Koliko se povećava put kočenja: O čemu vozači treba da vode računa na snegu i ledu?

N. M.
Vreme čitanja: oko 1 min.

Po pravilu, vozači u ovakvim zimskim uslovima mogu da upamte sledeće: na snežnom putu zaustavni put je četiri puta duži nego na suvom

Foto: Shutterstock.com

Zimi se vozači često suočavaju sa snegom prekrivenim putevima ili zaleđenim klizavim površinama, što značajno povećava put kočenja. Tome mogu značajno doprineti i istrošene gume ili istrošeni kočioni diskovi. Vozači bi zato trebalo da budu oprezniji i da shodno tome prilagode brzinu.

Jedno od glavnih pravila, posebno zimi, jeste da držite dovoljno odstojanje od vozila ispred vas. Na snegom prekrivenom putu, put kočenja se povećava za oko četiri puta, odnosno na oko 100 metara, pod pretpostavkom da je put kočenja na suvom putu od 25 metara (pri 50 km/h), piše RevijaHAK.

Na zaleđenom putu, zaustavni put se ponovo dramatično povećava, pri pretpostavljenoj brzini od 50 km/h, odnosno do 265 metara.

Po pravilu, vozači u ovakvim zimskim uslovima mogu da upamte sledeće: na snežnom putu zaustavni put je četiri puta duži nego na suvom.

U slučaju zaleđenog puta je još gore. Zbog svega navedenog, vozači treba da budu oprezni, posebno zimi, na mostovima, padinama, podvožnjacima i šumskim prolazima, gde su kolovozi često duže zaleđeni.

(Telegraf.rs)