≫ 

Kviz: Koliko su dobre vaše komunikacijske veštine?

Da li ste jasan sagovornik ili zbunjujete ljude oko vas? Testirajte svoje sposobnosti

  • 0
Komunikacija, poslovna Shutterstock

Komunikacija je jedna od najvažnijih veština koje su vam potrebne da biste uspeli na radnom mestu. Ako želite da budete dobar sagovornik, morate da budete efikasni u svim tačkama procesa komunikacije – od „pošiljaoca“ do „primaoca“. I morate da se osećate prijatno u različitim kanalima komunikacije – licem u lice, onlajn, napismeno...

Oni koji loše komuniciraju često se bore da, nakon određene tačke koju su dostigli, razviju svoju dalju karijeru. Da bi ste saznali koliko su vaše komunikacijske veštine zaista dobre, uradite ovaj kratak kviz.

Uputstvo za kviz

Na svako pojedinačno pitanje odgovorite onako kako stvari zaista stoje, umesto kako mislite da bi trebalo da odgovorite i ne brinite ako vam se čini da vas neki odgovori vode u „pogrešnom pravcu“. Kada završite, saberite ukupan rezultat bodova vaših odgovora. Bodove brojite prema tabeli - koliko se ovo pitanje odnosi na vas.

  • Nikako - 1 bod
  • Retko - 2 boda
  • Ponekad - 3 boda
  • Često - 4 boda
  • Vrlo često - 5 poena

Pitanja: Koliko su dobre vaše komunikacijske veštine

1. Pokušavam da predvidim i uspešno predviđam moguće uzroke zabune, i rešavam ih unapred.

2. Kada pišem beleške, mejlove ili drugi dokument, dajem sve osnovne informacije i detalje da bih bio siguran da je moja poruka shvaćena.

3. Ako nešto ne razumem, sklonim se i to zadržim za sebe, dok ne shvatim kasnije.

4. Iznenađen sam kada otkrijem da ljudi nisu razumeli šta sam rekao.

5. Mogu da kažem šta mislim, bez brige o tome kako druga osoba to doživljava. Polazim od pretpostavke da ćemo to moći kasnije da rešimo.

6. Kada ljudi razgovaraju sa mnom, pokušavam da vidim njihove perspektive.

7. Koristim e-poštu da komuniciram sa ljudima o složenim pitanjima. Brzo je i efikasno.

8. Kada završim sa pisanjem izveštaja, beleške ili e-pošte, brzo ga skeniram u potrazi za greškama u kucanju i tako dalje, a zatim ga odmah pošaljem.

9. Kada razgovaram sa ljudima, obraćam pažnju na njihov govor tela.

10. Koristim dijagrame i grafikone da bih izrazio svoje ideje.

biznis, poslovni intrevju sastanak razgovor za posao zena zene direktorka Foto: Shutterstock

11. Pre nego što komuniciram, razmislim šta osoba treba da zna i kako to najbolje preneti.

12. Kada neko razgovara sa mnom, razmišljam o tome šta ću sledeće da kažem da bih bio siguran da ću tačno izneti svoju poentu.

13. Pre nego što pošaljem poruku, razmislim o najboljem načinu da je saopštim (lično, telefonom, u biltenu, putem beleške i tako dalje).

14. Pokušavam da pomognem ljudima da shvate osnovne koncepte iza teme o kojoj govorim. Ovo smanjuje zablude i povećava razumevanje.

15. Razmatram kulturne barijere kada planiram svoju komunikaciju.

Rešenje kviza možete da pročitate na narednoj strani.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA