Kako je ko prošao u sudaru oldtajmera i 50 godina mlađeg automobila?

Brojni su faktori koji utiču na to da nivo bezbednosti automobila s godinama opada, pa se s pravom postavlja pitanje šta se dešava kada u sudaru starog i novog četvorotočkaša...

Printscreen: YouTube/4Drive Time

Proizvođači automobila poslednjih godina i decenija sve više ulažu u i promovišu sve modernije, naprednije i savršenije sisteme bezbedne vožnje i pomoći vozačima u vožnji.

Nisu, međutim, malobojni ni oni koji misle da "sva ta elektronika" i nije neophodna u tolikoj meri i da su nekada automobili bili bolji, jer su bili jednostavniji i nije bio potrebno "završiti poseban kurs" da bi znao da ih voziš.

A da nije sve baš tako jednostavno, dokazuju kreš testovi u kojima su učestvoali novi i stari automobili, zahvaljujući kojima se može tačno uočiti kako su se sa godinama menjali standardi bezbednosti automobila, kao i način njihove konstrukcije i izrade (pre svega čvrstina).

Kako vozila stare, brojni su faktori koji s godinama utiču na to da nivo njihove bezbednosti opada, mimo habanja mehaničkih delova usled upotrebe. Statistike pokazuju 10 puta veću verovatnoću da vozač 30 godina starog automobila doživi fatalne povrede u sudaru sa neki savremenim modelom, u odnosu na njegovog vozača.

Koliko je to tačno, možda najbolje pokazuje snimak kreš test sudara Chevrolet Bel Air-a iz 1959. godine i pet decenija mlađeg Chevroleta Malibu. Uostalom, pogledajte ovaj video pa sami donesite zaključak!

(Telegraf.rs)