Novi život legendarne mašine: Renault 5 Turbo 3 - izgleda kao nekada, ide kao nikada do sada!

Ovaj "restomod" projekat je zadržao karoseriju originalne "petice", ali je dobio novi pogon, menjač, digitalnu komandnu tablu, savremeniju unutrašnjost...

Foto: Legende Automobiles / Promo

Što se svet više okreće električnoj energiji kao glavnom pogonu vozila u bliskoj budućnosti, čini se da neki zaista legendarni modeli iz proteklih decenija sve više dobijaju na vrednosti i svom kultnom stausu.

Iako takvi modeli i danas insprišu dizajnere i inženjere da konstruišu nove savremene verzije takvih autmobila, kao što je to slučaj sa nedavnim najavama Renaulta 4 i Renaulta 5 za 21. vek, pravi ljubitelji ostaju verni orginalima.

Sa tim na umu, inspirisana legendarnim reli mašinama iz osamdesetih - Renaultom 5 Turbo i Turbo 2, kompanija Legende Automobiles je, 35 godina nakon prestanka prozvodnje prve generacija čuvenog francuskog minija, stvorila - Renault 5 Turbo 3.

Reč je o tzv. "restomod" projektu, koji je zadržao izgled karoserije originalne "petice" Turbo, ali je dobio novi pogon, savremeni menjač, digitalnu komandnu tablu, klima uređaj, savremeniju unutrašnjost i druge elemente koji više odgovaraju današenjem vremenu. Tu se najviše ističu, u retro stil automobila savršeno uklopljene, prednje i zadnje LED svetlosne grupe.

Kao i original, i Turbo 3 ima centralno postavljeni turbo-benzinski motor, s tim što, za razliku od nekadašnjeg od 1,4 litra i 160KS, ovaj današnji ima čak 240 "konja" više.

Zbog smanjenja ukupne mase, paneli karoserije su izrađeni od ugljeničnih vlakana, a cela karoserija je dodatno proširena i odnosu na dimenzije originala. Automobil stoji na širim točkovima prečnika 16 ili 17 inča, dok su felne dizajnirane u retro stilu zadržale sportsko pričvršćivanje centralnom maticom.

Renault 5 Turbo 3 poslednjih dana izazva oduševljenje brojnih ljubitelja legendarnih sportskih četvorotočkaša, pa je pomalo čudno to što Legende Automobiles još nije objavio nikakve detaljnije podatke o njegovim performansama.

(Telegraf.rs)