"Električari" prvi put u istoriji nadmašili dizelaše

Pre samo 10 godina, na dizele se odnosilo 50 odsto novih registracija, dok je tržišni udeo električnih automobila bio ispod jednog procenta...

Foto: Volkswagen

Kompanija JATO Dynamics, koja se bavi istraživanjem i analitikom u automobilskom sektoru, upravo je objavila brojke o prodaji automobila na evropskom tržištu za septembar. Po prvi put u istoriji automobilske industrije, broj novih registrovanih elektrifikovanih vozila (električnih, hibrida i plag-in hibrida) prošlog meseca je nadmašio broj registrovanih automobila sa dizel motorom.

Pre samo 10 godina, na dizele se odnosilo 50 odsto novih registracija, dok je tržišni udeo električnih automobila bio ispod jednog procenta. Ovog septembra, svedočimo prodaji dizel vozila od 24,8 odsto, dok se gotovo polovina tog procenta (12 odsto) odnosi na čisto električna vozila.

Foto: Tesla

Kada se tome dodaju plag-in i "obični" hibridi, dobijamo ukupan tržišni udeo od 25 odsto elektrifikovanih vozila. Prema brojkama koje je objavio JATO, Volkswagen grupa je lider u segmentu elektičnih vozila, zbog rasta koga njeni električni modeli trenuto doživljavaju, a za njima sledi Tesla, prenose Vrele gume.

VW je zabeležio rast od čak 352 odsto, naravno zahvaljujući novom modelu ID.3. Najprodavaniji Tesla je Model 3, sa 15.702 jedinice, iza koga se nalazi Renault Zoe, sa 11.023 prodatih primerka. Uprkos ohrabrujućem startu, ID.3 nije uspeo da ostvari petocifrenu brojku, jer je isporučeno 7.897 primeraka ovog modela.

Više je razloga zbog kojih dizel automobili nisu više omiljen izbor evropskih kupaca, a teško je reći koji je od tih razloga bitniji u odnosu na drugi.

S jedne strane, regulativa postaje sve rigoroznija i nedvosmisleno ima nameru da izbaci dizel motore iz velikih gradova u budućnosti. S druge strane, sve veći broj ljudi počinje da obraća pažnju na ekološki uticaj koji izazivaju njihove vozačke navike. Javno mnjenje je danas mnogo svesnije opasnosti koju donosi zagađenje i emisija ugljen-dioksida, a uz sve to, "dizelaši" emituju i azotne okside, kao i druge po zdravlje štetne čestice.

Foto: Shutterstock

Razvoj hibridne tehnologije znači da većina prednosti koju poseduju dizel motori može biti postignuta kroz miks električnog i benzinskog pogona.

Na kraju, cene elektrifikovanih modela konstantno padaju, a u nekim slučajevima, kupovina takvog vozila može biti čak atraktivnija u odnosu na ekvivalentnu dizel opciju, zahvaljujući brojim subvencijama.

(Telegraf.rs)