Ove nedelje menjamo gume, evo kako da izbegnete gužve kod vulkanizera

Neki vozači se odlučuju da zadrže zimske gume na točkovima još neko vreme kako bi izbegli gužve kod vulkanizera, ali to ne bi trebalo raditi

Foto: Marko Todorović

Pošto smo, u vikendu iza nas, prešli na letnje računanje vremena, pred nama je prolećna nedelja u kojoj naše četvorotočkaše "budimo iz zimskog sna". A, po Zakonu o bezbednosti saobraćaja, obaveza upotrebe zimskih guma prestaje 1. aprila.

Ukoliko ste od onih vozača koji "preskaču" zimu, i koji da prvim snegom prestaju da voze do proleća, imaćete manje posla oko pripreme automobila.

Tačnije, ako šare letnjih guma vašeg automobila imaju propisanu dubinu od 1,6 milimetara, ostaje vam samo da proverite pritisak vazduha u gumama, kao i stanje akumulatora i tečnosti motora, i spremni ste za vožnju.

Međutim, ako ste ipak vozili tokom zimskih meseci, moraćete ovih dana sa posetite vulkanizera. Znajući kako stvari kod nas funkcionišu, mogu se očekivati gužve, zbog čega su neki vulkanizeri odlučili da uvedu zakazivanje, kako se ne bi, zbog mera zaštite od širenja korona virusa, u radionicama stvarale gužve.

Neki vozači se, upravo zbog toga, odlučuju da zadrže zimske gume na točkovima svojih automobila još neko vreme, pa da kod vulkanizera odu kada "prvi talas" zamene prođe.

I pored toga što Zakon nije toliko strog u slučaju vožnje sa zimskim gumama po toplom vremenu, kao što je kod zimske vožnje sa letnjim pneumaticima, ona se, iz više razloga, ne preporučuje.

Zimske gume moraju da imaju šare dubine 5 milimetara, veći broj "blokova" gazećeg sloja i sinih lamela, koji zajedno doprinose njihovoj većoj elastičnosti i boljem prijanjanju za podlogu na niskim zimskim temperaturama.

Foto: Pixabay

Međutim, zimske gume debljeg gaznog sloja, po toplom vremenu, više prijanjaju za podlogu nego letnje, pa se tako brže i više zagrevaju, a samim tim i uništavaju.

Osim toga, između tvrđih letnjih i mekših zimskih guma postoji razilika u performasama, koja se najlakše uočava prilikom kočenja i kod potrošnje goriva, koje su lošije ako se gume ne zamene. Takođe, zimske gume se po toplom vremenu stvaraju neprijatnu buku tokom brže vožnje.

Dakle, letnje gume su tvrđe od zimskih i bolje podnose visoke temperature. Samim tim, bezbednije su za vožnju po toplom vremenu.

Vulkanizeri preporučuju da se letnje gume pune azotom, koji je gušći od vazduha, pa će se gume na temperaturama iznad 30 stepeni Celzijusa manje grejati.

Foto-ilustracija: pixabay.com

Zato, pre zamene guma proverite da li vaš vulkanizer uveo zakazivanje ili ga, svakako, pozovite da biste utvrdili kada je najbolje da dođete da zamenite gume. A budući da je ove nedelje najavljeno lepo vreme, kod vulkanizera može otići i pre 1. aprila kako biste izbegli gužve.

Pretpostavljamo da ste, pre stavljanja zimskih guma, obeležili koja se guma gde nalazila. Vulkanizeri često savetuju da prednje gume stavljaju nazad, a zadnje napred, ili da se gume menjaju unakrst, kako bi se ravnomerno habale.

Bez obzira na to, zamolite svog vulaknizra da pogleda vaše letnje gume i proceni koja bi guma trebalo da se montira na koji točak.

Video: Svet i Evropa su gladni automobilskih guma, a Japanci će ih hraniti iz Srbije

(Telegraf.rs)