Tinejdžerima je sve bitnije kakvu garderobu nose: Oni se hvale i kude na Instagramu, a umesto o drugarstvu pričaju o brendovima

Psiholozi ističu da je ovo prirodna potreba koja, međutim, nije funkcionalna

  • 12

Istraživanja pokazuju da za 90 sekundi formiramo utisak o određenoj osobi. Na njega utiču izraz lica, položaj tela, glas i velikim delom odeća koju nosimo. Sve to, naravno utiče i na našu decu. Materijalna podela među njima nije novina, ali ona je sada, prešla i na društvene mreže.

Da odelo ne čini čoveka ne bi se reklo po profilima većine tinejdžera na društvenim mrežama. Odevna kombinacija za školu ili izlazak često nije samo to, nego i predmet pohvale ili osude među vršnjacima.

- Sad u školi neki dečaci i devojčice gledaju šta se nosi od brendova a šta ne. Na instagram kače šta su novo dobili pošto da bi se kako da kažem pohvalili u društvu - kažu neki učenici.

Drugi kažu da ne gledaju šta ko ima, bitno da je dobar i da je pravi drugar.

Neki idu i korak dalje. Pored pohvale na instagramu sledi detaljan opis cena i radnji u kojima su kupljene stvari.

shopping-mall- tržni centar, kupovina,. garderoba, odeća, rasprodaja Foto: Tanjug/AP

- Zavisno od toga kako oni vide šta je vredno i šta daje neku moć i daje statusni uticaj, to postaje onda i za njih nešto čemu oni imaju aspiraciju, žele da im se kupi, hvale se sa tim i kroz to negde se doživljavaju da su moćniji, da su odrasliji - kaže prof. dr Nevena Čalovska Hercog, psihijatar i psihoterapeut.

- To je ono što je problematično, privatne korporacije rade u privatnom interesu i razvijaju potrošačko društvo, a ne neke kolektivne vrednosti i mlade ne treba kriviti zbog toga što se lepe za te brendove. Zapravo, oni samo izražavaju potrebu da budu prihvaćeni, da imaju neku grupu, da nađu poslove i tako dalje - kaže Nina Mihaljinac, kulturolog.

Psiholozi ističu da je ovo prirodna potreba koja, međutim, nije funkcionalna.

- Savetujem da se ne zabranjuje, ali da se istovremeno daje veći značaj onome što su trajne vrednosti, ono što zaista pripada deci, u njihovom razvoju i nekom daljem odrastanju - kaže Nevena Čalovska Hercog.

Postavljanje fotografija poklona na internetu nije moda koja vlada samo kod nas. U Rusiji na primer deca oligarha svoje poklone - šampanjac, automobile, skupa letovanja dele na zajedničkoj instagram stranici.

(Telegraf.rs/RTS)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Branislav

    2. jun 2019 | 19:43

    Imam druga kog znam maltene od rodjenja, ima dosta para, ja i nasi ostali drugovi smo u solidnoj situaciji, ali imamo mnogo manje od njega, primetio sam kako se sve vise udaljava od nas a priblizava onima koji imaju vise para, sto me je potpuno razocaralo i tek sam sad shvatio kakva je ljiga od coveka i koliko mu nase prijateljstvo nije nista znacilo te da je napustio mene i nase stare drugare koje zna citav zivot zarad par osoba koje zna godinu dana. Deco ne gledajte ko koliko para ima, nije to bitno, bitno je da si pravi prijatelj u raznoraznim situacijama gde pare ne mogu da pomognu, znam ja da je lepo imati najnovije patike ili telefon, ali verujte da je to najmanje bitno i da cete se jednog dana kajati ako izgubite nekoga zbog toga.

  • Mihailović

    2. jun 2019 | 19:31

    Postajemo svi debili zbog društvenih mreža, od političara, pa svi ostali

  • Milos

    2. jun 2019 | 19:25

    Drustvene mreze su nevidjeno zlo.Sad ce ova deca da diskriminisu jedna drugu zbog garderobe i obuce.Onda krece ponizavanje i podsmevanje na internetu.Nastavlja se sa ugovorenim tucama i izbacivanjem iz drustva. Ona trkacica sinoc upada na teren zeljna malo slave.Ima slucajeva da ljudi poginu zbog selfija.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA