"Neonacizam" na Twitteru koriste na desetine hiljada ljudi

Na popularnoj platformi je (bilo) moguće promovisati više ključnih reči koje promovišu različite oblike govora mržnje

Foto: PIxabay.com

Mikrociljanje neonacista, homofoba i ostalih podstrekača na mržnju i netoleranciju bilo je dostupno putem oglašavanja na Twitteru. Novinari BBC-ja uočili su da je na toj društvenoj mreži moguće ciljati korisnike određenim izrazima, kao što su „transfobija”, „rasna nadmoć” i „anti-gej”.

Kao i većina društvenih mreža, Twitter prikuplja detaljne podatke o svakom korisniku, što uključuje koje objave lajkujete, pregledate i delite. Ova baza podataka korisna je licima koja mogu da plasiraju svoje poruke i proizvode tako što će izabrati određene karakteristike sa liste različitih tipova publike.

Na primer, moguće je odabrati kategoriju „roditelji tinejdžera”, a zatim kontrolisati kome će objava biti dostupna uspomoć ključnih reči. Štaviše, Twitter oglašivačima pruža procenu broja korisnika koji će biti pogođeni određenim ključnim rečima.

Foto: Pixabay

Ukoliko firma koja se bavi prodajom automobila želi da se reklamira svojoj ciljanoj publici terminom „benzinac”, Twitter će dati brojku ljudi koji će biti izloženi njihovoj reklami.

U skladu sa ovim algoritmom, BBC je stavio na probu izraz „neonacizam”. Alatka Twittera zadužena za merenje dostupnosti oglasa otkrila je da ciljana publika u Ujedinjenom Kraljevstvu za ovaj izraz iznosi između 67.000 i 81.000 korisnika.

Na zvaničnom sajtu Twittera je naznačeno da se pre odobravanja svaki oglas stavlja na reviziju. BBC je plasirao oglas koristeći ključne reči koje se mogu smatrati osetljivima za različite tipove publike. Njihov oglas je odobren i bio je javan, sve dok ga BBC nije uklonio nekoliko sati kasnije. Inače, cena oglasa iznosi oko 4,5 evra.

Foto: Pixabay.com

Ono što su novinari BBC-ja saznali jeste da su sa lakoćom bili u stanju da plasiraju ključne reči poput „islamofobije”, „anoreksije” i „bulimije”, čije su ciljne grupe ranjive.

Rezultate svog ogleda BBC je prijavio društvenoj mreži. Njihovi predstavnici su dali sledeće saopštenje:

- Naše mere prevencije podrazumevaju i zabranu pojedinih izraza koji se mogu smatrati osetljivim ili diskriminatornim. Bazu podataka ovih izraza ažuriramo redovno. U tom pogledu, neki od ovih izraza su bili dostupni za mikrociljanje. To je naša greška. Jako nam je žao što se ovo dogodilo. Čim nam je ukazano na propuste, pobrinuli smo se da budu ispravljeni. Nastavićemo sa našom politikom oglašavanja, uz osvrt na zabranu promovisanja onih sadržaja koji se u nekom vidu mogu smatrati neprimerenim, naročito za maloletnike.

(Telegraf.rs/N.I.)