Lamborghini će se boriti protiv električnih motora sve do poslednjeg trenutka

Vreme čitanja: oko 1 min.

Dok automobilska industrija ubrzano kreće ka električnim motorima, Lamborghini pravi radikalno drugačiju odluku. Italijanski proizvođač sportskih automobila otvoreno najavljuje da će se držati benzinskih motora dokle god bude mogao, uprkos rastućem pritisku regulatora i konkurenata.

Stefano Mor, izvršni direktor Lamborghinija, uverava da motor sa unutrašnjim sagorevanjem još uvek nije dostigao svoj puni potencijal.

"Još uvek mislimo da imamo mnogo ideja za budućnost sa sagorevanjem", izjavio je Mor za medije, signalizirajući da kompanija neće odustati od svoje filozofije lako.

Emocionalna veza jača od ekoloških zahteva

Ključni razlog za ovakvu strategiju leži u tome što električni pogonski sklopovi ne mogu da pruže emocionalno uzbuđenje koje benzinski motori omogućavaju. Lamborghini smatra da je upravo ta emocionalna veza ono što ih čini "vrhuncem emocija" u automobilskom svetu.

Međutim, čak i Lamborghini mora da prave kompromise. Novi Temerario već koristi hibridni pogon sa manjim twin-turbo V8 motorom umesto kultnog atmosferskog V10. Revuelto je takođe elektrifikovan, iako su inženjeri uspeli da zadrže legendarni V12 agregat. Čak je i Urus pretvoren u hibrid, označavajući kraj ere ekskluzivno benzinskih Lamborghinija.

Prodaja raste uprkos električnoj revoluciji

Zanimljivo je da Lamborghini beleži rekordne prodaje uprkos protivljenju glavnim industrijskim trendovima. Tokom 2024. godine, isporuke su porasle za 5,7% na 10.687 vozila, dok su Urus i Revuelto rasprodati do 2026. i 2027. godine.

Kompanija planira da postane ugljenično neutralna do 2050. godine, ali se nada da će sintetička goriva omogućiti opstanak benzinskih motora. Jedini potpuno električni model, Lanzador, neće stići pre 2029. godine – što jasno pokazuje Lamborghinijeve prioritete.

U vremenu kada BMW, Mercedes i Audi najavljuju električne sportske automobile, Lamborghini ostaje stara škola. Pitanje je samo - dokle će ta strategija biti održiva?

(Telegraf.rs)