Mazda kreće direktno na Toyotu: Počinje veliki rat hibrida
Mazda ulazi agresivnije nego ikad u svet hibrida i priprema SUV koji bi mogao ozbiljno da poremeti dominaciju Toyote. Njihova nova generacija CX-5 dobija potpuno novu Skyactiv-Z hibridnu tehnologiju, razvijenu unutar Mazde, sa jasnom ambicijom da se direktno suprotstavi najpopularnijim Toyotinim modelima.
Prvi put posle godina oslanjanja na tuđu tehnologiju, Mazda odlučuje da sve uradi sama. I to ne bilo kako, već tako da zadrži svoj prepoznatljivi "zoom-zoom" osećaj u vožnji. Iz kompanije poručuju da žele hibrid koji ne vozi kao Toyota, već kao Mazda.
Nova tehnologija debitovaće u potpuno novoj generaciji Mazda CX-5, koja stiže krajem sledeće godine, a prve reakcije iz Japana govore da bi ovo mogao biti najveći Mazdin prodor u poslednjoj deceniji.
Mazda pravi hibrid da pobedi Toyotu
Mazda je imala "lakši put". Mogla je da preuzme Toyotin hibridni sistem, kao što je već radila kod modela CX-50. Umesto toga, odlučila je da uloži godine u razvoj sopstvene tehnologije kako bi stvorila automobil koji će biti dinamičniji i zabavniji za vožnju.
Naohito Saga, ključni čovek kompanije Mazda za razvoj vozila i dizajn, istakao je da nova Skyactiv-Z tehnologija mora da vozi kao Mazda i da pruži osećaj vožnje kakav Toyota ne nudi. To isto ponavlja i Mazdino rukovodstvo u Australiji, potvrđujući da kompanija ne želi da rizikuje gubitak identiteta prihvatanjem tuđeg rešenja.
Ulazak u ovaj segment nije mali poduhvat. Toyota je godinama nedodirljiva kada je reč o hibridima, a Mazda sada kreće direktno na njihovo tržište, i to sa napadom na više frontova.
Rat hibrida tek počinje
CX-5 je samo početak. Mazda potvrđuje da će Skyactiv-Z tokom naredne decenije postati glavni pogon za veliki deo njihove globalne ponude.
To znači da bismo uskoro mogli da vidimo hibridnu Mazda3, CX-30, pa čak i novi CX-20 kao naslednika CX-3 modela. Kompanija već razmatra i ugradnju hibrida u veće SUV modele poput CX-60 i CX-80.
Prikaz koncepta Vision-X iz Japana nagovestio je potpuno novu generaciju Mazdinih malih modela, a čelnici kompanije poručuju da su upravo oni sledeći na listi posle završetka razvoja hibridnog sistema.
U praksi, to znači da Mazda uskoro ulazi u direktan okršaj sa Toyotom Corolla Hybrid i Corolla Cross Hybrid modelima. I ne samo to, cilj je da Mazda ponudi hibrid koji vozi osećajnije, brže reaguje i donosi više dinamike, nešto što će privući vozače koji žele alternativu Toyotinom "tihom i racionalnom" stilu.
(Telegraf.rs)