Nova jeziva funkcija TikToka prati vaše emocije zbog reklama

Vreme čitanja: oko 2 min.

TikTok obećava brendovima da će maksimizirati profit od svojih reklama na platformi zahvaljujući ovoj novoj funkciji

Foto: Tanjug/AP

Organizacija za zaštitu digitalnih prava ljudi Access Now osudila je TikTok zbog sporne funkcije Focus View koju je Access Now opisao kao "još jednu noćnu moru" za privatnost miliona korisnika TikToka u Evropi, od kojih je većina maloletno.

S obzirom da države širom SAD zabranjuju aplikaciju u vlasništvu kineske kompanije ByteDance, i da je „TikTok već pod lupom zbog nekoliko kršenja privatnosti“, Access Now kaže da TikTok „izgleda nije naučio lekciju“.

TikTok tvrdi da funkcija Focused View, koja je lansirana u oktobru, navodno može da prati emocije korisnika, a TikTok obećava brendovima da će maksimizirati profit od svojih reklama na platformi zahvaljujući ovoj novoj funkciji.

"TikTok kaže da će osigurati da se oglasi prikazuju korisnicima koji “stvarno obraćaju pažnju” i da će brendovi plaćati oglase samo ako ih je korisnik “dobrovoljno” gledao najmanje šest sekundi ili je stupio u interakciju sa njima u prvih šest sekundi", rekao je Access Now.

Access Now kaže da sumnja da je to uopšte moguće, ali da bez obzira da li takva tehnika uopšte funkcioniše, u svakom slučaju, ona predstavlja još jedno kršenje prava na privatnost sa ciljem ostvarivanja profita.

"Tvrdeći da će oglasi biti isporučeni "emocionalno" i "opipljivo" angažovanim korisnicima, TikTok sugeriše da bi mogao da čita emocije ljudi. Međutim, ne daje detalje o tome kako bi ova funkcija zapravo funkcionisala."

Kako TikTok može da prati emocije ljudi, osim ako ne pristupa kameri na telefonu da bi pratio pokrete očiju ili položaj glave i kako može da zna da li ste dobrovoljno gledali reklamu šest sekundi? Čak i da može da utvrdi da ste gledali reklamu šest sekundi, kako bi TikTok mogao da napravi razliku između pozitivne i negativne reakcije na reklamu?

Pozivajući se na stručnjake koji su principe Focused View odbacili kao "pseudonauku", Access Now je dodao da je ovim TikTok pokrenuo "ozbiljna pitanja o naučnoj validnosti ove vrste tehnologije i neophodnosti prikupljanja izuzetno invazivnih podataka samo zbog isporučivanja oglasa".

"Čak i ako damo prednost sumnji u vezi sa kapacitetom za prepoznavanje emocija TikTokovog Focus View, podaci koje se koriste da bi funkcija funkcionisala bile bi prava noćna mora za privatnost", rekao je Access Now, prenosi Informacija.rs.

(Telegraf.rs)