• 1

Sprečite pojavu sedih uz pomoć ovih namirnica

Pojava sedih je stresna za mnoge od nas

  • 1

Gubitak pigmenta u kosi i pojava sedih za mnoge je veoma stresna situacija, pa pribegavamo farbanju kose koje takođe može biti štetno, a ne znamo da postoje i prirodni načini da se kosa zaštiti od toga.

Određene namirnice mogu da pomognu vašoj kosi da zadrži pigment. Pojava sedih nije u potpunosti pitanje genetike, već, pored drugih faktora, može biti posledica nedostatka određenih nutritijenata. Ova hrana može odložiti pojavu sedih.

Zeleniš

zelena salata

Foto: Pixabay.com

Obogatite svoj jelovnik zelenim lisnatim povrćem koje je bogato vitaminom B. Zdravlje vašeg vlasišta zavisi od vitamina B-6 i B-12, naročito zbog proizvodnje crvenih krvnih zrnaca koja prenose kiseonik i hranljive materije. Boja kose zavisi od hormona, a vitamin B-2 je važan faktor u proizvodnji hormona.

Čokolada

Bakar je veoma značajan u proizvodnji melanina – glavnog izvora boje kose. Tako nedostatak bakra može uzrokovati pojavu sede kose. Da biste telu obezbedili dovoljno bakra, posegnite za slatkišima, tačnije kraljicom slatkiša. Tamna čokolada sadrži dosta bakra, ali i namirnice poput sočiva i pečurki, piše healthdigezt.com.

Losos

Losos je poznat kao veoma zdrava namirnica, pa nije ni čudo što se preporučuje i za prevenciju pojave sede kose. Selen koji se nalazi u lososu pomaže regulisanje hormona koji su važni za očuvanje pigmenta kose. Selen je  takođe odličan borac protiv slobodnih radikala.

Bobičasto voće

smuti, sok, voce, borovnica, casa

Foto: Pixabay.com

Bobice su odličan način da povećate unos vitamina C. Naime, vitamin C podstiče proizvodnju kolagena, koji se nalazi u folikulama kose. Pored toga, vitamin C je odličan saveznik u borbi protiv slobodnih radikala, koji se povezuju s procesima starenja. Vitamini koji imaju antioksidativna svojstva su i vitamin A (nalazi se naročito u narandžastom i žutom voću) i vitamin E (sadrže ga orašasti plodovi i mahunarke).

Bademi

Ovi ukusni plodovi su bogati vitaminom E, a sadrže i dosta bakra. Neka vam uvek budu pri ruci, pa ćete zdravim grickalicama utoliti glad, ali i podmladiti organizam.

(Telegraf.rs/stvarukusa.rs)

Komentari

  • Ђура

    Коса ми је седа и поносим се с'тиме.

Preporuka sa Weba

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima