Magle vam se stakla u automobilu? Postoji trik koji rešava problem za par sekundi
Zamagljena stakla tokom hladnih jutara nisu samo iritantna, već mogu biti i opasna jer smanjuju vidljivost u vožnji. Rešenje je mnogo jednostavnije nego što većina vozača misli. Najbrži način da očistite zamagljena stakla je da uključite grejanje na maksimum i snažnu ventilaciju direktno ka šoferšajbni, jer topao vazduh u kratkom roku rastapa kondenzaciju i vraća vidljivost.
Strujanje vazduha funkcioniše praktično kao fen za kosu, ali uz jednu ključnu stvar: potrebno je da vazduh ide direktno ka staklu, a ne prema kabini.
Ako je vazduh u kabini topao i vlažan, a napolju suvlji, prvo otvorite prozore da se vazduh zameni. Bez razmene vazduha magla se vraća čim se staklo ponovo ohladi.
Klima uređaj treba koristiti redovno tokom cele godine. Ako se koristi samo leti, u sistemu se stvara ustajao vazduh i vlaga, što dodatno pospešuje magljenje stakala i može dovesti do oštećenja same klime.
Uvek je bolje da staklo prvo prebrišete suvom krpom ili sunđerom, pa tek onda uključite grejanje.
Prljavština i masnoća iznutra zadržavaju vlagu i ubrzavaju magljenje. Redovno čišćenje unutrašnjosti stakla sredstvom za staklo pomaže da se kondenzacija manje lepi.
Jedno dugme rešava sve
Savremeni automobili imaju dugme koje automatski aktivira maksimalno grejanje, ventilaciju i klimu usmerenu pravo ka staklu. To je najefikasniji način da se zamagljena stakla očiste u vožnji i trebalo bi da ga koristite čim primetite vlagu na staklu.
Vremenom klima gubi rashladni gas, i do 15 odsto godišnje, pa vremenom postaje slabija. Servisiranje je poželjno svake dve godine, gde se sistem proverava i dopunjuje kako bi ostao efikasan i tokom zime, kada je sprečavanje vlage u kabini najvažnije.
Ako primetite da klima radi, ali vazduh nije dovoljno hladan ni suv, moguće je da je nivo gasa nizak, pa treba proveriti da li ima curenja.
(Telegraf.rs)