Svi govore o električnim automobilima, ali BMW je upravo uradio nešto što niko nije očekivao

Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto: DiPres / Shutterstock.com

Dok ostatak automobilske industrije ubrzano prelazi na električni pogon, BMW obara neke neočekivane rekorde. Umesto da se u potpunosti odrekne motora sa unutrašnjim sagorevanjem, nemački gigant planira da nastavi da razvija sve vrste pogona, od potpuno električnih do klasičnih benzinskih modela. I to, kako poručuju iz kompanije, bez razlike u tehnologiji i luksuzu koji kupac dobija.

Dr Joahim Post, član uprave za razvoj, rekao je da svaki kupac zaslužuje najmoderniji automobil bez obzira na to da li bira električni ili benzinski motor. Prema njegovim rečima, buduće generacije BMW modela koristiće iste digitalne sisteme, softver i napredne tehnologije poznate iz nove linije Neue Klasse. To znači panoramski iDrive ekran, snažne računarske platforme nazvane "Superbrains" i novu zonalnu elektronsku arhitekturu.

Drugim rečima, BMW ne želi da električni modeli budu tehnološki napredniji od benzinskih. Cilj je da razlika postoji samo u pogonu, dok iskustvo, udobnost i tehnologija ostaju isti. Kompanija veruje da tržište nije homogeno i da kupci u različitim delovima sveta imaju potpuno različite potrebe.

BMW prkosi trendu

Dok Evropa i Kina ubrzano prelaze na električne modele, potražnja za V8 motorima u Sjedinjenim Američkim Državama ne samo da ne opada, već dostiže rekordne nivoe. BMW je u protekloj godini zabeležio najveću prodaju svojih osmerocilindričnih modela u istoriji. Automobili poput BMW M5 pokazali su da snaga i efikasnost mogu da idu zajedno zahvaljujući plug-in hibridnim sistemima i naprednoj elektronici.

Zanimljivo je da luksuzni V8 modeli i dalje čine važan deo identiteta brenda. Dok se globalni udeo električnih vozila povećava, BMW jasno stavlja do znanja da ne planira da žrtvuje performanse koje su ga proslavile. Iako električni pogon dobija na značaju, motor sa osam cilindara ostaje simbol snage i prestiža.

Budućnost u više pravaca

Post naglašava da će tempo prelaska na električna vozila zavisiti od lokalnih uslova, dostupnosti punjača, cene struje i troškova održavanja. Upravo zato BMW razvija modularnu platformu sposobnu da podrži različite pogone, od čistog električnog do klasičnog benzinskog.

Takav pristup omogućava brendu da se prilagođava tržištu umesto da mu se suprotstavlja. Za sada se čini da im ta strategija uspeva. Električni modeli beleže rast, ali benzinski motori još uvek ne odustaju. U svetu koji juri ka tišini elektromotora, BMW poručuje da za zvuk V8 još uvek ima mesta.

(Telegraf.rs)