Evo zbog čega je dobar praznični marketing bitan

Iako vam se možda čini da je modnim buticima koji mogu da ponude ideje šta da obučete na prazničnim zabavama i žurkama, ili prehrambenim radnjama sa posebnim receptima za svečanu trpezu lakše da povežu svoje poslovanje sa praznicima, postoji mnogo načina na koje i druge firme mogu da zadovolje potrebe i privuku potrošače svojim sadržajem

Sezona praznika je oduvek bila i ostala prava prilika za prodaju. Mnoge firme se oslanjaju na to da će praznično vreme samo po sebi doneti znatno povećanje godišnjeg prihoda. Dobra vest za sve koji se oglašavaju u digitalnom svetu jeste da, osim što više putuju i troše, za vreme praznika ljudi takođe koriste više svih sadržaja, pogotovo onih koji se nude na internetu.

Nova istraživanja kompanije „Autbrejn” (Outbrain) pokazuju ne samo da postoji porast tražnje za sadržajima, već i da je tražnja veća od ponude.

Dakle, na isti način na koji kuponi za tradicionalne popuste u danima kao što su „crni petak“ i „sajber ​​ponedeljak“ neverovatno povećavaju prodaju i mogućnosti za maloprodajne firme, tako i želja za korišćenjem zanimljivih vrsta sadržaja u vreme slobodnih, prazničnih dana pruža priliku firmama bilo koje vrste i veličine da se na inovativne načine povežu sa svojim klijentima.

Iako vam se možda čini da je modnim buticima koji mogu da ponude ideje šta da obučete na prazničnim zabavama i žurkama, ili prehrambenim radnjama sa posebnim receptima za svečanu trpezu lakše da povežu svoje poslovanje sa praznicima, postoji mnogo načina na koje i druge firme mogu da zadovolje potrebe i privuku potrošače svojim sadržajem.

Pred vama su tri saveta za uspešan praznični internet-marketing.

Dajte svojim klijentima ono što im je potrebno

U osnovi u vreme praznika svima trebaju iste stvari: više vremena, više novca i mogućnost da savladaju stres. Ovo je zato pravo vreme za one koji nude alate za upravljanje vremenom, finansijske savete i mogućnosti štednje ili terapijsko savetovanje. U tim slučajevima, možete napraviti jasnu vezu između stresa i svojih usluga nudeći promišljene savete i alate (i neke inspirativne priče).

Oni koji nude druge vrste proizvoda i usluga moraće da istraže malo dublje, pošto je teško napraviti direktnu vezu sa onim što ljudi obično žele u vreme praznika.  Ako dobro poznajete svoje klijente, onda ćete sigurno i pronaći način da im ispunite neku prazničnu želju.

Jedno treba da zapamtite. Ne pokušavajte da prodate. Pružite im korisne informacije na temu praznika, podsetite ih na važne stvari u životu, probudite lepa osećanja. Oni će znati to da cene, a mnogi će ta lepa osećanja vezati za vaš brend. „Praznična prodaja“ za vas može doći samo malo kasnije.

Držite se jednostavnosti

Niko nema dovoljno vremena za praznovanje. Dakle, umesto da pišete duge poruke koje šaljete i-mejlom ili postavljate na blog u ovo doba godine, razmislite o tome kako možete sve te stvari da kažete kratko i slatko. Čak i u redovnoj komunikaciji nastojte da budete što kraći.

Imajte u vidu da su mnogi ljudi već „u mislima“ na odmoru. To treba da se odrazi i na sadržaj vašeg marketinga, pa se trudite da informacije plasirate u vidu kratkih saveta i lista.

Postoji mnogo načina na koje putem sadržaja na vašim stranicama, ili u komunikaciji putem društvenih mreža ili i-mejla možete uvrstiti vašu vezu sa kupcima, čak i ako su šanse da će kupiti nešto od vas za vreme praznika male. Još jednom – nije važno da samo prodate, već i da podsetite vaše kupce da mislite na njih i da ste im uvek na usluzi.

Sadržaj povezuje zajednicu

Iako praznici mogu da budu stresni zbog žurbe pri odabiranju poklona, izboru mesta za doček, kupovine garderobe i sličnog, tada se takođe rađa i duh dobre volje. Od uličnih zabavljača, prikupljanja donacija, do otvorenih kuhinja, praznici su vreme kada se većina ljudi trudi da probudi ono najbolje u sebi. Isto se odnosi i na vaše poslovanje. Ako postoje organizacije ili događaji koje podržavate, potrudite se da to još više istaknete. Ako ih, s druge strane, nemate, pravo je vreme da nešto pokrenete ili da se, zajedno sa svojim timom, pridružite nekoj od postojećih akcija.

Iskoristite svoje resurse kako biste preneli vest o nekom događaju takve vrste. Ispričajte priču o tome kako učestvujete u pružanju podrške najosetljivijim delovima zajednice. A zatim pozovite vaše klijente i sve ljude da se i sami uključe i čine dobra dela i dele informacije o tome putem interneta, pozivajući ostale da urade isto.

Šta sve možete uraditi? Primera radi, možete pokrenuti akcije u kojima ćete spojiti vaše kupce koji mogu biti potencijalni donatori ili pomagači nekih humanitarnih programa, akcija ili organizacija. Veza koju na taj način stvarate vredna je na više nivoa, a time učvršćujete i svoju ulogu pouzdanog člana zajednice na koga uvek može da se računa da će pomoći onima kojima je pomoć potrebna. A svakako želite da i to vaši klijenti imaju na umu sledeći put kada se na tržištu pojave vaši novi proizvodi ili usluge.

Vaši klijenti i potrošači će nesumnjivo često pretraživati internet za vreme praznika. Zato se potrudite da pametno uposlite sve svoje digitalne kanale i iskoristite ih do maksimuma kako biste vašim klijentima dali ono što traže. To će vam pomoći da stvorite snažne veze i da ostanete u njihovoj svesti kao pouzdan partner na koga se mogu osloniti, ne samo za vreme praznika, već cele godine.

(Telegraf.rs)