LUJ VITON, GUČI, ŠANEL: Kako da razlikujete original od lažnjaka?

Već duže vreme mnoge radnje su preplavljene lažnjacima svetskih poznatih brendova. Gde god da se okrenete na ulici šetaju devojke sa Guči, Armani i Šanel tašnama, cipelama, naočarima. Međutim, s obzirom na ekonomsko stanje u državi, jasno je da se u većini slučajeva ne radi o orignalnoj robi

  • 13

Lažnjaci su svuda oko nas. Sve je više butika koji u svojoj ponudi imaju replike poznatih svetskh brendova, počev od tašni, cipela, pa sve do naočara, majci i ostalih modnih predmeta. Da stvar bude gora, lažnjaci se sve bolje prave, pa ih je nekada vrlo teško razlikovati od originala. Ako vam je stalo do kvaliteta i do onoga što kupujete, ovaj kratak vodič će vam pomoći da ubuduće, za tren oka, prepoznate robu koja jeste ili nije izašla iz velikih svetskih radionica poput Armanija, Kavalija, Gučija...

Cipele

Kada je reč o cipelama, dizajneri širom sveta ulažu mnogo kako bi napravili cipelu koja je na prvi pogled lepa, šik i savršeno dizajnirana, ali pre svega udobna. Udobnost cipele je uvek na prvom mestu, kao i precizan način izrade. Ukoliko cipele koje kupujete nemaju kvalitetno pakovanje, odnosno čvrstu kutiju i zaštitnu kesu koje na sebi imaju ispisano ime brenda, velika je verovatnoća da se radi o lažnjacima.

Druga stvar koje je još verodostojniji pokazatelj kvaliteta je cena. Cipele poznatih brendova poput Džimija Čua, Manola Blahnika, Kristijana Lubutena u njihovim radnjama koštaju i po nekoliko stotina evra. Stoga, ukoliko naiđete na super slatki par čuvenih "manolica", koje na sebi imaju cenu 70 evra, budite sigurni da se radi o kopiji.

A ako ste pak posegli za kupovinom preko interneta, i tu je potrebna velika doza opreza. Internet prevare nisu nešto što je novo i neznano, stoga vam je potrebno predzanje kako biste mogli da razlikujete originalne fotografije od onih koje su fotošopirane. Tu na snagu nastupa vaše znanje o bojama i dezenima cipela, ali i sajtovima koji nude kvalitetne, a ne lažne proizvode. Možda niste znali, ali Lubuten nikada nije izbacio cipele u boji čokolade, kao što ni Aleksandar Mek Kvin nikada nije napravio čizme sa dodatkom krzna ili kristala. Zato budite oprezni sa odabirom sajta, a jedan od najsigurnijih možete posetiti OVDE.

Torbe

Pre nekoliko godina nije bilo teško prepoznati lažnjake. Loša koža, jeftine kopče, pogrešno ispisano ime brenda bili su samo od nekih jasnih znakova da je reč o lošoj robi. Međutim, s godinama su lažnjaci postali sve bolji, pa ih je samim time i teže prepoznati. Ali svakako nije nemoguće.

Ono što odmah, prilikom kupovine, treba da potražite je serijski broj. On se nalazi unutra ili pak skriven u džepu torbe. Materijal će vam takođe puno toga reći. Ukoliko je koža, onda na nju treba i da miriše, dok platnene torbe moraju da budu čvrste i dobro proštepane. Zavirite i u njenu unutrašnjost. Postava torbe koja nije precizno ušivena i koja je lošeg materijala takođe će vam jasno reći da se radi o torbi koja nije orignal.

Takođe, očigledni lažnjaci nemaju oznake brendova unutar torbe, dok je kod originala ime brenda ušiveno ili utisnuto direktno na materijal od koga je torba napravljena.

Nakit i satovi

Zlatan i srebrni nakit poznatih svetskih marki poput Tifanija, Bulgrija, Kartijea nikada ne sme da bude šupalj ili lagan. U tim slučajevima je sigurno da se radi o kopijama. Većina robnih marki na nakitu ima ugraviran žig, poput Šanela, a ukoliko žig nije vidljiv, jasno je da se radi o lažnom nakitu. Ista pravila veže i za satove.

Takođe, ono po čemu se prepoznaju pojedine marke nakita su dizajnirana pakovanja. Pa je tako jedan od najpoznatijih svetskih brendova po izradi nakita, Tifani, poznat i po tome što svoj nakit pakuje u omotima koji su tirkizne ili ljubičaste boje na kojima je jasno vidljiv natpis ovog brenda.

Bilo kako bilo, vodite računa prilikom kupovine, jer je prodaja falsifikovane robe uzela poprilično maha. Tome u prilog jasno ide i podatak da će 2015. godine zarada od prodaje lažnjaka premašiti cifru od 1,7 milijardi dolara, što će biti više od dva odsto svetske ekonomije.

(Tamara Milić)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Урош

    28. avgust 2013 | 17:08

    Не ослањајте се на оригинал кутије.. Турци праве оригинал кутије, и у њих гурају копије производа..

  • Ana

    28. avgust 2013 | 18:02

    Ako neko zeli da ima ovakvu tasnu i zasluzuje da bude prevaren.

  • xoxo

    29. avgust 2013 | 03:05

    Zasto se preopterecivati sa laznim Luj Viton, Prada, Sanel...torbama, kada za te pare mozete u Zari da kupite mnogo lepsu torbu, pri tom da necete izgledati kao da ste se ponovili na buvljaku.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA