EK protiv jeftinih kineskih električnih automobila: Najpovoljniji “Kinez” je u stvari “Evropljanin”

Vreme čitanja: oko 1 min.

Grupa Renault već nekoliko godina prodaje Daciju Spring kao najpristupačniji električni automobil u Evropi

Foto: Geely

Istraga Evropske komisije o jeftinim kineskim električnim vozilima koja dolaze u Evropsku uniju dobija sve jasnije konture. Pratiće se, naime, koliko kineska država subvencioniše svoje proizvođače vozila i koliko su oni zbog toga privilegovani, odnosno mogu da ponude niže cene, piše Bloomberg. Međutim, zanimljivo, najjeftiniji kineski automobil na tržištu je – evropski! Deluje vam čudno? Ne mora da bude tako.

Grupa Renault već nekoliko godina prodaje Daciju Spring kao najpristupačniji električni automobil u Evropi. Cena crossovera proizvedenog u kineskoj provinciji Hubei počinje od 20.800 evra u Francuskoj ili 15.800 evra nakon državne subvencije.

Modeli marki u kineskom vlasništvu, uključujući MG, Polestar i Nio, prodaju se po mnogo većoj ceni na ključnim evropskim tržištima nego kod kuće, navodi Revija HAK.

"Globalna tržišta su sada preplavljena jeftinijim kineskim električnim automobilima, a njihova cena se veštački održava niskom ogromnim državnim subvencijama", rekla je poverenica Evropske komisije Ursula fon der Lajen.

Koliko su skuplja kineska vozila koja dolaze u Evropu u odnosu na cene na domaćem tržištu? BYD Dolphin u Kini košta 15.200 evra, a u Francuskoj 28.890 evra. MG ZS u Kini košta 15.600 evra, a u Nemačkoj 31.300 evra. Ono što zabrinjava evropske proizvođače automobila je da su i s ovim povećanjem cena kineski automobili još jeftiniji od evropskih konkurenata.

Inače, kineske vlasti su već najavile da je istraga Evropske komisije pogrešna odluka i da će se na svake mere odgovoriti protivmerama.

(Telegraf.rs)