AUTIZAM MOŽE DA SE LEČI: Naučnici uspeli da preokrenu proces u mozgu!

Naučnici su uspeli da pokažu kako se autizam razvija kao posledica procesa u mozgu i kako ti procesi mogu da se preokrenu. Možda će samo to biti dovoljno za lečenje ovog poremećaja

Autizam je poremećaj ponašanja koji ima brojne genetske uzroke. Njegovi simptomi su povučeno i repetitivno ponašanje, poput ljuljanja napred nazad u sedećem položaju i izbegavanje svake socijalne interakcije.

Evo kako da proverite da li vaše dete ima AUTIZAM!

Istraživači sa MIT-ja su uspeli da preokrenu neke od procesa razvoja tih simptoma tako što su pronašli jedan specifični gen, "Shank3", koji nedostaje nekima od onih koji pate od autizma, piše MITNews.

U studiji koju su sproveli na miševima, oni su dokazali da uključivanje tog gena, u kasnijem periodu života, omogućava mozgu da uspostavi neuronske veze koje mu nedostaju i tako proces razvoja autističnog ponašanja preokrenu u proces ozdravljenja.

- Rezultati govore da je zaista moguće uticati na mozak pacijenta čak i u odraslom dobu i da su neki degenerativni procesi izlečivi. To daje nadu da će se u budućnosti pronaći uspešan tretman za autizam - kaže profesor Guoping Feng, sa MIT-ja.

Protein koji proizvodi gen "Shank3" je odgovoran za organizaciju stotina drugih proteina koji učestvuju u stvaranju i održavanju neuronskih veza. Proučavajući retke slučajeve u kojima postoji defekt ovog gena, omogućilo je bliži uvid u neurobiološki mehanizam koji dovodi do autizma. Nedostatak ili defekt ovog gena vodi do poremećaja neuronskih veza, što dovodi do razvoja simptoma autizma, a to je jasno pokazano ovom studijom na miševima.

Istraživanje je podrazumevalo da se genetskim inžinjeringom isključi gen "Shank3" kod miševa, u embrionalnoj fazi razvoja, ali da kasnije, intervencijom u ishrani, ponovo može da se uključi. Miševi su razvili simptome autizma, ali kada im je kasnije, u odraslom dobu, gen ponovo uključen, uspeli su da suzbiju autistično ponašanje i uspostave socijalnu interakciju.

• Tina

13. avgust 2016 | 23:15

Moj mladji brat ima dijagnozu autizma.Odgovorno mogu da tvrdim da je rodjen kao zdravo dete bez poremecaja, sta se kasnije desilo ne znam. Ali sam sigurna da iza svega toga stoji nesto sto siguno nije delo prirode. Sve u svemu to je velika bol za porodicu i rana za ceo zivot. Ko god da radi i sta god da radi sa nasom decom neka se ne nada dobrom.

• How Yes No

19. februar 2016 | 08:29

Autizam je vjestacki izazvan proces. Povezuje se sa NASILNOM vakcinacijom djece koje udruzeno provode vlade i zdravstvene organizacije. Svi to znaju,ali je tisina zastrasujuca.

• Sima

19. februar 2016 | 10:55

Hoce li neko stati na put obema mafijama - vakcina mafiji I antivakcina mafiji??