Tesla vraća najjeftiniji Model 3 u Evropu po ceni od 36.990 evra dok prodaja tone
Tesla je tiho, ali vrlo značajno, vratila najjeftiniju verziju Modela 3 na evropsko tržište, u trenutku kada se suočava sa ozbiljnim padom prodaje u gotovo svim ključnim državama Evropske unije. Novi Tesla Model 3 Standard zvanično je krenuo u prodaju u Nemačkoj po početnoj ceni od 36.990 evra, čime kompanija pokušava da zaustavi negativan trend i ponovo privuče širu publiku.
Ovaj potez dolazi nakon izuzetno lošeg novembra za Teslu u Evropi, kada su registracije drastično pale u Francuskoj, Švedskoj i Danskoj. Analitičari sve otvorenije govore da se Tesla nalazi pod snažnim pritiskom kineskih proizvođača, ali i da tržište sve teže prihvata stagnaciju u ponudi modela.
Novi Model 3 Standard na jedno punjenje prelazi do 534 kilometra, maksimalna brzina iznosi 201 kilometar na sat, dok ubrzanje od 0 do 100 kilometara na sat traje 6,2 sekunde. Upravo ova verzija sada postaje ključni adut u Teslinom pokušaju da spusti cenu ulaska u svoj ekosistem električnih automobila.
Skuplja verzija sa dometom od 750 kilometara
Pored osnovne varijante, Tesla je u Evropi ponudila i Model 3 Premium sa oznakom Maximum Range RWD, koji košta 44.990 evra. Ova verzija donosi znatno veću bateriju i maksimalni domet do 750 kilometara, dok ubrzanje do 100 kilometara na sat traje 5,2 sekunde.
Na papiru, ove brojke i dalje deluju impresivno, ali tržište se u međuvremenu drastično promenilo. Nekadašnji tehnološki lider sada se nalazi u direktnom klinču sa proizvođačima iz Kine koji nude slične ili čak bolje specifikacije po značajno nižim cenama.
Teslin pad u Evropi postaje ozbiljan problem
Zvanični podaci za novembar pokazuju koliko je situacija za Teslu ozbiljna. U Francuskoj je zabeležen pad od čak 58 odsto, dok su registracije u Švedskoj pale za 59 odsto, a u Danskoj za 49 odsto. Ovo su tržišta na kojima je Tesla donedavno imala snažnu poziciju.
Stručnjaci upozoravaju da Tesla više nema tehnološku prednost kakvu je imala pre nekoliko godina. Konkurencija je sustigla, a u nekim segmentima i prestigla američkog proizvođača. Poseban problem predstavlja i zastareo portfolio modela, jer već dugo nije predstavljen potpuno novi masovni model.
Dodatni teret za imidž kompanije predstavljaju i sve češće političke kontroverze povezane sa vlasnikom Tesle Ilonom Maskom, što u Evropi ima znatno snažniji negativni efekat nego na američkom tržištu.
Ulazak pristupačnijeg Modela 3 Standard sada deluje kao pokušaj poslednjeg jačeg udara ka masovnom tržištu. Koliko će to biti dovoljno da se zaustavi pad prodaje i povrati poverenje kupaca, biće jasno već u prvom kvartalu naredne godine.
(Telegraf.rs)