste vi previse okupirani time sta se desava tamo ne obracajuci paznju sto vase dete pored vas sedi, slusa, gleda i upija sve sto tamo vidi i cuje. Tako da ako se vec zalite na Zadrugu nije Zadruga kriva sto postoji vec sto dozvolite vasoj deci da Zadruga dodje do njega. Opste je poznato da se na rijalitije najvise zale oni koji ih najvise i gledaju jer imaju potrebu da ubede sebe a i ostale da oni to ne gledaju i da pokazu kakav "stav" imaju prema tome. Nikad necete sresti nikog ko ima da kaze bilo sta pozitivno za rijalitije generalno... Ali gledanost tih programa pokazuje sve.

    • Marija

      @Realnost

      Naprotiv, kod mene se ne gledaju Zadruga, Parovi... ali mi živimo, radimo, deca nam idu u školu... sa onima koji gledaju 24h, koji su se identifikovali sa "rijaliti zvezdama", oponašaju ih, zele i počinju da liče na njih. Kao što rekoh/napisah, nasilja je uvek bilo, sada mu se daje legitimitet, nasilnici su skupo plaćene zvezde.

    • M

      @Realnost

      Nisu narkodileri krivi što postoje već što dozvolite vašoj deci narko diler dodje do njega??? Da li ste na to mislili? Ne treba da postoji i kraj. Kakva korist od zadruge i kome?

  • xx

    Najveca greska je sto roditelji tuku decu zbog banalnih stvari i time pokazuju da nasilje tj batine nisu nista ozbiljno i cudno i time daju do znanja detetu da i ono tuce drugare kad mu nesto skrive.

  • Marija

    Zadruga, Parovi daju legitimitet nasilju, koje ne da se ne kažnjava, već nasilnici dobiju ogromne honorare, postaju zvezde, uzori mladima, posle učinjenog nasilja. I što je negativniji, nasilniji... povećava mu se cena za ulazak u rijaliti, i posjaje sjalni učesnik rijalitija.

    • ??

      @Marija

      Aha, znaci pre rijalitija nije bilo nasilja?

  • Marija

    Jao, Aleksandra, Aleksandra... Genijalna objašnjena, a kada sam Vam se obratila za pomoć (u vezi deteta), grubo ste me otkačili.

  • Mozda

    Vratite batine, normalno kontrolisane, pa kad kući dobiju po dupetu, a u školi ih nastavnik počupa za zulufe, onda im neće padati napamet da se tuku medjusobno!!! Sad roditelj ne sme da udari svoje dete, nastavnik ako pipne dete odmah suspenzija...

  • Јасмина

    Све ово што је психолог рекао ми знамо.Све и један коментар се базира на томе,али шта вреди.Родитељи сада гледају само себе и своје потребе

  • Ceca

    Tuzno i strasno da roditelji izgube ovako dete od osamnaest godina zbog huligana strasnoooooo

  • Željko Mitrović

    Ukinite Zadrugu tamo su to videli.

    • Iva

      @Željko Mitrović

      A sta je bilo pre zadruge ....

    • Ema

      @Željko Mitrović

      A pre zadruge nije bilo nasilja...

    • Veca

      @Željko Mitrović

      A kada je bio Branko Kockica nije bilo nasilja

    • Mimi

      @Željko Mitrović

      A kao pre zadruge nije bilo vršnjačkog nasilja?

    • Ax

      @Željko Mitrović

      Kriva je zadruga, krivi su parovi kriva je država krivi su nastavnici, svi su krivi samo roditelji nisu krivi. U svemu tražimo grešku što su nam deca takva, samo nećemo da se pogledamo u ogledalo i kažemo sami sebi šta smo to učinili da nam deca ne budu takva. Zašto umesto ukidanja te zadruge ne bi deci objasnili da postoji i alternativa toj zadruzi. Da postoji alternativa kur.ama koje se nazivaju starlete, ili besposličarima koji se nazivaju didžejevima.

    • Miki

      @Željko Mitrović

      Krivi su roditelji, nezainteresovanost za djete. Ljenost jer im je mrsko da ih vaspitavaju , prece im je da izlaze, piju , drogiraju se. Nije lako vaspitati djete i ide se linijom lakseg otpora pusti ga da radi sta hoce uz izgovor nemoguce je.

Preporuka sa Weba

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima