1

Kada džogirate zimi, ove stvari morate da znate jer mogu da vam sačuvaju zdravlje

Trčanje je zdravo čak i zimi, ali pod ovim uslovima

Trčanje po zimi, trčanje, džogiranje po zimi, džogiranje, zima
Foto-ilustracija: pixabay

Trčanje u vidu treninga zimi ima svoja pravila koja se razlikuju od onih kada je nešto toplije vreme. Ta pravila džogiranja morate da poznajete inače ćete se prehladiti.

Trčanje u prirodi je veoma zdravo, jer se poboljšava rad kardiovaskularnog sistema i luči se endorfin. Da bi vam ove blagodeti bile dostupne i u toku zimskog perioda, trebalo bi da poštujete neka pravila.

Obucite se pravilno

- Kada se pripremate za džogiranje tokom zime morate da imate određenu garderobu shodno prilici. Najbitnije je da imate nepromoćivu jaknu - kaže ekspert za individualne treninge Luis Damen.

Nepromočiva jakna ne omogućava samo da ostanete suvi ako vas uhvati kiša ili sneg, već stvara izvesnu vrstu izolacije koja održava temperaturu tela.

Damen takođe preporučuje grejače, koji zagrevaju dodatno vaše ruke i noge i omogućavaju mišićima da ostanu zagrejani, čime se izbegavaju povrede.

- Vrlo je važno šta ćete obući do sebe, odnosno do tela. To treba da bude nešto što upija vlagu, jer ćete se sigurno znojiti tokom trčanja, a jako je opasno da ostanete mokri na zimi - dodaje Damen.

Obavezno morate na glavi imati kapu, traku ili zaštitu za uši.

Foto: Pixabay

Proverite vremensku prognozu

Pre nego što izađete da trčite, obavezno proverite vremenske uslove da biste videli ima li opasnosti od pojave vetra. Ove informacije su veoma važne za kvalitetan trening.

- Kada duva bitno je da izaberete smer niz vetar kako bi vam on duvao u leđa - kaže personalni trener Luk Vorington.

Takođe, važno je da budete licem okrenuti saobraćaju ili biciklistima na stazama kako biste ih na vreme videli i mogli da se sklonite i radi svoje i radi njihove bezbednosti.

Dobro se zagrejte

Poznato je da je zagrevanje najvažnije pravilo kada je bilo kakav trening u pitanju. Morate stvoriti dovoljnu elastičnost svog tela i pokrenuti krvotok koji će hraniti vaše mišiće.

- Kada su temperature napolju niske, zagrevanje tela je još važnije jer su mišići po prirodi tada stegnuti. I uopte toplota tela je manja - kaže farmaceut Čemst Klik.

Morate da obezbedite svom organizmu zagrevanje mišića kako bi hrana efikasnije dolazila do njih i kako bi oni bili spremniji za naporno vežbanje.

- Razgibavanjem ćete ubrzati krvotok koji će sprovesti i kiseonik do mišića, pa će oni biti izdržljiviji - objašnjava Klik.

Foto: Pixabay

Kontrolišite svoje disanje

Kada trčite zimi morate da imate informaciju da je tada disanje otežano. Postoji jednostavna taktika uz pomoć koje možete jednostavno da kontrolišete svoje disanje.

- trebalo bi da naučite da dišete kako bi mogli da trčite na duže staze. Postoji sistem od tri udisaja i tri izdisaja koji pomaže da održite ritam, a istovremeno obezbeđuje dovoljno kiseonika vašem telu - Kaže fitnes ekspert Endi Mekgi.

Uzimanjem vazduha na svaki od tri koraka i istim takvim izbacivanjem vazduha  možete i da kontolišete tempo trčanja, odnosno da se ne preforsirate.

Hidrirajte se

Kada radite bilo koje vežbe, bilo da je to napolju, unutra. leti ili zimi, najvažnija stvar je da ostanete hidrirani.

- Naravno da ćete više tečnosti putem znoja gubiti leti, ali to ne znači da se zimi ne znojite dok trčite. Važno je da unosite tečnost kad vežbate i pri ovim vremenskim uslovima da bi vaše telo ne bi došlo u stanje iscrpljenosti - kaže Vorington.

Dakle, ne zaboravite da unosite vodu, čak i kad ne osećate žeđ.

Gazirana voda može biti jako štetna po organizam Foto: Pixabay.com

Trenirajte sa prijateljem

Jako je teško motivisati sebe na džoging tokom jake zime, ali ako pored sebe imate prijatelja, onda utičete jedno na drugo i tako ćete uvek biti spremni.

- Društvo tokom svake vrste treninga definitvno prija. Kada vam padne moral tu je neko da vas podrži i da vam da vetar u leđa. Ukoliko nemate svog prijatelja koji je spreman da džogira sa vama, uvek možete da se učlanite u neki klub i da tamo upoznate ljude koji su voljni da rade na sebi - kaže Damen.

Čuvajte se

Ukoliko izaberete da trčite zimi u ranu zoru ili u večernjim satima, velike su šanse da napolju neće biti toliko vidljivo. To otežava situaciju i vvama, ali i vašoj okolini.

Zbog toga je važno da preduzmete mere kako biste bili vidljivi, a to uključuje posebnu gardegobu sa florescentnim delovima.

