0

Šta se dešava sa telom kad pijete "šećernu vodu", čemu ona služi i najbitnije kako se tačno pravi?

Našim telima je često potrebna dodatna energija da bi se ono razbudilo, a tu nam u pomoć priskaču ugljeni hidrati

Slana voda, So, kuhinjska so, Morska so, Začin, Voda, Čaša vode, Šećer i voda,
Foto-ilustracija: Profimedia / Dokazano je da ugljeni hidrati mogu da povećaju atletske performanse

Dokazano je da ugljeni hidrati mogu da povećaju atletske performanse i da maksimiziraju izdržljivost. Zbog toga ima toliko energetskih napitaka, čokoladica i šejkova koji su dostupni u teretanama i sportskim prodavnicama. Ali šta je sa običnim šećerom?

Šta je to intuitivna ishrana i zašto je bolja od bilo koje druge dijete?

Prema podacima američkog Ministarstva za zdravlje, obično dnevno dobijamo šećer od energetskih ili voćnih pića. Međutim, ovi izvori nisu uvek najbolji izbor za telo. Zbog toga mnogi preporučuju "šećernu vodu", ali šta je zapravo to i čemu tačno služi?

"Šećerna voda" daje našim telima brzu energetsku potporu

Većina ljudi zna da je previše šećera u ishrani loše za zdravlje. Iako je istina da nutricionisti preporučuju da koristimo samo oko 10 procenata dozvoljenog dnevnog unosa kalorija u šećeru, postoje trenuci kada tela zahtevaju trenutni podsticaj energije.

Evo zašto na velikim vrućinama uvek treba da ostavite kašiku šećera u bašti ili saksiji sa cvećem

Kada konzumiraju šećernu vodu, tela apsorbuju molekule šećera u krvotok odakle ih ćelije uzimaju i pretvaraju u energiju. Saharoza, molekuli šećera koji su pronađeni u većini energetskih čokoladica su pokazali bržu apsorpciju od drugih vrsta šećera. Istraživanja pokazuju da relativno jednostavne komponente "šećerne vode" mogu biti bolji izvor energije od zaslađenih energetskih pića i čokoladica.

Foto: Pixabay.com / "Šećerna voda" daje našim telima brzu energetsku potporu

Kako se pravi "šećerna voda"?

"Šećerna voda" se lako pravi mešanjem šećera sa čašom vode. Međutim, običan šećer koji koristimo kod kuće se razlikuje od šećera koji se koristi u zaslađenim pićima:

1. Šećerna voda sadrži saharozu, dok druga zaslađena pića sadrže glukozu u kombinaciji sa drugim šećerima (fruktoza, sirup kukuruznog skroba...)

2. Saharoza je disaharid koji se sastoji od 2 molekula šećera, glukoze i fruktoze

3. Nedavna studija iz Velike Britanije pokazuje da je način na koji tela koriste saharozu bolji i efikasniji od drugih molekula šećera

Zašto je "šećerna voda" bolja od drugih zaslađenih pića?

Čini se da voćni sokovi, energetska pića i vitaminska voda imaju iste osnovne komponente kao i "šećerna voda", ali to nije tačno. Postoje značajne razlike između "šećerne vode" i drugih zaslađenih napitaka:

1. Energetska pića često sadrži dodatne sastojke kao što su kofein, prehrambene boje i aditivi

2. Zaslađena pića, naročito energetska su skupa, a "šećerna voda" je jeftina i lako se pravi

3. Energetska pića sa glukozom mogu izazvati neklagodu u stomaku, a "šećerna voda" na bazi saharoze se lako vari

Foto: Pixabay.com / "Šećerna voda" na bazi saharoze se lako vari

Zašto sportisti biraju "šećernu vodu"?

1. Dok svi ugljeni hidrati pomažu u obnavljanju nivoa energije tokom vežbanja, to je brzina kojom se energija vraća, što stvarno čini razliku tokom intenzivnog treninga

2. Većina sportskih napitaka sadrži kombinacije glukoze koja može izazvati značajne neprijatnosti jer je creva slabo apsorbuju

3.Naučnici su otkrili da su sportisti koji su konzumirali šećernu vodu imali brži i lakši oporavak od onih koji su pili energetska pića

Kada je najbolje piti "šećernu vodu"?

Postoji niz situacija u kojima ova voda ne samo da je zdrava, već je i neophodna za povećanje unosa ugljenih hidrata:

1. Pre, tokom i posle treninga u teretani (ili kod kuće)

2. Tokom aktivnosti visokog intenziteta kao što su planinarenje, biciklizam, rolanje...

3. Kada imate dugačke pauze između obroka

4. Kad god vam je potreban brz porast energije bez efekata da vam je stomak pun

Foto: Pixabay.com / "Šećerna voda", kao i sve poslastice, treba da se konzumira umereno

Preporučeni dnevni unos "šećerne vode"

"Šećerna voda", kao i sve poslastice, treba da se konzumira umereno, preporučljiva je:

1. Za treninge zasnovane na izdržljivosti, kao što je biciklizam, najbolje je konzumirati 7 kašika šećera na sat. Preporučuje se da se pomaša 1,5 kašika šećera sa šoljom vode

2. Za manje intenzivne treninge, smanjite dozu na pola

3. Ako ne vežbate i samo vam treba brzo povećanje energije, preporučuje se da konzumirate najviše 2 kašičice šećera na čašu vode

(Telegraf.rs / Izvor: brightside.me)

Tagovi: Čokolada, Energija, šećer, šećerna voda, sportisti, Voda

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Čak 3/4 ljudi koji se bave ovim zanimanjem pati od nekog vida mentalne bolesti

Žene koje imaju ovaj zdravstveni problem i ne spavaju dobro imaju veće šanse da dobiju rak

Osećate neki od ovih simptoma? Jasno je ko dan da dugo niste imali seks

Urolog doktor Milošević otkriva zdravstvene probleme muškaraca u Srbiji: Neke simptome ignorišu, a ne bi smeli

Zašto Italijani ama baš nikad ne piju kapućino posle 11 ujutru?

Žene, sigurno je da ste ovo primetile na svojim gaćicama, ali nema razloga za paniku!

Briga o pacijentu na prvom mestu: Najsavremenija hirurgija i stručan kadar kojima godinama poklanjamo poverenje

Ako porniće gledate više od ove minutaže nedeljno znači da morate da potražite pomoć psihijatra

Brzo zaboravljate, pa čak i važne informacije? 3 proverene tehnike da poboljšate pamćenje

Masne naslage sa stomaka nestaju uz korišćenje jednog začina

Namirnice koje moramo da konzumiramo kako bismo preventivno uticali na dobijanje kancera

10 zdravih navika koje morate da usvojite pre 30. ako želite da budete zauvek lepe i mlade

Prolećni detoks: Jednom mesečno jedite ovu supu ceo dan i rešite se suvišne masnoće i kilograma

Poza u spavanju koja povećava rizik od sindroma iznenadne smrti kod beba

Kraljica fitnesa pokazala stomak 7 dana nakon porođaja: Ma da li je moguće da ovako izgleda (FOTO)

Rešite problem venskih oboljenja uz najsavremeniju hirurgiju minimalnog reza i brzog oporavka nakon intervencije

Prolećna dijeta je idealna za one koji žele da brzo spreme telo za plažu i bikini

Napitak koji svi piju posle treninga da bi smršali, zapravo goji

Zaboravite na klima uređaje: Žene su produktivnije kada rade na većim temperaturama

Posttraumatski poremećaj je sve češći kod tinejdžera, pa bi škole trebalo nešto da preduzmu

"U kafićima stavljaju stolice sa naslonima za ruke da im sede samo zgodne ribe, a mi lepe i pametne nemamo pravo da tu pijemo kafu": Srpska pevačica skrenula pažnju na diskriminaciju gojaznih ljudi

15 namirnica za koje verujemo da su zdrave, a nutricionisti ih nikada ne bi jeli

Ovako dišu pluća pušača: Nikada više nećete zapaliti cigaretu (VIDEO)

Voćni sokovi opasniji od gaziranih: Puni su šećera i mogu ozbiljno da ugroze zdravlje

Zbog menstruacije i preuske haljine glumica ostala bez svesti: Kako ciklus utiče na žensko telo?

Kokosovo ulje je čist otrov - tvrdi profesorka sa Harvarda

Koliko kofeina je opasno po organizam: Evo koliko kafa smete da popijete svakog dana, a da vam ne naruše zdravlje

10 najčešćih problema sa zubima: Uporni karijes, škripanje zubima i upala desni prava su noćna mora

Trudnice, ako pijete ove lekove povećavate rizik od pobačaja duplo

Ljudi koji imaju dve rupice na leđima su veliki srećnici, evo i zašto

Sami proverite da li postoji rizik da obolite od raka dojke (TEST)

Bolest koja nas može obuzeti, a da toga nismo ni svesni

Kapi za nos mogu da izazovu opasnu alergijsku reakciju, ali i da vam pomognu da postanete imuni na neke alergene

"Godinu dana nisam imala menstruaciju i jela sam par oraha dnevno": Prelepa glumica uspela je da pobegne iz kandži opasne opsesije

Planirate ovog leta da ležite na plaži uz limenke piva? Opasne stvari koje mogu da vam se dese ako pijete po vrućini

Dojenje smanjuje obim u struku kod porodilja - dokazali naučnici

"Pileća koža" je prava noćna mora: Sprečite ove ružne tačkice i fleke zbog kojih možete da imate ozbiljnih problema

11 bolesti koje možete da otkrijete na osnovu mirisa, a nikad vam ne bi pale na pamet

Keto? Chrono? Koja vrsta ishrane je BAŠ za Vas?

Niste se naspavali, a ceo dan je pred vama? 10 najboljih saveta da ga preživite!

Paste sa aktivnim ugljem nanose više štete nego koristi, a evo u kakvo stanje dovode zube

Srbi izgaraju na radnom mestu: Više od 2/3 pati od hronične iscrpljenosti na poslu, ispred nas su jedino Rusi

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima