Dacia nudi kupovinu automobila bez centralnog ekrana i nije jedina s takvom opcijom

N. M.
Vreme čitanja: oko 1 min.

Od 2026. evropska nezavisna organizacija za bezbednost kazniće proizvođače automobila snižavanjem ocene automobila koji nema fizičke kontrole za određene funkcije

Foto: Dacia

Preterano oslanjanje na ekrane je postalo bezbednosni problem. Sve veći ekrani su velika distrakcija i u stvari je bilo i pitanje vremena kada će se upreti prstom u njih.

Dakle, to je problem koji je Euro NCAP nedavno istakao. Od 2026. evropska nezavisna organizacija za bezbednost kazniće proizvođače automobila snižavanjem ocene automobila koji nema fizičke kontrole za određene funkcije.

Ova odluka nas je podstakla na razmišljanje – da li još uvek postoje automobili bez centralnog ekrana? Postoji nekoliko automobila sa ekranima koji nisu osetljivi na dodir, ali mi želimo da se fokusiramo na enterijere automobila koji u potpunosti uklanjaju centralni ekran. Na primer, Dacia će vam prodati Sandero, Jogger ili Duster SUV bez centralnog ekrana, pod uslovom da se držite najjeftinije verzije.

Sandero je model koji je danas poznat po solidnoj unutrašnjosti, koja sigurno dobija dimenziju više uz Media Nav infotainment ekran, piše Autoportal.hr.

Dok su Sandero i Jogger prisutni već nekoliko godina, najnoviji Duster je potpuno novi automobil koji upravo kreće u prodaju. Brend pod palicom Renault grupe nije jedina kompanija koja to radi budući da Fiat ima postavku bez ekrana za najjeftiniju Pandu. U svojoj trećoj generaciji od 2011., simpatičnom gradskom automobilu je nedavno životni ciklus produžen do 2026.

Druga marka Stellantisa je nedavno lansirala ë-C3, i on se nudi bez ekrana. Ko zna, možda ovakve opcije opet postanu poželjne.

(Telegraf.rs)