- Možete da nosite i prsluk za zaštitu u saobraćaju ili florescentne trake koje se lepe oko ruke ili noge. Postoje i kape koje su vidljive u mraku, pa ih obavezno nabavite, jer ćete tako sačuvati bezbednost - upozorava Damen.

VIDEO: Kako li se ona spremala za svoj skok?

(Telegraf.rs / independent.co.uk)

Tagovi: Bezbednost, Džogiranje, prehlada, trčanje, Trčanje u prirodi, Zaštita

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (1)
Poređaj komentare:
  • Ž
    Žika

    Zato ja ne džogiram :)

Dosad najjači udar na najpopularniju Hrvaticu među Srpkinjama: "Krivično gonite Anu Bučević, vara i iskorišćava nesrećne ljude"

Ako pojedete bilo koju od ovih 5 namirnica - u vašem telu će se odmah stvoriti upala

Malena modrica na njenom telu zapravo je bila redak oblik raka kože - a ovo su jasni signali koji su joj promakli

Evo koliko grama orašastih plodova dnevno morate da pojedete kako bi vam mozak bio zdrav

Slike naše kože pod UV svetlom otkrivaju skrivenu štetu od Sunca koju ona zaista trpi (FOTO)

Vikend dijeta - evo šta morate da jedete u subotu i nedelju da izgubite 3 kilograma do ponedeljka

Svetsko priznanje za našu vodu: U Americi predstavljeni rezultati studije o vodi iz Srbije koja je bogata magnezijumom

16 ugljenih hidrata koje svakodnevno unosimo, a ozbiljno nam narušavaju zdravlje

Evo koliko su tačno život i zdravlje podstanara lošiji u poređenju sa onima koji imaju svoje stanove

Proučavao je tajne mozgova psihopata - pa otkrio još mračniju istinu o sebi

Mislimo da je zdravo, ali ovo povrće sadrži najviše pesticida - a jedini način ih se rešite jeste da ga perete ovoliko dugo

U teretani se svi otimaju za traku za trčanje, a ova sprava je mnogo bezbednija i efikasnija ako želite da smršate

Ginekolozi objašnjavaju koji je jedini pravi način da operete vašu vaginu

Kako da se na potpuno prirodan način rešite nadutosti

Za godinu dana se razvela, saznala da ima rak dojke i postala alkoholičar. A onda joj je jedna reklama potpuno preokrenula život

Evo šta morate da stavite u svoju kafu ili čaj kako biste se zaštitili od raka

Sve što trebate da znate o raku dojke koji svakoga dana ubije 4 žene u Srbiji: Evo kako da ga otkrijete na vreme i koje žene su u većoj opasnosti

Moja Ana je umrla u Beogradu na dan kad sam saznala da sam trudna. Imala je samo 29 godina

Postoji 6 tipova mladeža - evo koji ukazuju na nešto opasno

RATNA STRATEGIJA U BORBI SA INFEKCIJAMA: Virusi se kriju u našim ćelijama, bakterije napadaju podmuklo

Jaja mogu da budu smrtonosna ako dnevno pojedete više od ovoliko komada

10 podmuklih simptoma nedostatka vitamina B12 koje ne smete da ignorišete

UPUTSTVO: Kako da same pregledate grudi i otkrijete da li imate rak dojke

Posledice bombardovanja Srbije: "Deca rođena između 1999. i 2015. godine podložna su malignim bolestima"

Evo šta da odmah morate da uradite ako ste propustile da popijete kontraceptivnu pilulu - i kakve su posledice ako uzmete duplu dozu

Zašto su ateroskleroza i neelastični krvni sudovi veliki rizik po vaše zdravlje

Evo kako da za samo 2 sekunde otkrijete da li je vašem jastuku istekao rok trajanja

Semenke suncokreta čine čuda za naše zdravlje, a mogu da spreče i neke od opasnih bolesti

Gazirani sokovi su smrtonosni: Zbog rezultata novog istraživanja više nikada nećete uzeti ni gutljaj ovih napitaka

Zbog popularne dijete je bio mišićav spolja, ali je iznutra bio prepun masti i telo mu je propadalo (FOTO)

Veganstvo ju je skoro ubilo, danas jede 2kg mesa dnevno, oseća se odlično i tvrdi da joj je to spasilo život

Mirna beba nije uvek i zdrava beba: Zašto su deca koja manje plaču kasnije gojazna i oboljevaju od dijabetesa?

Izbacite alergene iz kuće uz pomoć prirodnih sredstava za čišćenje i sačuvajte svoje zdravlje

Da li je moguće tokom vikenda nadoknaditi manjak sna, ili ćemo zauvek ostati nenaspavani?

Ljudi koji kasne su zdraviji i srećniji - tvrde naučnici

Beba je kašljala, doktori su pomislili da je astma: Sad je mrtva, jer nisu na vreme videli da brže diše

Visok krvni pritisak možete da spustite uz pomoć samo jedne namirnice

Svi obožavamo ovu namirnicu, ali je ona prava kalorijska bomba

Može li med da nam ublaži simptome prolećne alergije?

Dečije nozdrve kriju tajnu o zdravlju: Pneumoniju i bronhitis moguće je otkriti uz pomoć jednostavnog brisa

Istina o mesu u Srbiji: Piletina ima hormone, mlevena junetina bakterije, a evo šta je najzdravije (FOTO)

Trening snage može da poveća otpornost na ovu podmuklu bolest

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima