Tesla u slobodnom padu u Evropi, kupci okreću leđa Ilonu Masku i okreću se Kini

N. M.
Vreme čitanja: oko 2 min.
Foto:Profimedia

Prodaja Tesla automobila u Evropi doživela je ozbiljan udarac tokom novembra, a podaci sa ključnih tržišta pokazuju da interesovanje kupaca naglo slabi. Pad nije simboličan, već dramatičan, što je dodatno uznemirilo analitičare koji upozoravaju da se Tesla nalazi u ozbiljnoj tržišnoj krizi.

U Francuskoj su registracije pale za 58 odsto, u Švedskoj za 59 odsto, a u Danskoj za 49 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Kako se registracije novih vozila u auto-industriji smatraju najpouzdanijim pokazateljem prodaje, ovakav pad praktično znači da realna potražnja za Teslinim modelima u tim državama snažno opada.

Jedini izuzetak u Evropi bila je Norveška, gde je Tesla zabeležila rekordni mesec, ali taj rezultat nije uspeo da prikrije širi negativni trend koji se širi kontinentom.

Politika, protesti i izgubljeno poverenje kupaca

Pad interesovanja za Teslu u Evropi traje još od kraja prošle godine, kada je izvršni direktor Ilon Mask javno podržao pojedine desničarske političare. Taj potez izazvao je proteste u više evropskih zemalja i ozbiljno narušio imidž brenda koji je godinama važio za simbol tehnološkog napretka i modernog razmišljanja.

Situaciju je dodatno pogoršao veliki požar u Tesla prodavnici na jugu Francuske, nakon kojeg je pokrenuta i krivična istraga. Iako se zvanični uzrok još utvrđuje, ceo slučaj dodatno je pojačao negativnu medijsku sliku i utisak nesigurnosti oko brenda.

Sve ove okolnosti zajedno dovele su do toga da se veliki deo evropskih kupaca udalji od Tesle i počne da razmatra alternative.

Kineski proizvođači preuzimaju primat

Analitičari ističu da Tesla danas gubi tržišnu prednost zbog sve agresivnije konkurencije iz Kine, koja u Evropu ulazi sa modernijim modelima, nižim cenama i bogatijom opremom. Uz to, Teslin portfolio modela ocenjuje se kao ograničen i tehnološki sve više zastareo u poređenju sa rivalima.

Istraživanje sprovedeno na pet najvećih evropskih tržišta pokazalo je da čak 38 odsto ispitanika smatra da je novitet Tesle izbledeo, dok sve veći broj kupaca ocenjuje da brend zaostaje u dizajnu, kvalitetu izrade i emotivnoj privlačnosti.

Sve to ukazuje na ozbiljan problem za kompaniju koja je godinama diktirala tempo u svetu električnih automobila. Evropa, koja je bila jedno od ključnih tržišta rasta, sada se pretvara u mesto gde se najjasnije vidi da Tesla više nema nekadašnju nedodirljivu poziciju.

(Telegraf.rs)