10 najnepouzdanijih automobila 2025: Ovi modeli se najviše kvare i prave najveće račune za servis

N. M.
Vreme čitanja: oko 3 min.
Foto: Nissan

Istraživanje magazina What Car?, sprovedeno među 32.493 vozača, pokazalo je koji su automobili najnepouzdaniji u 2025. godini. U anketi su analizirani 30 brendova i 227 modela, a ispitanici su ocenili da li su njihova vozila imala kvarove u poslednje dve godine, koliko su dugo bila van upotrebe i koliko su platili popravke.

Rezultati su pokazali da najveće razočaranje među vlasnicima izaziva Nissan Juke, koji je proglašen za najnepouzdaniji automobil 2025. godine sa ocenom od svega 55,2 odsto. Iako je samo 24 odsto vlasnika prijavilo kvarove, čak 64 odsto tih automobila bilo je van upotrebe duže od nedelju dana, a 60 odsto vlasnika je moralo da plati više od 1.500 funti po popravci. Samo 30 odsto kvarova popravljeno je besplatno.

Foto: Nissan

Drugo mesto zauzeo je Volkswagen Tiguan sa ocenom od 64,2 odsto, koji ima najvišu stopu kvarova od svih modela u istraživanju. Čak 81 odsto vlasnika je prijavilo problem, najčešće sa infotainment sistemom (31 odsto kvarova), kočnicama i elektronikom (po 19 odsto). Više od 40 odsto automobila bilo je u servisu duže od nedelju dana, dok su popravke u proseku trajale preko 7 dana.

Foto: Volkswagen

Luksuzni modeli nisu imuni na kvarove

Na trećem mestu našla se Kia Sportage sa rezultatom od 72,9 odsto, gde je više od 54 odsto dizel modela imalo problema sa motorom i menjačem, a 50 odsto vozila bilo je neupotrebljivo duže od nedelju dana. Pet odsto vlasnika moralo je da plati više od 1.500 funti po kvaru, iako je proizvođač pokrio oko 90 odsto troškova.

Četvrto mesto zauzima Mazda CX-60 sa ocenom od 76,2 odsto. Polovina vlasnika prijavila je neki kvar, najčešće na suspneziji, menjaču i hibridnom sistemu, a 44 odsto vozila bilo je u servisu više od sedam dana.

Na petom mestu je Mercedes C-Class sa pouzdanošću od 76,3 odsto, što je znatno slabije u odnosu na prethodnu generaciju (koja je imala samo 23 odsto prijavljenih kvarova). Kod nove verzije problemi su najčešće pogađali klimu, motor i elektriku, a 39 odsto vozila bilo je van pogona.

Foto: Mercedes-Benz

Šesto mesto dele Volvo S90 i V90, sa prosečnim rezultatom od 76,7 odsto. 47 odsto vlasnika prijavilo je kvarove na infotainment sistemu i električnim komponentama, dok je 12 odsto imalo problem sa 12-voltnom baterijom. Ipak, 94 odsto popravki pokriveno je pod garancijom, što je među najboljim rezultatima u top 10 listi.

Sedmo mesto pripalo je Audi Q7 sa 78,6 odsto pouzdanosti, a čak 47 odsto vlasnika reklo je da je imalo probleme, najčešće sa motorom i menjačem. U poređenju sa konkurencijom, razlika je ogromna - samo 29 odsto vlasnika Volvo XC90 prijavilo je kvarove, a čak 90 odsto popravki bilo je besplatno, dok je kod Audija samo 15 odsto popravki obavljeno bez troškova.

Foto: Audi

Na osmom mestu je Volkswagen ID.4, sa pouzdanošću od 79,6 odsto. Vlasnici su prijavili probleme sa električnim motorom i baterijom, a 36 odsto automobila imalo je kvar u prethodne dve godine. Popravke su trajale duže nego kod sličnih modela, poput Audi Q4 e-Tron ili Škode Enyaq, ali su sve bile besplatne.

Električni modeli takođe razočarali

Na devetom mestu je Hyundai Ioniq Electric, sa rezultatom od 80,1 odsto, dok je čak 90 odsto pokvarenih automobila bilo neupotrebljivo tokom popravke. Popravke su trajale duže od nedelju dana u 70 odsto slučajeva, što ga čini jednim od najnepouzdanijih električnih automobila u izveštaju.

Deseto mesto zauzima Renault Austral sa ocenom od 80,4 odsto, koji je imao probleme sa motorom, električnim sistemom i hibridnom baterijom. 44 odsto vozila imalo je kvar, a trećina je bila u servisu duže od sedam dana.

Najpouzdaniji automobili 2025. godine

Na drugom kraju tabele nalaze se modeli koji gotovo nikada ne otkazuju. Najpouzdanijima su proglašeni Hyundai i10, Hyundai Santa Fe, Kia EV3 i Toyota GR Yaris, sa 100 odsto pouzdanosti. Iza njih su Toyota Aygo X (99,7 odsto), Vauxhall Grandland (99,6 odsto), Toyota RAV4 (99,2 odsto) i Volkswagen T-Roc i Porsche Macan sa po 99 odsto.

Istraživanje jasno pokazuje da čak ni skupi SUV modeli nisu garancija bezbrižne vožnje i da neki od najpopularnijih automobila na tržištu mogu doneti ogromne troškove za vlasnike.

(Telegraf.rs)