ŽELITE DA OSNUJETE FIRMU, ALI NEMATE IME? Evo kako to da rešite

Nemate inspiraciju, sve vam zvuči neumesno ili kao već postojeće. Ono što ima smisla već postoji? Bez brige, svi su u nekom trenutku naišli na isti problem

Odvažili ste se na veliki korak, onaj koji može da vam promeni čitav život i ostvari sve o čemu ste sanjali. Odlučili ste da pokrenete sopstveni posao. Napravili ste poslovni plan i održivu finansijsku konstrukciju, ali jedno vam nedostaje, a to je – ime. Kako će se zvati vaša nova firma?

Nemate inspiraciju, sve vam zvuči neumesno ili kao već postojeće. Ono što ima smisla već postoji? Bez brige, svi su u nekom trenutku naišli na isti problem. Kada ste pod pritiskom zbog tako ozbiljne odluke, kreativnost zataji i čak i ako ste imali neku ideju kako biste nazvali svoj poslovni model, sada je već isparila i nastupila je panika. Ništa strašno. Pročitajte ovih nekoliko saveta kojima se uvek možete okrenuti kada inspiracija presuši.

Simbolika i zvučnost

Ne potcenjujte moć zvučanja reči. S obzirom na to da svom brendu želite dug i uspešan život, samim tim želite i da njegovi pratioci, odnosno korisnici dugo izgovaraju to ime. Zapitajte se – da li će i oni želeti isto ukoliko vaše ime ima grub prizvuk, teško je za izgovaranje ili je neupečatljivo? Naravno da neće. Zato razmislite o nekim rečima koje se često upotrebljavaju, lepo zvuče, a takođe mogu da se povežu sa suštinom vašeg posla.

Ukoliko ovi uslovi nisu ispunjeni, ne možete očekivati da će odabrana reč iznenada postati prijemčiva i milozvučna. Izgovarajte naziv sve dok ne budete potpuno zadovoljni njime i naviknuti na to kako vam zvuči.

Emocije

Ako jednostavno ne možete da se setite nijedne reči koja vam zvuči dovoljno dobro, onda sačekajte. Sedite i dozvolite mislima da plove slobodno. Pokušajte da se udaljite od dosadašnjih razmišljanja i da se distancirate od definicija vašeg brenda. Ne razmišljajte o tome ko ste vi, već o emocijama koje želite da proizvedete.

Setite se celog procesa građenja firme, od ideje do realizacije, i mislite o svim fazama kroz koje ste na tom putu prolazili. Zapisujte sve reči i izraze koji vam usput padaju na pamet. Nikad se ne zna šta može da ispliva iz tog mora osećanja.

Budite inovativni

Setiti se izraza koji će opisati sve asocijacije koje vezujete za svoj brend predstavlja ozbiljan izazov. Zato, pomozite sebi i zaboravite na sve. Nemojte kopati po sećanjima, već gledajte ispred sebe – izmislite reč.

Koliko god zvučalo nekonvencionalno, ovo je često prava prilika da dokažete svoju kreativnost i iznenadite tržište nečim potpuno novim. Tom prilikom uvek se vraćajte na prvo pravilo i razmišljajte o zvučnosti. Pre svega ostalog, ta reč mora biti zanimljiva za izgovaranje. Pokušajte, možete se iznenaditi.

Sada izađite iz kuće, prošetajte do parka ili se istuširajte – uradite nešto što će vas razdrmati i odvojiti od mozganja. Kada se ponovo vratite na posao, nemojte se iznenaditi ako vam je ideja za ime neprimetno došla sama od sebe.

Važno je da se ne opterećujete, jer ukoliko počnete samo o tome da razmišljate, pitanje je kada ćete izaći iz začaranog kruga i pronaći rešenje svoje dileme. To je jedno od osnovnih pravila ponašanja, koje svi marketinški stručnjaci i kreativci poštuju, s obzirom na to da im se posao svakodnevno svodi na izmišljanje novih rešenja, kampanja i između ostalog – imena.

Ako, sa druge strane, smatrate da nemate nikakav problem i da u narednih pet minuta možete da dođete na ideju, onda razmislite o karijeri u svetu oglašavanja. Usavršite se u marketingu i napravite prvi korak ka svojoj firmi.

(Telegraf.rs)